Hoi,
Ik heb hardware problemen met mijn ‘Best Buy Guide Mainstream-gamesysteem’ van September.
Als ik mijn computer aanzet, gaat de computer aan voor 5 seconde en daarna weer uit. Na 3 seconde start hij weer uit zichzelf op, waarna 5 seconde hij weer uitvalt. Deze loop blijft zich herhalen. Ik heb geen beeld en hoor geen piep van het systeem.
Ik heb al een keer de CMOS batterij verwijderd en weer terug geplaatst zonder resultaat.
Ik lees op internet veel dat het iets te maken kan hebben met ‘bad memory’, dus deze heb ik al een keer verwijderd, maar zelf dan blijft de computer opstarten in de zelfde loop.
Hier is de hardware lijst van mijn computer: (Alleen het intern geheugen wijkt af van de tweakers guide, dit omdat het Crucail geheugen slecht te verkrijgen was)
Intel Core i5 6600K Boxed
Scythe Mugen 4 PCGH Edition
Gigabyte GA-Z170XP-SLI
Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8 (wijkt af van de best buy guide)
MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
Crucial BX100 250GB
NZXT S340 Black
Seasonic S12G 450W
Optioneel twee extra case fans.
NZXT FN V2, 140mm
Op de website van mijn moederbord heb ik bekeken of het Kingston geheugen wel ondersteund was en ik vond deze twee in de lijst staan:
HX426C15FBK4/16 (vier strips van 4GB)
HX426C15FBK4/32 (vier strips van 8GB)
Mijn aanname was dat twee strips van 4GB ook zou moeten werken.
Side note: De Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA van de tweakers best buy guide staat helemaal niet in de supported memory lijst van het moederbord.
Heeft iemand suggesties of ideen waar het aan kan liggen of wat ik kan doen?
Alvast bedankt
Ik heb hardware problemen met mijn ‘Best Buy Guide Mainstream-gamesysteem’ van September.
Als ik mijn computer aanzet, gaat de computer aan voor 5 seconde en daarna weer uit. Na 3 seconde start hij weer uit zichzelf op, waarna 5 seconde hij weer uitvalt. Deze loop blijft zich herhalen. Ik heb geen beeld en hoor geen piep van het systeem.
Ik heb al een keer de CMOS batterij verwijderd en weer terug geplaatst zonder resultaat.
Ik lees op internet veel dat het iets te maken kan hebben met ‘bad memory’, dus deze heb ik al een keer verwijderd, maar zelf dan blijft de computer opstarten in de zelfde loop.
Hier is de hardware lijst van mijn computer: (Alleen het intern geheugen wijkt af van de tweakers guide, dit omdat het Crucail geheugen slecht te verkrijgen was)
Intel Core i5 6600K Boxed
Scythe Mugen 4 PCGH Edition
Gigabyte GA-Z170XP-SLI
Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8 (wijkt af van de best buy guide)
MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
Crucial BX100 250GB
NZXT S340 Black
Seasonic S12G 450W
Optioneel twee extra case fans.
NZXT FN V2, 140mm
Op de website van mijn moederbord heb ik bekeken of het Kingston geheugen wel ondersteund was en ik vond deze twee in de lijst staan:
HX426C15FBK4/16 (vier strips van 4GB)
HX426C15FBK4/32 (vier strips van 8GB)
Mijn aanname was dat twee strips van 4GB ook zou moeten werken.
Side note: De Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA van de tweakers best buy guide staat helemaal niet in de supported memory lijst van het moederbord.
Heeft iemand suggesties of ideen waar het aan kan liggen of wat ik kan doen?
Alvast bedankt