Ziggo mediabox verbinden met bestanden op de pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:42
Hallo allemaal,

Ik ben een leek betreft het instellen van een heel netwerk en heb me daar eigenlijk nooit mee bezig gehouden.

Van de week heb ik een Ziggo media box gekregen en ik had gelezen dat je via deze box met behulp van je pc video's kan streamen naar je TV met een thuisnetwerk.

Inmiddels zit de horizon aangesloten op de tv ingang & internet zit op de data ingang ernaast. Op de data ingang zit een Ziggo modem met een Asus RT-N66U erachter en op deze zit mijn pc aangesloten en inmiddels ook de media box.

Na wat info te hebben gelezen kwam ik Serviio veel tegen (Twonky niet beschikbaar bij mij) als mediaserver en die heb ik ook geïnstalleerd en bij Library/shared folder de map toegevoegd waar b.v. films instaan en als profiel WDTV Live (zoals gelezen).

Bij instellingen op de horizon box vind hij mijn thuisnetwerk en later vraagt hij of ik media bestanden wil toevoegen. Ecther krijg ik daarna de melding "Kan geen DNLA apparaten vinden"

Ik mis hoogst waarschijnlijk nog wat instellingen, misschien op mijn asus router of op de pc?

Zouden jullie mij hierbij kunnen helpen?

Thanks!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zo'n Ziggo Mediabox is toch gewoon een extra decoder welke zónder "kaart" werkt op je lokale LAN?

Beetje het idee van "Card-Sharing", alleen dan anders :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-05 22:53
Ligt er aan welke hij heeft.

In zijn titel heeft hij het over een Ziggo mediabox.
In de uitleg heeft hij het over een Ziggo horizonbox.

Met de horizonbox is het zeker mogelijk en zijn er mensen die het ook werkend hebben.

Check ook op je Asus router naar je NAT instellen.

[ Voor 5% gewijzigd door renedis op 17-09-2015 12:11 ]

• Ferio
Het is een horizon box. Hoe zit het gedeelte met nat instellingen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ferio schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:42:
Hallo allemaal,

Ik ben een leek betreft het instellen van een heel netwerk en heb me daar eigenlijk nooit mee bezig gehouden.

Van de week heb ik een Ziggo media box gekregen en ik had gelezen dat je via deze box met behulp van je pc video's kan streamen naar je TV met een thuisnetwerk.

Inmiddels zit de horizon aangesloten op de tv ingang & internet zit op de data ingang ernaast. Op de data ingang zit een Ziggo modem met een Asus RT-N66U erachter en op deze zit mijn pc aangesloten en inmiddels ook de media box.

Na wat info te hebben gelezen kwam ik Serviio veel tegen (Twonky niet beschikbaar bij mij) als mediaserver en die heb ik ook geïnstalleerd en bij Library/shared folder de map toegevoegd waar b.v. films instaan en als profiel WDTV Live (zoals gelezen).

Bij instellingen op de horizon box vind hij mijn thuisnetwerk en later vraagt hij of ik media bestanden wil toevoegen. Ecther krijg ik daarna de melding "Kan geen DNLA apparaten vinden"

Ik mis hoogst waarschijnlijk nog wat instellingen, misschien op mijn asus router of op de pc?

Zouden jullie mij hierbij kunnen helpen?

Thanks!
Klinkt bovenal als instellingen op de PC. Heb je bijv in de firewall een exception voor Serviio gezet?

Je kunt het simpel testen door op de PC zelf een DMP te draaien. Windows Media Player kan dat. Totdat je daarmee de bestanden kunt benaderen gaat het zeker niet lukken op een externe doos. Als het daar wel mee kan kun je testen met een andere DMP op ander device (SmartTV, Windows Media Player op andere PC/laptop etc etc).

Oslik blyat! Oslik!

• Ferio
dion_b schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:49:
[...]

Klinkt bovenal als instellingen op de PC. Heb je bijv in de firewall een exception voor Serviio gezet?

Je kunt het simpel testen door op de PC zelf een DMP te draaien. Windows Media Player kan dat. Totdat je daarmee de bestanden kunt benaderen gaat het zeker niet lukken op een externe doos. Als het daar wel mee kan kun je testen met een andere DMP op ander device (SmartTV, Windows Media Player op andere PC/laptop etc etc).
Ik heb geen andere laptop of smarttv etc hier thuis.

Ik kan wel met mijn asus router een mediaserver opzetten en met mediaplayer de bestanden benaderen van de router (komt bij andere bibliotheken naar voren)

Horizon box echter nog steeds geen DNLA server.

Windows 10
Home network bestanden gedeeld.
Alle apparaten toegestaan met standaardinstelling bij opties mediastreaming
Horizon box zit op de asus router via utp.
Firewall windows en router staan uit (normaliter niet).

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ferio schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:45:
[...]

Ik heb geen andere laptop of smarttv etc hier thuis.

Ik kan wel met mijn asus router een mediaserver opzetten en met mediaplayer de bestanden benaderen van de router (komt bij andere bibliotheken naar voren)

Horizon box echter nog steeds geen DNLA server.
En die box zit direct op router in kwestie aangesloten?
Windows 10
Home network bestanden gedeeld.
Alle apparaten toegestaan met standaardinstelling bij opties mediastreaming
Horizon box zit op de asus router via utp.
Firewall windows en router staan uit (normaliter niet).
Ja dus...

Heb je in de box gekozen voor bestaand netwerk/internet via modem?

Oslik blyat! Oslik!

• Ferio
dion_b schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:49:
[...]

En die box zit direct op router in kwestie aangesloten?

[...]

Ja dus...

Heb je in de box gekozen voor bestaand netwerk/internet via modem?
Ja, heb ik gekozen.

Dan zegt hij "verbonden met thuisnetwerk" waarna hij zegt "Wilt u media bestand toevoegen blabla" en dan zeg ik ook "ja" en dan zegt hij geen DNLA server.

Moet ik iets met IP adressen doen of iets?

In Serviio zie ik bij status ook;
(IP adress) - Windows media player - Generic DNLA profile

[ Voor 8% gewijzigd door Ferio op 17-09-2015 22:53 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ferio schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:51:
[...]

Ja, heb ik gekozen.

Dan zegt hij "verbonden met thuisnetwerk" waarna hij zegt "Wilt u media bestand toevoegen blabla" en dan zeg ik ook "ja" en dan zegt hij geen DNLA server.

Moet ik iets met IP adressen doen of iets?
Als alles met DHCP vanaf een enkele server werk niet. Maar check even of IP van router, PC en Horizon box in zelfde range zitten.

Oslik blyat! Oslik!

• Pink Panther
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-04 12:15
Ik heb nooit gewerkt met de horizon box, maar moet je niet zoiets als PLEX op je PC hebben draaien om dit te kunnen doen?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je moet een DLNA DMS hebben draaien. Daar zijn er 1001 van. Plex ken ik niet, serviio ook niet, maar Windows Media Player kan als eentje werken, UPC verspreidde vroeger Twonky en nagenoeg iedere Android telefoon komt met eentje in een of andere vorm. Onder Linux kun je kijken naar Mediatomb etc...

De Horizon box kan als DMP (player) optreden. Maar dan moet het wel in zelfde (IP)netwerk als de DMS zitten. Dat lijkt hier fout te gaan.

Oslik blyat! Oslik!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Twonky kun je nog steeds gewoon downloaden bij Ziggo, ik (oud UPC) tenminste wel. En dat werkt in combinatie met de Horizon box in mijn geval gewoon prima.

Twonky staat zowel op mijn telefoon als op mijn PC en beiden worden gezien door het menu van de Horizon en kan ik gewoon content op de TV afspelen. Alleen is in mijn geval de Horizon het centrale punt, dus niet alleen mediaspeler maar ook modem, router en DHCP server.

Bij andere Ziggo abonnementen is de Horizon alleen maar een mediaspeler toch met daarbij een apart modem?

Specs

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:31

D4NG3R

kiwi

:)

Geen ervaring met Twonky maar wel veel met Plex. Plex is zo ongeveer de meestgebruikte mediaserver en kan de content ook serveren aan clients welke DLNA vereisen. Het mooie aan Plex is dat je buiten je netwerk ook direct veilig bij je content kan komen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Het verschil hier is dat als ik met mijn telefoon overdag een filmpje maak en thuiskom ik deze direct van de telefoon kan streamen naar TV via de Horizon. Ik hoef dus niet eerst een upload naar mijn Plex server te doen ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:31

D4NG3R

kiwi

:)

Ik denk dat het overgrote deel van de gebruikers daar geen behoefte aan heeft, al kan ik natuurlijk niet bepalen of dat voor de TS ook zo is.

Plex is in ieder geval super simpel om op te zetten en het klaagt direct als er iets niet goed is met de verbinding.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De use case voor direct van telefoon te serveren is natuurlijk foto's/filmpjes die je op je telefoon geschoten hebt. Dat is helemaal niet zo'n rare/obscure.

Oslik blyat! Oslik!

• Ferio
Ik heb gisteren de mediabox direct aangesloten op m'n pc en dan vind ie wel mijn DLNA server en krijgt hij ook het IP adres van m'n netwerk. Wanneer ik deze echter aansluit op de ziggo modem krijgt hij een heel ander IP adres en dus geen DLNA zichtbaar.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee. Je vertelt ons namelijk niet welke IP-adres het krijgt op de modem en welk op je PC. Als die in verschillende ranges zitten verklaart dat gelijk waarom het niet werkt. Maar hoe dat op te lossen hangt af van welke ranges het dan zijn...

Oslik blyat! Oslik!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Klinkt alsof de PC achter de Asus router zit, terwijl de horizon box direct aan de Ziggo modemrouter hangt. Dat gaat natuurlijk niet werken, aangezien ze dan in verschillende netwerken zitten.

Dat is op te lossen door beide aan de router aan te sluiten, of door de Asus router zo in te stellen dat hij niet meer als router functioneert, maar enkel als accesspoint en switch.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1