Toon posts:

Gezocht: Moederbord/CPU en eventueel geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Langzaamaan heb ik mijn oude computer uit 2009 blijven upgraden, maar ondertussen heeft het moederbord het schijnbaar gegeven. Vele tips en trucs werkten niet en ik kreeg ook geen error-beeps dus dan is het maar tijd voor een nieuwe.
Ik denk dan ook dat het meteen beter is om ook de CPU daarin mee te nemen.
En extra RAM wellicht ook. 1 van de sticks gaf toch al kuren, dus dan kan dat mee vervangen worden.

Wat is je budget?
400 euro heb ik zeker wel. Iets meer kan altijd.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt me helemaal niets uit. Momenteel zit er een ASUS F1A55-M in, maar als het iets anders wordt, dan is dat maar zo.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Over de jaren heb ik in de computer verschillende componenten geupgrade.
Ik heb zodoende de beschikking over een Corsair CX750M PSU en is mijn videokaart een Radeon R7 260X.
Tenminste 4 SATA slots voor de 2 harde schijven en dvd-drive die ik al heb en wellicht toevoegingen die nog kunnen komen op een later moment.

Wel belangrijk natuurlijk is dat de kast niet zo groot is. Een micro-ATX is de grootte dat er nu in zit en groter gaat niet.
Netwerkverbinding gaat via een ethernetkabel, maar als er ruimte is voor een netwerkkaart (die heb ik nog als reserve voor het geval dat mijn thuissituatie verandert) zou dat mooi zijn.

Ik ben wel een vrij fervente gamer. Ik ben een groot fan van grote RPGs en speelde de laatste tijd veel Dragon Age: Inquisition en Witcher 3 op medium-high settings en die zou ik graag minstens hetzelfde willen houden.

• superrock
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-02 16:01
Heb je veel bezwaar tegen tweedehands? Als je het niet zo erg vindt om tweedehands een socket 1155 moederbord met i5/i7 te kopen is dat een prima keuze. Dat soortjes setjes kun je wel meestal wel vinden voor rond de 200 euro en die kunnen makkelijk mee met je R7 260x. Je zou dus zoiets als dit kunnen kopen V&A aangeboden: Intel® Core™ i5-3470 MSI Z68MA-G43 (G3) 2x4gb Kingston... .

[ Voor 40% gewijzigd door superrock op 17-09-2015 00:54 ]

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
superrock schreef op donderdag 17 september 2015 @ 00:52:
Heb je veel bezwaar tegen tweedehands? Als je het niet zo erg vindt om tweedehands een socket 1155 moederbord met i5/i7 te kopen is dat een prima keuze. Dat soortjes setjes kun je wel meestal wel vinden voor rond de 200 euro en die kunnen makkelijk mee met je R7 260x. Je zou dus zoiets als dit kunnen kopen V&A aangeboden: Intel® Core™ i5-3470 MSI Z68MA-G43 (G3) 2x4gb Kingston... .
Zeker een goede! Ik heb dezelfde CPU en die draait nog steeds erg lekker met mn gtx970 zeker een aanrader.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:22
Yep die 2de hands cpu/mobo etc. Dan de oude spullen verkopen.(inc je gpu) en een mooie r9 290/x. Of r9 390/gtx-970. Krijg je nog wat extra fps ook.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
loki504 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:17:
Yep die 2de hands cpu/mobo etc. Dan de oude spullen verkopen.(inc je gpu) en een mooie r9 290/x. Of r9 390/gtx-970. Krijg je nog wat extra fps ook.
Ik zou dit ook doen. En met wat extra fps, zeg maar gerust een verdubbeling of meer :P

Verwijderd

Topicstarter
Die setup is helaas al weg...

En voor nu houd ik het bij mobo/cpu/geheugen. De rest kan wel weer komen als ik weer een vast inkomen heb.

• legendareN
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:43:
Die setup is helaas al weg...

En voor nu houd ik het bij mobo/cpu/geheugen. De rest kan wel weer komen als ik weer een vast inkomen heb.
Dat is natuurlijk ook aan je eigen. Maar het werd aangeraden, of als advies gegeven omdat die grafische kaart upgrade dan ook niks kost. Je wilt 400 uitgeven, dit setje was toevallig 250, je oude spul verkopen en dan kan je een 290 kopen zonder over je kosten heen te gaan :9

Verwijderd

Topicstarter
True, maar nu is dat setje er niet meer :P

Edit
Maar via die adverteerder wel al een andere optie besproken die het waarschijnlijk gaat worden.

Intel i5 3470
Crucial 2x4Gb pc12800 (1600Mhz C8)
Asrock Z77 pro 4M

Dus dat ziet er wel aardig uit :)
Geen SSD, maar die gebruikte ik tot nu toe ook niet en kan ik altijd later nog bekijken. Mobo/cpu hebben nu de hoogste prioriteit om mijn desktop weer te herstellen.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2015 13:23 ]

• legendareN
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:51:

Edit
Maar via die adverteerder wel al een andere optie besproken die het waarschijnlijk gaat worden.

Intel i5 3470
Asrock Z77 pro 4M

Geen SSD, maar die gebruikte ik tot nu toe ook niet en kan ik altijd later nog bekijken. Mobo/cpu hebben nu de hoogste prioriteit om mijn desktop weer te herstellen.
Ziet er netjes uit. Als je die voor een leuk prijsje kan krijgen dan kan je erg tevreden zijn.

• superrock
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-02 16:01
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:51:

Edit

Intel i5 3470
Asrock Z77 pro 4M

Is idd een prima setje. Kun je prima wat jaartjes verder mee.

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 13:24

r44

Heb je mijn advertentie gezien?
Is wel boven je budget.
V&A aangeboden: Gigabyte GA-Z87X-UD7 TH

44

• legendareN
Je vraagt nieuwprijs voor je spul?

Ik kan me beter nergens mee bemoeien :9

[ Voor 42% gewijzigd door legendareN op 17-09-2015 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het eerder geposte setje gehaald voor 235, dus mijn zoektocht lijkt afgelopen.
Pagina: 1