eenvoudig bedienbare mediaspeler voor DLNA

Pagina: 1
Acties:

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 15:12
Ik zoek voor m'n dochter een eenvoudig te bedienen mediaspeler.

Heb ook nog een raspberry liggen, maar Kodi op de sd kaart raakt vaak corrupt, wil daarom iets betrouwbaarder device hebben.

Ik heb een netwerkkabel liggen, dus het zou mooi zijn als hij bedraad kan worden aangesloten.

Ik wil vooral gebruik kunnen maken van streamen via DLNA en YouTube.

Elk advies is welkom.

Is een chromecast wat ?
Of zijn er tips om de raspberry zo in te regelen dat de software op de SD kaart niet zo snel corrupt raakt ?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Piet400 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:32:
Of zijn er tips om de raspberry zo in te regelen dat de software op de SD kaart niet zo snel corrupt raakt ?
Sluit je het ding vaak af?
Haal je de stroom er af zonder af te sluiten?
Is de voeding (meer dan) voldoende voor de RPi?

Ik heb zowel een RPi1 model B 512MB als een RPi2 model B en laat deze 24/7 aan en heb in die situatie nog nooit een corrupte SD kaart gehad. Pas zodra ik ging overclocken met de RPi1 ging het mis, of met het pardoes stroomloos maken van het ding.

Imo is een RPi dan ook een prima mediaplayer. Ik zou er zo weer een aanschaffen.

https://discord.com/invite/tweakers

• Piet400
Ja, hij wordt vaak afgesloten en dan ook wel zonder dit netjes te doen, dus direct de stroom eraf.

Ik heb veel andere mediaspelers gehad en gezien die daar nooit problemen mee hadden. voor mij zou dit gewoon moeten kunnen.

De voeding is voldoende voor de RPi1.
Maar misschien ga ik het toch maar weer 's proberen. toch ook wel zonde als hij niet gebruikt wordt, terwijl XBMC/Kodi toch wel goede applicaties zijn.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Neem opslag die wat beter tegen de vele writes kan, gok dat het daar nu mis gaat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Piet400 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:46:
Ja, hij wordt vaak afgesloten en dan ook wel zonder dit netjes te doen, dus direct de stroom eraf.

Ik heb veel andere mediaspelers gehad en gezien die daar nooit problemen mee hadden. voor mij zou dit gewoon moeten kunnen.
Maar de RPi is nooit met het doel ontwikkelt een mediaplayer te zijn. Hij kan het wel heel goed maar daar is het ding niet specifiek voor bedoeld. Andere mediaplayers maken ook geen gebruik van SD kaartjes om het OS op te zetten. De RPi verschilt in veel opzichten van andere mediaplayers. Het zomaar stroomloos maken is een gegeven feit voor corrupte SD kaartjes. Als je daar rekening mee houdt is er niks aan de hand.

https://discord.com/invite/tweakers

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Piet400 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:46:
Misschien is het handig om de Pi wel af te sluiten zoals het hoort. :+

En als alternatief kun je kijken naar spelers van bijvoorbeeld Mede8er, Minix of Eminent om er maar eens een aantal te noemen. Er zijn diverse opties.

Ten slotte nog een verhuizing naar CEA met dit topic omdat het aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
ben erachter dat de sd kaart geen goed contact maakt. bij het aanzetten van de pi start hij niet op en brand er enkel 1 rood lampje.

nu een papiertje ertussen gedaan en dat lijkt wel te helpen.
laatste Kodi erop gezet. ga het maar weer 's proberen.
Pagina: 1