Verplaats de HDD naar een SSD Lenovo Y510P

Pagina: 1
Acties:

• Arsance
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-06-2025
Hallo,

Ik wil graag mijn HDD van mijn Lenovo Y510P vervangen door een gloednieuwe Samsung 850 evo SSD. Ik heb dit geprobeerd doormiddel van clone programma's ik heb echter een probleem. Er zit blijkbaar een 24gb ssd in mijn laptop. Daar staan blijkbaar een paar logbestanden op die de C schijf nodig heeft om de schijf te clonen naar de SSD. Ik kan alleen de logbestanden niet vinden op de 24gb SSD. Is het mogelijk om het over te zetten of deze kleine schijf uit te zetten?

Groeten,

Arsance

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Disable dan de cache drive.
Als je standaard lenovo software gebruikt is dat expressCache. (settings>uninstall a program).

• Arsance
Staat er niet op. Er staat bij system and reserved dat er 157mb op mijn 24gb SSD staat die files bevatten om windows goed te laten runnen.

• Arsance
Bump

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-01 18:17
Gewoon Windows op nieuw installeren is denk het handigst.

• Arsance
Ja oke, maar hoe doe ik dat op een externe SSD? Of moet ik de SSD eerst in mijn laptop stoppen?

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
SSD erin cache eruit als je die niet gebruikt en dan windows cd erin?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Arsance
Er kan geen CD in mijn Lenovo. Heeft een ultra bay met een extra video kaart. Geen DVD drive. Maar de Cache zit op een andere plek, kan ik die er zo uithalen of zit die vast gesoldeert?

• Reepje
  • Niet online
De m2 ssd kan je er zo uithalen, die heb je toch niet meer nodig.

Je kan dan, na herstarten nog eens proberen of je een clone kan maken.
Als dat nog steeds niet lukt, zal je een clean install van windows moeten doen. Vraag is of de Lenovo een andere versie wil instaleren, maar daar kom je snel achter.
De win 8.1 iso zette men vroeger veelal op CD, maar tegenwoordig zet je zoiets gewoon op een usb stick.

edit tip, als je wil bekijken hoe het moet, problemen van andere gebruikers wil zien, en hun oplossingen, kan je even googlen op "Lenovo Y510P ssd" De eerste 5 links zo ongeveer geven uitvoerig antwoord op de meeste van je vragen.

[ Voor 21% gewijzigd door Reepje op 17-09-2015 12:17 ]

• Arsance
Maar het cloning programma zegt dat er een paar belangrijke bestanden op de kleine SSD staat "System Reserved"

Dit is dus niet waar en ik kan de kleine SSD er gwn uithalen?

Kan ik 'm niet gewoon uitzetten in het cloning programma, zodat ik 'm later weer aan kan zetten als mijn SSD erin zit?

• Reepje
  • Niet online
Lees mijn edit tip.
Pagina: 1