Sony Alpha 5000 Systemcamera

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• boudwerter
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-12-2024
Via amazon.de kan ik de Sony Alpha 5000 Systemkamera voor EUR 329 bestellen (verzendkosten zijn EUR 3/4 euro). De goedkoopste aanbieding in NL is via Wehkamp en is EUR 359.
De bestelling lijkt rechtstreeks bij Amazon geplaatst te worden. Is dit ook zo of acteert Amazon meer als een tussenpersoon? Iemand hier ervaringen mee?

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Je kunt ook bij derden kopen via Amazon, maar dat staat altijd op de productpagina vermeld. In dit geval staat er "Verkauf und Versand durch Amazon." dus de verkoop gaat gewoon via Amazon zelf.

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Yero schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:35:
Je kunt ook bij derden kopen via Amazon, maar dat staat altijd op de productpagina vermeld. In dit geval staat er "Verkauf und Versand durch Amazon." dus de verkoop gaat gewoon via Amazon zelf.
Geen camera, maar ik heb een keer via Amazon Frankrijk iets gekocht van een derde partij en deze bleek in Japan te zitten. Misschien was mijn Frans niet optimaal of heb ik niet goed opgelet, maar ik mocht bij aankomst van het pakket wel even flink wat invoer- en douanekosten afrekenen terwijl ik het idee had binnen Europa iets gekocht te hebben. Dus let goed op wie de onderliggende verkoper is.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Verwijderd

Weakling schreef op donderdag 17 september 2015 @ 10:58:
Geen camera, maar ik heb een keer via Amazon Frankrijk iets gekocht van een derde partij en deze bleek in Japan te zitten. Misschien was mijn Frans niet optimaal of heb ik niet goed opgelet, maar ik mocht bij aankomst van het pakket wel even flink wat invoer- en douanekosten afrekenen terwijl ik het idee had binnen Europa iets gekocht te hebben. Dus let goed op wie de onderliggende verkoper is.
Of dat het Atelco is, dat op Amazon zowel in Duitsland als in Frankrijk opereert.
Het bedrijf verkeert duidelijk in financiële problemen en mijn huidige refund voor een Samsung lens wordt tergend opgerekt.
Ik heb Amazon.fr al om interventie verzocht, maar met derden aanbieders kan dat zomaar een week of twee gaan duren.
Als Amazon zelf de aanbieder is dan worden refunds direct uitgevoerd en heb je deze sores niet. ;)

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:50
ik kan niet in jouw portemonnee kennen, maar voor die drie tientjes heb ik geen zin in gezeik.

Verwijderd

107mb schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:18:
ik kan niet in jouw portemonnee kennen, maar voor die drie tientjes heb ik geen zin in gezeik.
Dat "gezeik" valt wel mee als je direct bij Amazon bestelt, daar kan menig shop in Nederland een puntje aan zuigen. ;)

Als een shop hier onverhoopt in financiële problemen terecht komt en je hebt toevallig niet met een creditcard betaald, dan ben je je geld in de meeste gevallen gewoon kwijt.
Daarover topics te over hier. :+

Ik heb het nu 1x eerder meegemaakt dat een Japanse aanbieder op Amazon duidelijk frauduleus bezig bleek en ik heb toen smooth mijn geld teruggekregen en die aanbieder is meteen van Amazon gehaald.
Amazon staat garant voor alle transacties op het platform dus zullen zij hun overige aanbieders beter checken dan wij kunnen, mag je aannemen.
De garanties blijken "tot nu toe" degelijk en uiterst professioneel te zijn, ook bij eventuele retouren.

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:22
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:37:
[...]

Dat "gezeik" valt wel mee als je direct bij Amazon bestelt, daar kan menig shop in Nederland een puntje aan zuigen. ;)

Als een shop hier onverhoopt in financiële problemen terecht komt en je hebt toevallig niet met een creditcard betaald, dan ben je je geld in de meeste gevallen gewoon kwijt.
Daarover topics te over hier. :+

Ik heb het nu 1x eerder meegemaakt dat een Japanse aanbieder op Amazon duidelijk frauduleus bezig bleek en ik heb toen smooth mijn geld teruggekregen en die aanbieder is meteen van Amazon gehaald.
Amazon staat garant voor alle transacties op het platform dus zullen zij hun overige aanbieders beter checken dan wij kunnen, mag je aannemen.
De garanties blijken "tot nu toe" degelijk en uiterst professioneel te zijn, ook bij eventuele retouren.
Qua garantie heb je ook meer 'gezeik' dan wanneer je 'm in NL koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henri86 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:24:
Qua garantie heb je ook meer 'gezeik' dan wanneer je 'm in NL koopt
Tot nu toe heb ik hier in Nederland anders vaker irritant gestekker meegemaakt bij een beroep op garantie/retour dan bij Amazon eerlijk gezegd.
Voor de gang naar het postagentschap maakt het mij niets uit of het pakketje gratis naar Amazon retour moet of naar een adres ergens in Nederland.

Je hebt gelijk dat je voor al dit soort dingen nog handiger koopt in een straal van 15km rond je huis en dat doe ik dan ook bij voorkeur, zeker met een camera die ik eerst wil vasthouden, maar de verkrijgbaarheid en prijsverschil wil wel eens leidend worden voor een stapje over de grens.
Aanvankelijk was ik ook kopschuw voor het over de grens kopen, die tijd is echter lang geweest en als bijv. Amazon het verknalt op service, betrouwbaarheid en prijs dan is het snel bekeken voor ze.
Voorlopig is onze etalage een heel stuk groter en aantrekkelijker geworden en valt dat "gezeik" wel mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je direct koopt bij amazon heb je dus geen gezeur met garantie. Ze doen nooit moelijk.

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Dit is inderdaad een aankoop via Amazon zelf en voor service kun je gewoon bij Amazon terecht. Verzenden is overigens gratis voor dit product. Het kleine bedrag extra is de conversie van 19% naar 21% BTW die Amazon standaard toepast voor Nederland (onduidelijk of dit verplicht is, want veel buitenlandse shops doen dit niet). Service via Amazon.de zelf is meestal uitstekend: probleem aanmelden en je ontvangt instructies voor retourzenden via antwoordnummer in Nederland. Meestal wordt een vervangend product meteen verzonden en moet je het kapotte product binnen 30 dagen retour zenden (anders wordt het vervangende product in rekening gebracht). Ook reageert Amazon erg snel en inhoudelijk op vragen of problemen (Duits, Engels of zelfs Nederlands), waar de meeste shops een voorbeeld aan mogen nemen.
Pagina: 1