Toon posts:

Downloadsnelheid PS4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf me hier toch gigantisch over verbazen: mijn PS4 is een slak qua downloadsnelheid vergeleken met alle andere apparaten die ik bezit.Wii, Wii U, 3DS, PC, iPhone allemaal downloaden op een redelijke snelheid en een paar GB komt al met een paar minuten binnen.

Alleen mijn PS4 en in mindere mate PSVita doet er uren over om nog geen GB te downloaden. Mijn PS4 is via kabel aangesloten en het maakt vrij weinig uit of ik wel of niet Google's / Open DNS instel. De PS4 download nog steeds alsof ik op een inbel lijntje zit.

En dan komen updates voor Elder Scrolls Online aan de 20GB die 99+ uur gaan duren?! Waar ik op mn Wii U een 20GB spel in een paar uur gedownload heb. En die is nog eens draadloos verbonden ook.

Mijn vraag is dus: is er iets wat ik kan doen om mijn PS4 te versnellen? Want zoals het nu is is de PS4 voor mij de titel "current-gen" helemaal niet waard.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Jippie, het zoveelste wat-is-PSN-toch-traag topic. Gewoon geduld hebben, en ondertussen Sony-voodoopoppetjes verminken.

Verwijderd

Topicstarter
Traag kan ik nog hebben. Ik heb veel geduld.

Maar dit kan op een "moderne console" anno 2015 gewoon niet.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/n4TsXRQFZXPxyfxi5w9ULnZb/thumb.jpg

En zoals je ziet, het wijzigen van de DNS werkt. Voor ongeveer een uur.
De PS4 is niet bepaalt energiezuinig, dus de console s'nachts aan laten staan (of in "Rest" wat nog meer energie gebruikt dan een Wii U in game) is geen optie.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2015 23:39 ]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04:08
Ik ben er zelf absoluut mee eens, op de Vita is het overigens ook best traag (wel iets minder vreemd genoeg) maar de games en of updates zijn gelukkig ook veel kleiner...

Op de PS3 hebben wij dit probleem ook, of het nou via LAN of Wifi gaat, bekend probleem en ook ik heb geduld, maar om nou een 5gb patch binnen te halen, om 1:00 dan naar bed om 1:30, wakker worden om 8:00 en dan NOG STEEDS je PS3 bezig zien ergens op 80%... nee dat is gewoon belachelijk dan.

Als er een soort van modus was dat dat ding gewoon bij wijze van in standby de boel download en bijna geen stroom verbruikt zou wel fijn zijn, echter is die optie er niet (en de optie die er wel is, slaat nergens op).

Betreffende Vita zijn er andere problemen, ik maak het vaak mee dat PSN en Store crashen, en dat je online game ineens stopt omdat de boel is gecrasht, en het ligt niet aan de apparaat zelf, de browser blijft alles soepel en perfect werken, het ligt gewoon zoals altijd aan PSN.

Ik zwijg wel over de Wii U en de PC hier, Wii U downloadt alles vrij snel (game van 1gb is vaak binnen 10 minuten binnen, vaak sneller) en op de PC komen de updates of games ook erg snel via Steam (laatst Saint Row The Third gedownloadt, 10gb binnen 20 minuten).

PSN is de schuldige, en daar mag verdorie Sony eindelijk wat aan doen, je bent met PS4 haast verplicht om die te hebben, anders kun je fluiten naar bepaalde diensten.

• AapBart
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 23:37:
En zoals je ziet, het wijzigen van de DNS werkt. Voor ongeveer een uur.
Dns wijzigen maakt niet uit, wat wel uitmaakt is met welke server je in het Sony hostingcenter je uitkomt, kun je niet echt beinvloeden.

Had het van de week ook, verbonden met trage downloadserver voor downloaden van MGS V (4.5 GB en daarna weer 27 GB)
Keertje 'netwerk' uitvinken en weer aanvinken en dan kijken of je op een snellere server uitkomt.