Counter-Strike: Global Offensive-update maakt hitboxes betro

Pagina: 1
Acties:

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
nieuws: Counter-Strike: Global Offensive-update maakt hitboxes betrouwbaarder

Die laatste zin valt een beetje uit toon met de rest van het artikel:
Tot slot is het M4A1-S-machinegeweer goedkoper gemaakt, maar is ook de armor penetration teruggeschroefd, de rate of fire verlaagd en de base spread vergroot.
Terwijl de rest van het artikel gaat over problemen waar ik zelfs van gehoord heb, terwijl ik dat hele spel verder nooit speel of ook maar bekijk. Het kan natuurlijk dat de M4A1-S ook grote problemen gaf, maar dat wordt in elk geval niet duidelijk in het artikel, eerder een normale balance-aanpassing die met een grotere update mee gevlogen is.

Ik zou die zin weglaten, of inkorten tot "Tot slot ook enkele spelbalansaanpassingen."

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-09 20:23

Vickiieee

Kritische lezer.

Dorus schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:58:
[...]

Terwijl de rest van het artikel gaat over problemen waar ik zelfs van gehoord heb, terwijl ik dat hele spel verder nooit speel of ook maar bekijk. Het kan natuurlijk dat de M4A1-S ook grote problemen gaf, maar dat wordt in elk geval niet duidelijk in het artikel, eerder een normale balance-aanpassing die met een grotere update mee gevlogen is.

Ik zou die zin weglaten, of inkorten tot "Tot slot ook enkele spelbalansaanpassingen."
Die zin heeft inderdaad geen toegevoegde waarden, want waarom worden dan de rest van de patches niet ook benoemd? Begrijp me niet verkeerd, leuk dat het er bij staat, maar het fundamentele probleem waren de hitboxes, dit heb ik zelf vaak genoeg ervaren, met de M4A1-S is/was niks mis. Het was gewoon een erg sterk wapen in de juiste handen. Zelfs in de iets minder 'juiste handen'.

Waar de auteur echter het volgende vandaan haalt is mij een raadsel:
Dit zorgt ervoor dat spelers niet langer het ontvangen van headshots gemakkelijk kunnen vermijden door constant te springen.
Bovendien bewegen de nieuwe hitboxes beter mee met een speler, waardoor gamers niet langer kunnen springen, of bunnyhoppen, om hun hoofd-hitbox zeer onbetrouwbaar te maken.
Het zogenaamde 'bunny-hoppen' in CS:GO is onmogelijk. Bunny hoppen is namelijk het constant springen om zo moeilijker te raken te zijn en/of minder snel headshots te kunnen krijgen. In mijn reactie leg ik het al uit: Vickiieee in 'nieuws: Counter-Strike: Global Offensive-update maakt hitboxes ...
In CS:GO is het namelijk zo dat wanneer je geraakt wordt door een kogel, je voor korte tijd vertraagd beweegt. Vaak is het zo dat als de speler die jou beschiet een beetje goede aim heeft, jou ook vrij snel neer heeft, zeker als je volledige player-model te zien is. 'Bunny hoppen' is er dan ook niet bij. Tegen de tijd dat je springt krijg je een volle lading kogels in je borst en ben je al neer, mocht je toch de kans krijgen een tweede keer te springen dan kom je geloof ik maar half zo hoog, i.v.m. hierboven genoemde reden.
Afgezien van het feit dat een auteur zulke stellige uitspraken doet over een game die hij nog nooit gespeeld heeft.. :X :?
Mooie aanvulling, dat kan ik als non-CS:GO-speler dan weer net niet optrommelen. Over loepzuiver gesproken, is dat in die gfy een aimbot of haarfijne precisie?
Mark_88 in 'nieuws: Counter-Strike: Global Offensive-update maakt hitboxes be...

Edit:
Hier nog even een ongelukkige woordkeuze/-volgorde:
Bovendien bewegen de nieuwe hitboxes beter mee met een speler, waardoor gamers niet langer kunnen springen, of bunnyhoppen, om hun hoofd-hitbox zeer onbetrouwbaar te maken.
In CS:GO kan nog altijd gesprongen worden, echter kon er nooit (echt) gebunny-hopt worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Vickiieee op 17-09-2015 15:39 ]

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-09 17:47
Dorus, dank voor de feedback. De M4 gaf voor zover ik weet geen grote problemen, maar de patch notes over dat wapen klinken mij wel als een nerf in de oren. Dat oordeel lees ik her en der op het web ook. Maar daar ligt het probleem direct in; oordelen mag ik niet vellen in zo'n stuk. Dingen noemen mag ik wel.

De leesbaarheid van het stuk is verbeterd.
Vickiieee schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:10:

Het zogenaamde 'bunny-hoppen' in CS:GO is onmogelijk. Bunny hoppen is namelijk het constant springen om zo moeilijker te raken te zijn en/of minder snel headshots te kunnen krijgen. In mijn reactie leg ik het al uit: Vickiieee in 'nieuws: Counter-Strike: Global Offensive-update maakt hitboxes ...
Ik zal het nog wat verder uitleggen. Het hitboxes-verhaal in het nieuws gaat in de kern over de invloed van de bewegingen van een speler op de positie van zijn hitbox. Het gaat niet over de invloed van geraakt worden op de beweeglijkheid van een speler. Zoals ik in de comments al zei: je hebt het over iets anders.
In CS:GO kan nog altijd gesprongen worden, echter kon er nooit (echt) gebunny-hopt worden.
Ik zie anders op YouTube legio tutorial-video's over bunnyhoppen in CS:GO.

Bedankt voor de feedback, heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-09 20:23

Vickiieee

Kritische lezer.

Allicht laat om nu nog op te reageren, maar dit schreeuwt imo nog om een reactie.
Mark_88 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:40:
[...]

Ik zal het nog wat verder uitleggen. Het hitboxes-verhaal in het nieuws gaat in de kern over de invloed van de bewegingen van een speler op de positie van zijn hitbox. Het gaat niet over de invloed van geraakt worden op de beweeglijkheid van een speler. Zoals ik in de comments al zei: je hebt het over iets anders.
Zoals ik in de comments al zei: dat je het 'bunnyhoppen' aan haalt is leuk, en ik begrijp ook hoe je het bedoelt met de hitboxes, maar het wordt gewoonweg niet gedaan in CS:GO. Waarom niet? Omdat het gewoon niet praktisch is. Precies om de redenen die ik in de reacties al geplaatst heb.

Mijn advies: ga eens CS:GO spelen en ga een potje bunny hoppen, ga hierna een potje normaal spelen en kom terug op je artikel :+
[...]

Ik zie anders op YouTube legio tutorial-video's over bunnyhoppen in CS:GO.

Bedankt voor de feedback, heren!
Dit is natuurlijk een ontzettend non-argument. Dat weet jij ook ;).
"Ik zie ergens veel van op het internet dus ik geloof dan maar dat het ook zo is en/of gedaan wordt." :/

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!