Toon posts:

beste koeler voor AMD fx 8320

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers

Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe koeler gekocht voor mijn AMD fx 8320, omdat de stock Cooler bijna te vergelijken was met een stofzuiger
Ik heb toen de cooler master hyper tx3 evo gekocht maar nogsteeds als ik games speel zoals h1z1 maakt hij veel lawaai welke koeler is aan te raden?

Overige pc specs:
Moederbord: Asus M5A97 R2.0 ATX AM3+ Motherboard
Videokaart: msi r9 280 3g
CPU cooler: cooler master hyper tx evo
Geheugen: 8 gb
Case: bitfenix merc alpha

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2015 21:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:42
Tja een cooler master txje is nix met deze processor. Kijk eens naar een Scythe Mugen, of een stapje terug Gelid Transquillo rev2. Punt 1 grotere fan, punt 2 koelblok is ook nog eens fatsoenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-09 08:19

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Uiteindelijk is en blijft de FX8320 en hogere modellen een gigantische stroomslurper met dito warmteuitstoot.
Ik heb zelf een Corsair H80i op mijn CPU zitten, hier heb ik 1 fan op zitten die ongeveer 1000 RPM draait.

Als ik een grote video moet renderen of ik neem op of ik speel een CPU intensive spelletje gaat de fan naar standje 2 en ongeveer 1400RPM en dan blijft hij wel redelijk koel.

Ik denk dat je met een Cooler Master Hyper 412S wel uit gaat komen als je niet gaat overlocken, wat ik sowieso sterk afraad met het moederbord wat je hebt. Dit heeft namelijk afaik 4+1 VRM's en deze kunnen het gewoon niet aan.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!!