• popsterk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-09-2021
Hoi,

Ik heb sinds 2 dagen volledig geen internet op mijn laptop meer (getest op meerdere netwerken, dus het ligt aan mijn laptop).

Bij het verbinden met een netwerk krijg ik de melding dat het beperkt is. Ik kan er verder ook niks mee.
Bij probleemoplosser krijg ik te zien dat 'er mogelijk een probleem met het stuurprogramma is'. Afbeeldingslocatie: http://updo.nl/file/921879da.jpeg

Ik heb de stuurprogramma's voor het netwerk al een aantal keer verwijderd en verschillende versies geïnstalleerd, maar dit heeft niks uitgehaald.

Mijn laptop: HP Elitebook 8440P

Bij voorbaat dank

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Leuke startpost, maar het bevat wat weinig informatie. Probeer de volgende vragen en stappen eens door te lopen:
  • Wat heb je gedaan net voordat het probleem optrad? Windows 10 geïnstalleerd bijv.? Probeer alle stappen na te gaan. Je zou eventueel kunnen proberen om systeemherstel toe te passen de dag voordat het probleem optrad.
  • Als ik het goed begrijp kun je geen verbinding maken met draadloos netwerk en bedraad netwerk?
  • Je geeft aan 'verschillende versies' te hebben geinstalleerd. Welke versies waren dat? Dan komen we niet met dezelfde oplossingen aan.
  • Graag ook de volgende keer screenshots maken, zo'n foto is echt slecht (tot niet) te lezen.
  • Welke HP EliteBook 8440p heb je precies? Er staan er 9 in de Pricewatch.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 17-09-2015 09:11 ]

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik lees dat veel gebruikers die upgraden naar Windows 10 problemen hebben met de WiFi drivers en moeten hiervoor als oplossing de juiste driver downloaden en installeren van de fabrikant.

Helaas geef jij geen informatie over je besturingssysteem en/of er sprake is van een upgrade, dus is lastig te zeggen.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• popsterk
Ik heb al een hele tijd Windows10 en het heeft het de hele tijd gewoon gedaan.

Ik kan inderdaad op geen enkele manier verbinding maken.

Ik heb de laatste versie van het netwerk stuurprogramma geprobeerd, maar ook oudere versies. Ook verschillende drivers van de site van de fabrikant.

pricewatch: HP EliteBook 8440p (VD484AV-SE-SB4#ABH)

Deze is het als het goed is

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Schakel via netwerkcentrum eens beide netwerk adapters uit. herstart dan even je pc en schakel beide netwerkadapters weer in.

netwerkcentrum -> adapterinstellingen wijzigen -> rechter muisknop op een adapter en dan kiezen voor uitschakelen.

Niet dus slechts het Wi-Fi schuifje even naar uit schuiven en weer aan schuiven.

[ Voor 134% gewijzigd door Zeehond op 17-09-2015 15:51 ]

200 fish found!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als zowel je WiFi als je bedrade NIC ineens problemen geven, ga ik toch denken aan malware

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tja wat voor malware heeft winst door een succesvol geinfecteerde pc offline te halen zodat ze niet bankgegevens kan door spelen, encryptiesleutels enz kan opsturen of in een botnet kan draaien?
Da's al weer heel wat jaartjes geleden dat virussen nog een beetje vermakelijk waren om in je gezicht 'lekker puh' te zeggen :p

TS: Welke adapters gaat het over (kunnen verschillen per laptop in dezelfde serie, wifi dan...)
Je zegt dat je wel met een netwerk kan verbinden, wifi?
Werken andere apparaten wel op het zelfde netwerk?
Toon anders ook even wat ipconfig /all geeft.

Fixing things to the breaking point...

• popsterk
Het uitschakelen en weer aanzetten van de adapters haalde niks uit.

In mijn geval gaat het om 2 adapters.
de Ethernet adapter (Intel (R) 82577LM Gigabit network connection #2)
en de Wi-Fi adapter (Intel(R) Centrino(R) Advanced-N 6200 AGN #2)

De wifi adapter staat wel op 'ingeschakeld' aangezien ik wel gewoon netwerken kan vinden en beperkt kan verbinden.
Het ligt niet aan het internet zelf aangezien ik dit op meerdere netwerken heb, en met andere apparaten wel kan verbinden op deze netwerken (verschillende computers en telefoons werken wel).

ipconfig /all geef het volgende:

"Windows IP Configuration

Host name...............: Elitebook-PC
Primary Dns Suffix...:
Node Type...............: Hybrid
IP Routing Enabled...: No
Wins Proxy Enabled.: No"

Edit: Misschien dat een complete re-install van Windows iets uit kan halen? Als dit niet werkt zal er bijna wel een defect in mijn netwerkkaart moeten zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door popsterk op 17-09-2015 20:22 ]

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 22:36
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25591353/Virus.jpg

• popsterk
Die uploadsite geeft vaker een virus aan, maar dat is daar al algemeen bekend. Is een valse melding. Snap dat het enige zorg opwekt maar dat heeft hier niks mee te doen.

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 22:36
Misschien dat daar juist het probleem zit? Gebruik dan gewoon een van de 1000 andere image hosters..

• popsterk
Ik snap je idee, en dat kan inderdaad. Maar het probleem zit daar, zoals ik al zei, in ieder geval niet.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Je kunt eventueel als je met wireshark kunt omgaan even kijken of je verkeer ziet als je verbinding wilt maken, en eventueel welk verkeer.

[ Voor 20% gewijzigd door Zeehond op 18-09-2015 17:01 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Graag even de discussie centraal houden, ipv te mijmeren over imagehosters ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Heb je de afgelopen dagen nog dingen gedaan op je PC waardoor het zou kunnen dat je opeens geen internet meer hebt?
Pagina: 1