• Bitloader
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05-2022

Bitloader

bload "", r

Topicstarter
Ik heb een WD Elements 1TB USB 3.0 drive en wanneer ik deze aangesloten heb en m'n desktop (ASRock M/B met USB 3.0) in standby zet en een paar uur later weer uit standby wil halen, komt 't systeem niet uit standby.
Tevens zit er een Logitech G15 keyboard op aangesloten waarvan de verlichting heel snel begint te knipperen als ik 't systeem uit standby wil halen. Dit is voor mij de indicatie dat 't systeem niet aan zal gaan.

Het enige wat ik dan kan doen is op de PSU de schakelaar om zetten zodat alle stroom eraf is, de USB drive dan ontkoppelen en vervolgens 't systeem aan zetten, met als gevolg dat Win7 begint te zeuren over een startup die niet goed is gegaan. Dat betekend 10 minuten wachten tot 't systeem gebruiksklaar is.

Enige oplossing die ik tot nu toe heb is de USB drive los halen voordat ik 't systeem in standby zet, maar als ik dat een keer vergeet (meestal na 12u 's avonds vanwegen 't gamen)...tja, dan heb ik bij de volgende boot dus een probleem.

Heeft iemand gelijke ervaringen meegemaakt, waarbij z'n systeem niet (of niet goed) uit standby komt wanneer er een USB drive aangesloten is?

Zo ja, had je er een betere oplossing voor gevonden?

life is like programming - you can code and debug all you want, but in the end you have no idea why it doesn't work

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met een WD elements heb ik het zelf eens gehad dat ie uberhaupt niet fatsoenlijk wilde booten als dat ding aangesloten was. Vernaggelde de BIOS startup volgorde en uiteindelijk heb ik hem teruggebracht. Maar dat is echt 10 jaar geleden ofzo, tegenwoordig kun je boot from USB gewoon uitzetten in je BIOS of iig de volgorde bepalen. Daar zou je iig even naar kunnen kijken

Maar als ik jou zo hoor over dat toetsenbord vermoed ik dat disk en keyboard te weinig power krijgen omdat ze intern op de zelfde USB hub aangesloten zitten. Verwissel eens wat stekkers zou ik zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bitloader
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05-2022

Bitloader

bload "", r

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:57:
...
Maar als ik jou zo hoor over dat toetsenbord vermoed ik dat disk en keyboard te weinig power krijgen omdat ze intern op de zelfde USB hub aangesloten zitten. Verwissel eens wat stekkers zou ik zeggen :)
Dat dacht ik dus ook, maar 't keyboard zit op een rear USB 2.0, en de WD heb ik soms op de front USB 2.0 en dan weer op de rear USB 3.0 zitten. En toch blijft 't systeem problemen hebben met uit standby komen, op welke poort de WD dan ook aangesloten zit. 't Maakt geen verschil. :?

life is like programming - you can code and debug all you want, but in the end you have no idea why it doesn't work

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 00:14
Dit probleem heb ik ook gehad, met andere hardware overigens (volgens mij stoorde mijn printer). Na veel zoekwerk geen idee waarom het probleem er was... De oplossing was dan wel weer eenvoudig: zet er een PCI USB kaart bij en sluit daar de storende hardware op aan.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heeft het er niet mee te maken dat de schijf te laat opstart en dat je computer daardoor wat in de war geraakt?

Ik zou sowieso eens in het BIOS kijken of er geen instellingen in verband met bootvolgorde of USB zijn die je kan aanpassen. Zorg er ook voor dat je de laatste BIOS versie hebt.