Al enige tijd maak ik gebruik van een Canon MF8050 CN.
Deze werkte onder Windows 7 naar behoren, met een nieuwe pc inclusief Windows 8.1 zijn er echter problemen.
Printen is geen enkel probleem, dat doet het altijd, scannen echter werkt zelden.
De printer is met USB aangesloten.
Wat ik doe:
Op de Canon zit een knop "scannen", daar druk ik op, vervolgens kies ik "naar computer" en druk op OK. Normaliter komt de scan dan automatisch op het computerscherm te staan, in PDF.
De foutmelding die ik echter krijg is: "Sluit computer aan". En scannen is onmogelijk.
Als ik vervolgens de driver op de computer verwijder en opnieuw aanmaak, gaat dit wel goed, dan kan ik prima scannen. Een dag later echter is hetzelfde probleem weer aanwezig. De PC is dan afgesloten geweest wat echter niets hoeft te zeggen want soms werkt het wel 2 of 3 dagen correct.
Printen werkt altijd correct.
Wat heb ik zelf geprobeerd:
Deze werkte onder Windows 7 naar behoren, met een nieuwe pc inclusief Windows 8.1 zijn er echter problemen.
Printen is geen enkel probleem, dat doet het altijd, scannen echter werkt zelden.
De printer is met USB aangesloten.
Wat ik doe:
Op de Canon zit een knop "scannen", daar druk ik op, vervolgens kies ik "naar computer" en druk op OK. Normaliter komt de scan dan automatisch op het computerscherm te staan, in PDF.
De foutmelding die ik echter krijg is: "Sluit computer aan". En scannen is onmogelijk.
Als ik vervolgens de driver op de computer verwijder en opnieuw aanmaak, gaat dit wel goed, dan kan ik prima scannen. Een dag later echter is hetzelfde probleem weer aanwezig. De PC is dan afgesloten geweest wat echter niets hoeft te zeggen want soms werkt het wel 2 of 3 dagen correct.
Printen werkt altijd correct.
Wat heb ik zelf geprobeerd:
- Nieuwste driver van Canonwebsite gedownload en geinstalleerd, inclusief de scangear.
http://www.canon.nl/suppo...dows%208.1%20%2864-bit%29 - Snel opstarten Windows 8 uitgeschakeld zodat de pc daadwerkelijk wordt afgesloten en niet in een soort slaaptstand blijft staan.
- Als het probleem zich voordoet, stroom van de Canon afhalen en weer terugplaatsen, geen resultaat, zelfde foutmelding.
- USB kabel op een andere USB poort, geen resultaat.
- Windows update gedraaid.
- Printer inclusief drivers regelmatig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, de functie scannen werkt dan weer voor een dag, soms 2 dagen, dan weer dezelfde foutmelding.
- Vanaf de PC scannen, dus via ScanGear op nieuwe scan klikken, dan de Canon selecteren, geen resultaat, duurt 5 minuten en dan krijg ik de foutmelding dat het mislukt is.
Who's general failure, and why is he reading my disk?