[Xubuntu 15.04 ] Geluid niet te regelen op headset

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 05:17
Hallo,

ik draai sinds een poosje Xubuntu 15.04 op m'n laptop, een Lenovo T530.
Deze staat in een Lenovo-dock met daarop aangesloten twee externe schermen.

Naast de interne speakers van mijn laptop, die goed werken en qua volume goed te beheren zijn, heb ik een Corsair Vengeance 1500v2-headset aangesloten. Deze heeft een USB-stekker, die heb ik in het dock gestoken aan de achterkant, zodat ik m'n laptop kan undocken zonder allemaal kabels los te moeten maken.

De probleem dat ik nu heb is het volgende: ik merk is dat ik onder Output Devices het geluid van de headset op 25% moet zetten, anders is deze véél te luid. Maar zet ik 'm onder de 23%, heb ik helemaal geen geluid meer.

Dat het geluid heel erg hard was (hij kan niet boven de 25% of ik raak doof) was ook een veelgehoorde klacht onder Windows met de officiële drivers van Corsair, en had ik onder Windows opgelost met Equalizer APO.

Is er ook zo iets mogelijk met PulseAudio?

There is no replacement for displacement!

• Keuvie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-09 16:41
Je zou eens kunnen kijken naar pavucontrol of alsamixer. En daar de volume per in- en uitgang regelen.

[ Voor 29% gewijzigd door Keuvie op 17-09-2015 15:04 ]

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 05:17
Keuvle,

ik zet juist met pavucontrol (Volume Control heet het venster op de desktop) het volume van de output 'Corsair Vengeance 1500 Analog Stereo' op 24%.

Het is toch de bedoeling dat ik de output naar de devices regel onder het tabje 'Output devices'?
Ik heb wel de mogelijkheid om onder het tabje 'Playback' dingen zoals 'System Sounds' etc. zachter te zetten, maar dat is geloof ik gewoon om de onderlinge mix te bepalen zodat bijv. een spel een stuk zachter kan dan TeamSpeak.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keuvie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-09 16:41
En wat zijn je bevindingen als je alsamixer gebruikt? Misschien kan je daar het volume van je headset lager zetten zodat je meer speling hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:03

arie_papa

Running on Ubuntu

Heb je al eens bij Settings > Sound settings gekeken? Daar kun je per input-device volume regelen. Maar ik kijk nu wel op de Unity desktop, wellicht is het bij Xubuntu iets anders geregeld.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel