Find my iphone geluid werd door vreemde afgespeeld

Pagina: 1
Acties:

• Klassenoudste
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:39
Zojuist ging op de oude iphone 4 van mijn vriendin het find my iphone geluid af maar zowel zij als ik hebben dit niet zelf gedaan via de find my iphone website of app. Tevens kreeg ze een email van Apple dat het find my iphone geluid is afgespeeld.

Het wachtwoord van het bijbehorende apple id hebben we inmiddels veranderd maar het is wel vreemd.

Achtergrond info en eigen idee van wat het kan zijn: de telefoon heeft een Telfort simkaart met een abonnement zonder internetbundel. 3g stond wel aan maar als je in safari naar www.google.nl gaat werkt dit niet. Wifi was niet aangemeld. In juli waren wij een andere iphone kwijt in het buitenland en hebben toen find my iphone gebruikt. Ik kan het me niet herrinneren maar wellicht heb ik ook op deze iphone speel een geluid af ingedrukt en heeft de telefoon nu eventjes verbinding gemaakt met internet ondanks dat er geen internet bundel is geactiveerd?

Is er iemand met eenzelfde ervaring of weet iemand een voor de hand liggende reden dat dit gebeurde? Kan je bij Apple achterhalen waarvandaan een find my iphone afspeel geluid wordt aangevraagd?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dit is een vaag verhaal.

Het komt er op neer dat je dus ooit zelf op FindMyiPhone ergens op geklikt hebt en nu pas een geluid hoort? Want ja, dat kan.

• Klassenoudste
Ja dat is een optie, maar deze telefoon was niet kwijt. Dus de kans is groter dat ik voor deze telefoon niet op find my iphone heb geklikt. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Na een feestje nam iemand de verkeerde tas mee naar huis, toen hebben ik find my iphone gebruikt om haar iphone 6 te vinden maar dat is sowieso 3 maanden geleden. Iemand een andere optie? (de tas was overigens snel weer terecht 😃)

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Niet alles werkt vlekkeloos dus zal wel een (eenmalig) bug zijn.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Kraay89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 11:55
Ik neem aan dat de Mail die je kreeg verstuurd wordt op het moment dat je klikt dat je het signaal wil activeren. Als je zeker weet dat geen van jullie twee geklikt heeft (Of: hoe onverstandig en onlogisch ook, misschien een bekende derde die je gegevens kent? Kind? Ooit ingelogd bij ouders op PC met het onthouden van gegevens, wat dan ook...) Dan is het een goede stap geweest de gegevens te veranderen. Wellicht is het verstandig om 2-step-authentication in te schakelen. Dit kan via www.appleid.apple.com.

De conclusie dat het waarschijnlijk een bug is vind ik wat te makkelijk. Edit: Als het een bug zou zijn zouden er meer voorbeelden moeten zijn, een eerste (niet zo intensieve) zoektocht met google levert echter weinig op, enkel meer vermoedens van 'inbraak'...

[ Voor 13% gewijzigd door Kraay89 op 17-09-2015 12:18 . Reden: Aanvulling ]

• pumpidumpi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-09 22:27
Kraay89 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:14:
Dan is het een goede stap geweest de gegevens te veranderen. Wellicht is het verstandig om 2-step-authentication in te schakelen. Dit kan via www.appleid.apple.com.
Dan moet je natuurlijk niet je telefoon voor die 2-step-authentication gebruiken... ;)

• Klassenoudste
Kraay89 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:14:
Ik neem aan dat de Mail die je kreeg verstuurd wordt op het moment dat je klikt dat je het signaal wil activeren. Als je zeker weet dat geen van jullie twee geklikt heeft (Of: hoe onverstandig en onlogisch ook, misschien een bekende derde die je gegevens kent? Kind? Ooit ingelogd bij ouders op PC met het onthouden van gegevens, wat dan ook...) Dan is het een goede stap geweest de gegevens te veranderen. Wellicht is het verstandig om 2-step-authentication in te schakelen. Dit kan via www.appleid.apple.com.

De conclusie dat het waarschijnlijk een bug is vind ik wat te makkelijk. Edit: Als het een bug zou zijn zouden er meer voorbeelden moeten zijn, een eerste (niet zo intensieve) zoektocht met google levert echter weinig op, enkel meer vermoedens van 'inbraak'...
Ja die mail werd verstuurd tegelijk met het signaal. Dank voor de tip m.b.t. 2-step-authentication. Ga zorgen dat dat ingeschakeld wordt!

Kinderen hebben we niet. De kans dat een derde de gegevens heeft is aanwezig maar zou dan wel buiten onze weet om zijn verkregen.

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:51
Van de zomer met kids een dagje pretpark en voor onderweg is een ipod touch meegenomen met locale filmpjes. Later kwamen we erachter dat de ipod zoek was en probeerden deze te vinden met de "Zoek mijn iphone" functie, zonder succes. Vorige week de auto uitgemest en toen kwam de ipod weer boven water. Natuurlijk helemaal leeg en dus aan de lader gehangen. Enige tijd later hoorden we de Zoek iphone piep en een mailtje in mijn mailbox dat het signaal is afgespeeld op het gezochte device O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Als je geen databundel hebt en Wi-Fi uit is het enige wat ik kan bedenken dat Telfort vanaf haar netwerk communicatie heeft uitgevoerd naar bijvoorbeeld alle iOS devices (ook zonder data) met een speciaal bericht, om te kijken of ze een carrier update nodig hebben voor de iOS 9 upgrade?

NRG

• SBTweaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 21:16
Met een openbaar wifi netwerk verbonden?

Verwijderd

Ik vermoed dat het een bug was ?
Kan het ook niet zijn dat je eventueel door iemand bent gehackt of een flauwe grap van een kameraad die je wachtwoord toevallig kent ?

• Klassenoudste
Niemand die het wachtwoord weet voor zover wij weten.

• maykoga
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-08 17:47
GerardVanAfoort schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:25:
Als je geen databundel hebt en Wi-Fi uit is het enige wat ik kan bedenken dat Telfort vanaf haar netwerk communicatie heeft uitgevoerd naar bijvoorbeeld alle iOS devices (ook zonder data) met een speciaal bericht, om te kijken of ze een carrier update nodig hebben voor de iOS 9 upgrade?
Ik denk dat het inderdaad precies is wat Vermeulen zegt.

Door de uitrol van de nieuwe iOS van Apple en de problemen die sommige nu krijgen met hun telefoon verbinding, kan het zijn dat Telfort iets gedaan heeft en daardoor je iphone 4 heel even internet gekregen heeft.

Wat wel gek zou zijn is dat als de iPhone 4 afgelopen week wel nog heeft geinternet over wifi, het zo zou zijn dat de zoek mijn iphone melding dan ook was binnen gekomen. Is het zo dat er sinds toen geen internet toegan op de iphone gebruikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 21:22

Zeeuw

5.6

Staat er in die mail geen IP nummer? Dat zie je ook nog wel eens, 'vanaf IP xxx.xx.xx.xxx is er ingelogd' of iets degelijks.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassenoudste
Goed punt m.b.t. het IP nummer, ik zal morgen eens kijken!

Het verhaal van Telfort klinkt aannemelijk temeer omdat de iphone helemaal nooit met internet is verbonden, ook niet met via wifi. Het zou in het door jullie geschetste voorbeeld best kunnen dat deze melding nog is van toen ik een paar maanden geleden findmyiphone heb gebruikt.

Anders is nu in ieder geval het wachtwoord veranderd en zou het niet nogmaals voor moeten komen. Dank voor het meedenken in ieder geval!
Pagina: 1