[Responsive Design] Wake-Up call

Pagina: 1
Acties:

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 10:08
Dear Tweakers Webmasters,

Breakie breakie, zijn jullie er nog? Inmiddels genieten wij, fervente Tweakersbezoekers en smartphone gebruikers, al geruime tijd van jullie heerlijke responsive design. En al geruime tijd is dit rommelig. Want klik ik vanuit dit mooie design door naar de profielpagina, dan word ik met een fikse klap voor m'n bakkes geconfronteerd met het desktop design. Ga ik vanuit zo'n nieuw, kort type review door naar het Tweakers Testrapport, dan word ik geconfronteerd met het desktop design. Word ik door Tweakers gelokt naar de actie pagina, iets waar Tweakers baat bij heeft, aangezien ze met die acties toch geld verdienen, dan word ik, je raadt het al, geconfronteerd met het desktop design.

Begrijp me niet verkeerd. Dat desktop design ziet er prima uit, maar het komt vooral erg slordig en onaf over als we toch nog telkens hiermee geconfronteerd worden. Nou is dat responsive design er echt al best lang en sinds de introductie wordt ons verteld dat er aan die achtergebleven pagina's wat gedaan zal worden. Vandaag zijn er bijvoorbeeld wel weer veranderingen doorgevoerd op de profielpagina (leuke nieuwe grafiekjes, btw), maar de verandering waar we op die pagina het meest naar verlangen, het responsive design, komt maar niet.

Willen jullie dit alsje, alsje, alsjeblieft weer op de to do list zetten?
Het komt de professionaliteit van de site ten goede.

Met de meest vriendelijke groet,
THWIT

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 21:01
Breakie breakie, zijn jullie er nog?
Oh jazeker! We zijn er nog :9
Inmiddels genieten wij, fervente Tweakersbezoekers en smartphone gebruikers, al geruime tijd van jullie heerlijke responsive design. En al geruime tijd is dit rommelig. Want klik ik vanuit dit mooie design door naar de profielpagina, dan word ik met een fikse klap voor m'n bakkes geconfronteerd met het desktop design. Ga ik vanuit zo'n nieuw, kort type review door naar het Tweakers Testrapport, dan word ik geconfronteerd met het desktop design. Word ik door Tweakers gelokt naar de actie pagina, iets waar Tweakers baat bij heeft, aangezien ze met die acties toch geld verdienen, dan word ik, je raadt het al, geconfronteerd met het desktop design.
Onlangs zijn er 2 nieuwe developers aangenomen. Dat was ook wel nodig want om Tweakers te onderhouden met zijn nieuwssectie, reviews, pricewatch, forum, V&A, profielen, etc etc etc. Heb je redelijkwat dev capaciteit nodig. Lange tijd hebben we dat met zijn vieren gedaan en dat is eigenlijk niet genoeg voor de enorme codebease en feautures die we rijk zijn. Dat brengt ons ook bij het responsive design. Dit is heel strak gescoped om een Duke Nukem Forever te voorkomen. We hebben gekeken waar de meeste traffic op was en al die bestemmingen als v1 gelanceerd in een RWD jasje. Van hieruit zijn we verder gaan werken. Het is dan ook niet helemaal waar dat het RWD sindsdien heeft stil gestaan. Alle nieuwe feautures en pagina's die we opleveren zijn voorzien van een responsive weergave. Zo ook b.v. de like's op het forum, de best buy guides, de add to compare enz. Dat wil niet zeggen dat daarmee ook alles direct responsive is. Diverse pagina's zijn nog niet responsive. Zoals je zelf al zei mist het bijvoorbeeld op de profiel pagina's nog of bij de test rapporten. Zowel de profielen als de testrapporten behelzen nog oude code (die we wel, as we speak, aan het refactoren zijn). Dit houd ook in dat deze pagina's dan responsive gemaakt worden. Sterker nog. Bij de volgende release zal het gros van de profiel pagina's responsive zijn 8) Helaas is het dus door o.a. onderbezetting, prioriteiten en technical debt soms wat lastig om dingen responsive op te leveren maar er wordt wel degelijk aan gewerkt!
Begrijp me niet verkeerd. Dat desktop design ziet er prima uit, maar het komt vooral erg slordig en onaf over als we toch nog telkens hiermee geconfronteerd worden. Nou is dat responsive design er echt al best lang en sinds de introductie wordt ons verteld dat er aan die achtergebleven pagina's wat gedaan zal worden. Vandaag zijn er bijvoorbeeld wel weer veranderingen doorgevoerd op de profielpagina (leuke nieuwe grafiekjes, btw), maar de verandering waar we op die pagina het meest naar verlangen, het responsive design, komt maar niet.
Thnx! Wij vinden ook dat de desktop er prima uit ziet ;) Sterker nog het gros van onze bezoekers vind ons nog via een desktop browser. We hebben mobiel goed op de radar staan maar desktop is nog steeds onze hoofdprioriteit. Ik ben het met je eens dat het de mobiele ervaring geen goed doet als je zo nu en dan terug geslingerd wordt naar een desktop pagina maar ik hoop dat je begrijpt dat deze pagina's nu eenmaal maar zelden op een smartphone bezocht worden en daarom initieel zijn uitgescoped. Hoe dan ook, ze komen er aan :D
Willen jullie dit alsje, alsje, alsjeblieft weer op de to do list zetten?
Het komt de professionaliteit van de site ten goede.
Dat stond het al en dat blijft het staan. Ik beloof je dan ook bij deze dat je binnenkort je profiel ook netjes op je smartphone kunt bekijken daar ik er persoonlijk deze sprint mee aan de slag ga!

Met de meest vriendelijke groet,
THWIT
Dank voor je uitgebreide toelichting en feedback, we pakken het zeker op en de meest vriendelijke groet terug!

Inspector O+

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 10:08
Thanks voor de uitgebreide uitleg! Super! Ik kijk uit naar de volgende iteratie.

THWIT