Is CBT Nuggets voldoende om een examen te kunnen halen?*

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 697294

Topicstarter
Goedeavond allemaal,

Ik vind het helemaal niets om uit een boek te leren.. Erg saai en kom er moeilijk door heen.. Ik heb *knip* complete

https://www.cbtnuggets.co...r-2012-training-70-410-r2

cursus *knip* met alle 70-410 exam topics in mijn ogen.. Als ik deze courses doe en met hem samen alles opbouw.. Dan kan ik na het maken van de test examens wel op examen?

Geen boek meer nodig hoop ik.

Groet Sam

[ Voor 192% gewijzigd door TheVMaster op 17-09-2015 10:55 . Reden: Je hebt CBT Nuggets....succes met leren :) ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Natuurlijk kan je dan op examen, de vraag is alleen of je dan uberhaupt de vragen snapt is een ander verhaal ;)

Zelf begeleiding gedaan voor een tijdje op vrijwillige basis, en daar dachten mensen ook gewoon de opdracht te doen. Dat ging prima adhv de opdracht in de lesstof, maar de vraagstelling in eindtoetsen snapte men helemaal niks van. Leuk dat je je huiswerk goed gemaakt hebt, maar een toets/exame test niet je lesboek, maar je opgedane kennis.

Ey!! Macarena \o/

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wat wil je nou, dat wij je garanties gaan geven ?
Nuggets zijn een aanvulling....

Anoniem: 697294

Topicstarter
Juist en daarom zijn die cbt nuggets juist goed denk ik. ik heb ook 70-270 gedaan zowel het boek als cbt nuggets waren exact hetzelfde met het verschil dat je bij de nuggets samen met hem de opdrachten kon doen! en hij legt ook uit hoe het moet.. Ik hoef geen slaag garantie maar wil weten of ik zonder boek op examen kan .. Ik kan niet goed uit een boek leren... Neem het veel sneller op als iemand in videos zoals cbt nuggets het uitlegd aan de hand van tekeningen en opdrachten.

Groet

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 16:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Anoniem: 697294 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:11:
Ik hoef geen slaag garantie maar wil weten of ik zonder boek op examen kan
Tuurlijk, als jij geld lapt mag je op examen... Of je het haalt is een tweede...

Er zijn mensen die alleen puur op basis van het praktijkervaring examens halen en geen boek inkijken, en er zijn mensen die na vele uren studie met verschillende methodes nog de examens niet halen.

Wat is nu concreet je vraag? Wij kunnen niet beantwoorden of jij voldoende kennis hebt om met een goed gevoel aan een examen te beginnen. MS heeft ontzettend duidelijk gedocumenteerd staan welke onderwerpen in welke mate aan bod komen tijdens een examen. Neem die docu door en beslis zelf of je voldoende kennis hebt, dat kunnen wij niet voor je doen...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-06 17:59

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Anoniem: 697294 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:57:
Als ik deze courses doe en met hem samen alles opbouw.. Dan kan ik na het maken van de test examens wel op examen?
Nee, het is de bedoeling dat je het zelf kan. Het samen met hem doen is een goede oefening maar niet genoeg. Je moet het ook zelfstandig kunnen doen, en meer. Ik ken dit specifieke examen niet maar waarschijnlijk zijn er nog een hoop details die je moet weten voor het examen die niet aan bod komen in zo'n oefening.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:06
Wat ik deed was de cbt nuggets volgen. Een live omgeving opzetten om hands on te testen.
Daarna het boek nog eens doorlezen en de "mogelijke" vragen gaan opzoeken.
Was altijd geslaagd op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-02 14:55
70-410 kan je prima aan de hand van Nuggets doen, maar je zult weinig kennis op doen die je later in de praktijk kan tonen.

Nuggets is een mooie aanvulling, maar live omgeving opzetten, boeken (of andersoortige teksten) doornemen en oefenexamens zijn m.i. the way to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als jij het moeilijk vindt om uit een boek te leren: lees een hoofdstuk en maak dan zelf een samenvatting op papier (gewoon met het handje dus). Dat heeft best wat voeten in de aarde (lezen, herlezen, nog eens lezen) dat je daarna meestal geen spiekbriefje meer nodig hebt,

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drexciya
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04-2019
Ik wil niet onaardig zijn, maar ik heb het officiële materiaal gepakt (20410 MOC boek) en ik heb zelf een omgeving gebouwd (en heel veel daarvan met PowerShell gedaan), maar dan ga je zakken. Ik heb gelukkig van tevoren wat grijze opties erbij gepakt en uitgezocht waarom bepaalde antwoorden goed of fout waren en uiteindelijk net aan het examen gehaald. Wellicht ben ik oud en cynisch aan het worden, maar in mijn ogen ging het examen nergens over. Te kort en een groot aantal gezochte vragen, hoog marketinggehalte (Hyper-V is fantastisch) en bepaalde features, die vrijwel niemand in het echt gebruikt worden nogal benadrukt.

Voor de praktijk zou ik zelf een labomgeving opzetten en voor het examen zou ik de bekende grijze bronnen gebruiken, maar dan wel zelf opzoeken of nagaan waarom bepaalde antwoorden goed of fout zijn. Dat je daarvoor soms Google moet inzetten geeft nogal te denken. Iemand kwam met de term Technet roulette en dat is wel treffend. Wat ik in het geheel niet begrijp is waarom men met zo'n examen het traject begint ten opzichte van hetgeen men in 2000/2003 MCSE deed; dat bouwde veel beter op voor mensen met wat minder ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Laten we vooropstellen dat er geen "grijs" circuit is, als je vage pdf-jes of vce files gebruikt ben je gewoon aan het cheaten. En nee, van alleen een labje opzetten ga je ook niet slagen. Je moet er echt wel mee werken en dat vind ik prima imho.
Teveel papieren tijgers meegemaakt, vooral die gedetacheerden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:52
KillerAce_NL schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:19:
Laten we vooropstellen dat er geen "grijs" circuit is, als je vage pdf-jes of vce files gebruikt ben je gewoon aan het cheaten. En nee, van alleen een labje opzetten ga je ook niet slagen. Je moet er echt wel mee werken en dat vind ik prima imho.
Teveel papieren tijgers meegemaakt, vooral die gedetacheerden...
En waarom zou dat cheaten zijn dan? Die snap ik niet helemaal...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Weet je zelf ook wel, hoef ik écht niet uit te leggen, maar vooruit dan...
Q. What are "brain dumps," and are they legal?
A.

A "brain dump," as it relates to the certification exams, is a source, such as a website, that contains certification exam content that has been fraudulently obtained with the intention to share it with or sell it to exam candidates. The content included in brain dumps is exactly the same or substantially similar to items appearing on the exam. Because the exam content was fraudulently obtained, using this type of material to prepare for or during an exam constitutes cheating. "Brain dump" providers are in violation of Microsoft intellectual property rights and nondisclosure agreements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
KillerAce_NL schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:29:
Weet je zelf ook wel, hoef ik écht niet uit te leggen, maar vooruit dan...

[...]
Assumption is the mother of all f....

Nooit geweten. Ken heel dat stuk ook niet. En bij diverse trainingen heb ik juist het advies gekregen van docenten om ook maar de VCE's te gebruiken.

Persoonlijk neem ik dat niet zo zwaar. Uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je zult niet de eerste zijn die klakkeloos foute antwoorden uit braindumps herhaalt en zo zijn certificering ingetrokken ziet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:07

TheVMaster

Moderator WOS
ChojinZ schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:44:
[...]

Assumption is the mother of all f....

Nooit geweten. Ken heel dat stuk ook niet. En bij diverse trainingen heb ik juist het advies gekregen van docenten om ook maar de VCE's te gebruiken.

Persoonlijk neem ik dat niet zo zwaar. Uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee.
Die docenten zouden ze hun trainer status moeten afpakken. Het is not done om actief VCE's te gaan promoten. Als Microsoft daar lucht van krijgt, heb je als MCT best een probleem....

Als je genoeg praktijkervaring hebt is het gebruik van die VCE's ook volledig overbodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Nuggets zijn prima als intro. Vervolgens dien je toch echt zelf je handen vies te maken door een labje op te zetten. Wanneer je het gevoel hebt er klaar voor te zijn kan je eenvoudig proeven aan het doen van een examen via VCE's, maar VCE's zijn geen bron om uit te leren..

Uiteindelijk wil je de leren om de stof te kennen, niet om het examen te halen. Puur op VCE's is je certificering waardeloos en prikken de meeste eenvoudig doorheen (vooral als uit de detachering komt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

TheVMaster schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:58:
[...]
Het is not done om actief VCE's te gaan promoten. Als Microsoft daar lucht van krijgt, heb je als MCT best een probleem....

Als je genoeg praktijkervaring hebt is het gebruik van die VCE's ook volledig overbodig...
En toch gebeurd het, ik heb onlangs ook nog een training mogen volgen waarbij VCE's als tip genoemd worden. Overigens niet om blind uit het hoofd te leren, maar meer om inzicht in het soort vragen en de moeilijkheidsgraad te krijgen.

Overigens ben ook ik van mening dat de MS examens een beetje aan het doorslaan zijn.

Je moet tegenwoordig bv. al exacte powershell commando's en paramaters uit je hoofd kennen, terwijl op de officiele Powershell training geroepen wordt dat het uit je hoofd leren van commando's en parameters onzinnig is. De exacte syntax van een commando geeft Powershell immers zelf wel aan.

Ik zit al tijden te wachten op fatsoenlijke lab examens. Geef mij maar een stapel VM's en een paar opdrachten die uitgevoerd moeten worden. Dat, in combinatie met een paar goede Multiple Choice vragen geeft een veel beter idee of iemand over voldoende kennis en vaardigheden beschikt.

[/my2cents]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Question Mark schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:09:
[...]

En toch gebeurd het, ik heb onlangs ook nog een training mogen volgen waarbij VCE's als tip genoemd worden. Overigens niet om blind uit het hoofd te leren, maar meer om inzicht in het soort vragen en de moeilijkheidsgraad te krijgen.

Overigens ben ook ik van mening dat de MS examens een beetje aan het doorslaan zijn.

Je moet tegenwoordig bv. al exacte powershell commando's en paramaters uit je hoofd kennen, terwijl op de officiele Powershell training geroepen wordt dat het uit je hoofd leren van commando's en parameters onzinnig is. De exacte syntax van een commando geeft Powershell immers zelf wel aan.

Ik zit al tijden te wachten op fatsoenlijke lab examens. Geef mij maar een stapel VM's en een paar opdrachten die uitgevoerd moeten worden. Dat, in combinatie met een paar goede Multiple Choice vragen geeft een veel beter idee of iemand over voldoende kennis en vaardigheden beschikt.

[/my2cents]
Dat is natuurlijk al jaren aan de gang...dat de theorie (en het examen) niet aansluit bij de praktijk. Tja...ze zullen toch iets moeten testen. Volgens mij zijn ze wel eens met VMs aan de gang gegaan, maar blijkbaar werkt dat toch niet helemaal goed....
Vind het bijzonder dat trainers ze noemen als tip....want het argument inzicht in vragen en moeilijkheidsgraad is natuurlijk flauwekul. Ze mogen natuurlijk niet noemen dat je die vragen gewoon uit je hoofd moet leren om semi-gegarandeerd te slagen, dus roepen ze dit.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MS heeft een tijd flash-based oefeningen in examens gehad (volgens mij de Windows 2000 examens).

Later zijn ze overgestapt op volwaardige VM's met lab's die lokaal op de examenlokatie moest draaien, maar dat was qua performance niet te doen. Technisch was het niet werkend te krijgen voor de examencentra. In Nederland lukte dat nog wel, maar zeker in regio's met een minder goede internetverbinding werkte het technisch niet.

Dat is de reden dat men daarmee gestopt is.

Ik hoop toch echt dat ze daar weer mee bezig gaan. Via Azure zou het voor MS toch niet zo lastig moeten zijn om een lab klaar te zetten voor een examen?

De MS examens zitten momenteel een beetje in een cirkeltje.
  • Mensen leren examenvragen uit hun hoofd.
  • MS weet dit, en gaat de vragen lastiger maken
  • Examens worden veel lastiger (zeker voor "starters" met minder praktijkervaring)
  • Meer mensen gaan examenvragen uit hun hoofd leren
  • MS weet dit, en gaat de vragen nóg lastiger maken
  • etc.
De enige manier om dit patroon te doorbreken is om de manier van kennistoetsen te gaan veranderen. Geen multiple choice meer, maar lab based, of desnoods examens maar online mondeling af gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Met de techlabs die ze momenteel al beschikbaar hebben zou het niet zo moeilijk zijn om te zeggen: Dit is omgeving X en stel Y in. Gezien vanaf 2012 (vrijwel) alles in Powershell aangestuurd kan worden kunnen ze hiermee ook checken of het gelukt is.

Het lastige alleen is dat ze gigantisch veel scenario's moeten voorbereiden om te voorkomen dat de "VCE" leermethode gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Question Mark schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:47:
MS heeft een tijd flash-based oefeningen in examens gehad (volgens mij de Windows 2000 examens).

Later zijn ze overgestapt op volwaardige VM's met lab's die lokaal op de examenlokatie moest draaien, maar dat was qua performance niet te doen. Technisch was het niet werkend te krijgen voor de examencentra. In Nederland lukte dat nog wel, maar zeker in regio's met een minder goede internetverbinding werkte het technisch niet.

Dat is de reden dat men daarmee gestopt is.

Ik hoop toch echt dat ze daar weer mee bezig gaan. Via Azure zou het voor MS toch niet zo lastig moeten zijn om een lab klaar te zetten voor een examen?

De MS examens zitten momenteel een beetje in een cirkeltje.
  • Mensen leren examenvragen uit hun hoofd.
  • MS weet dit, en gaat de vragen lastiger maken
  • Examens worden veel lastiger (zeker voor "starters" met minder praktijkervaring)
  • Meer mensen gaan examenvragen uit hun hoofd leren
  • MS weet dit, en gaat de vragen nóg lastiger maken
  • etc.
De enige manier om dit patroon te doorbreken is om de manier van kennistoetsen te gaan veranderen. Geen multiple choice meer, maar lab based, of desnoods examens maar online mondeling af gaan nemen.
Op zich is het ook niet erg dat examenvragen lastig zijn voor beginners. Het is dan ook best complexe materie. Overigens kun je tegenwoordig in NL ook online-proctored examens afleggen, misschien dat ze daar iets mee zouden moeten doen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:13

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Tuurlijk moeten de vragen uitdagend en moeilijk zijn, maar ze moeten nog wel ergens op slaan en niet uit proportie groeien.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
TheVMaster schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:58:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens. Uiteraard is praktijk ervaring zeer belang en met het enkel leren van de VCE's ga je niet ver komen.
Maar de VCE's zijn wel erg handig om bekend te worden met de manier waarop de vragen tijdens het examen worden gevraagd.

Ik merkte tijdens mijn examens dat ik wel genoeg inhoudelijke kennis had, maar dat ik wel moeite had met de manier waarop de vragen gesteld werden. Door wat te oefenen met VCE's ging ik wel wat beter voorbereid te cursus in.

Ik zie ook in mijn omgeving beheerders die in de praktijk heel veel weten en kunnen maar tijdens het examen toch moeite hebben met de vragen. Blijkbaar ben ik dan niet de enige. :)

[ Voor 11% gewijzigd door ChojinZ op 22-09-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ChojinZ schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:41:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens. Uiteraard is praktijk ervaring zeer belang en met het enkel leren van de VCE's ga je niet ver komen.
Maar de VCE's zijn wel erg handig om bekend te worden met de manier waarop de vragen tijdens het examen worden gevraagd.

Ik merkte tijdens mijn examens dat ik wel genoeg inhoudelijke kennis had, maar dat ik wel moeite had met de manier waarop de vragen gesteld werden. Door wat te oefenen met VCE's ging ik wel wat beter voorbereid te cursus in.

Ik zie ook in mijn omgeving beheerders die in de praktijk heel veel weten en kunnen maar tijdens het examen toch moeite hebben met de vragen. Blijkbaar ben ik dan niet de enige. :)
Feit blijft dat VCEs gewoon 1 op 1 kopieen van examenvragen zijn. Er zijn ook legale manieren om examens te oefenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

ChojinZ schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:41:
[...]

Als je 1x een echt examen gedaan hebt, en wellicht gezakt bent, weet je alsnog hoe zo'n examen in elkaar steekt. Waarom een VCE gebruiken? Microsoft heeft ook vaak genoeg second shots zodat je gewoon een eerlijke tweede kans krijgt.

Ga je meerdere keren een VCE erbij pakken, dan kom je toch snel op dezelfde vragen uit. Dat is gewoon braindumps leren.

Ik ken iemand die een salarisverlaging gehad heeft/lagere functie nadat bekend is geworden dat hij zijn examens via VCE's had binnen gehaald. Vergeet daarnaast niet dat Microsoft je levenslang de toegang tot examens zal ontzeggen op het moment dat bekend wordt dat jij gefraudeerd hebt met VCE's.

Het is absoluut niet de moeite waard om op zo'n wijze je examens te halen. Lijkt mij dan.

Van andere beheerders hoor ik ook heel vaak dat ze "wel de praktijk kennen". Vaak valt dat toch tegen, en worden zaken uitgevoerd zonder best practices te volgen.

Soms moet je gewoon een boek leren, helaas is er niet echt een alternatief voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-05 21:02

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Anoniem: 316512 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:02:
[...]

Als je 1x een echt examen gedaan hebt, en wellicht gezakt bent, weet je alsnog hoe zo'n examen in elkaar steekt. Waarom een VCE gebruiken? Microsoft heeft ook vaak genoeg second shots zodat je gewoon een eerlijke tweede kans krijgt.

Ga je meerdere keren een VCE erbij pakken, dan kom je toch snel op dezelfde vragen uit. Dat is gewoon braindumps leren.

Ik ken iemand die een salarisverlaging gehad heeft/lagere functie nadat bekend is geworden dat hij zijn examens via VCE's had binnen gehaald. Vergeet daarnaast niet dat Microsoft je levenslang de toegang tot examens zal ontzeggen op het moment dat bekend wordt dat jij gefraudeerd hebt met VCE's.

Het is absoluut niet de moeite waard om op zo'n wijze je examens te halen. Lijkt mij dan.

Van andere beheerders hoor ik ook heel vaak dat ze "wel de praktijk kennen". Vaak valt dat toch tegen, en worden zaken uitgevoerd zonder best practices te volgen.

Soms moet je gewoon een boek leren, helaas is er niet echt een alternatief voor.
Hier helemaal mee eens. Ik zie helaas vaak genoeg sollicitanten die duidelijk met VCE's zijn geslaagd, Als je hier dan over door vraagt of achter komt krijg je gelijk een op "Ik heb de kennis wel, maar kon de examens niet zonder halen."

Dit is de grootste bullshit die er is - Als jij de examens niet haalt beheers jij de kennis niet. Als jij de examens bijna haalt beheers jij dus bijna de kennis die vereist wordt voor dat examen.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:57
Persoonlijk vind ik het ook niet fijn om uit boeken te lezen. Mijn 70-410 en 70-411 examen heb ik daarom ook alleen maar de filmpjes van CBT bekeken. Daarmee heb ik beide examens behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
[...]

Na de eerste keer wel ja. Maar die aller eerste keer niet. Dan lijken VCE's mij toch wel handig om alvast bekend te worden met de vraagstelling.
[...]

In de praktijk valt dat wel mee. De VCE's lopen bijna altijd achter en de kans dat je exact dezelfde vraag weer krijgt op je examen is vrij klein. Van de 100 vragen heb je er wellicht een handje vol gezien in de VCE's.
[...]

Mijn baas heeft er totaal geen problemen mee. :X Zolang ik maar goed presteer in de praktijk is dat voldoende.
[...]

Het ging meer om mijn mening over andere beheerders. Niet wat de beheerders van zichzelf vinden.
Overigens ken ik ook zat beheerders die met vlag en wimpel geslaagd zijn (zonde gebruik van VCE's) maar er in de praktijk niets van bakken.
[...]

Klopt, en dat doe ik ook. ;) Men moet ook niet de indruk krijgen dat ik mijn examens leer, enkel aan de hand van VCE's. Die zijn voor mij enkel een extra hulpmiddel.
TeGek schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:16:
[...]

Hier helemaal mee eens. Ik zie helaas vaak genoeg sollicitanten die duidelijk met VCE's zijn geslaagd , Als je hier dan over door vraagt of achter komt krijg je gelijk een op "Ik heb de kennis wel, maar kon de examens niet doen".
Hier spreek je jezelf tegen (of ik snap je niet :P ). De sollicitant is geslaagd maar kon de examens niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-05 21:02

TeGek

Engineer in hart en nieren.

ChojinZ schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:27:

Hier spreek je jezelf tegen (of ik snap je niet :P ). De sollicitant is geslaagd maar kon de examens niet doen?
ge-edit om te verduidelijken ;).

Daarnaast moet je niet vergeten dat er tijdens examens steeds meer gebruikt wordt van eye-tracking / tobii software om te indexeren hoe jij de examens leest, dit, in combinatie met anti-cheating technologie die Microsoft gebruikt kan er zo voor zorgen dat jij nooit meer een Microsoft certifcaatje kan halen, je kan namelijk niet meer in beroep gaan als ze zeggen dat je hebt gecheat.

Nog wat leuk leesmateriaal: http://www.mcmcse.com/articles/braindumps.shtml

[ Voor 76% gewijzigd door TeGek op 22-09-2015 16:35 ]

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

TeGek schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:16:
[...]
Dit is de grootste bullshit die er is - Als jij de examens niet haalt beheers jij de kennis niet.
En dit vind ik dus bullshit.

Een examen halen bepaald of je de examenvragen goed kunt beantwoorden. Of je in dat geval voldoende kennis van de materie hebt, wordt bepaald door de kwaliteit van toetsen. En die is in mijn ogen in het geval van MS gewoon magertjes...

Iemand die exact weet waar een bepaald vinkje zit, beheerst in mijn ogen net zo goed de materie als iemand die eerst even moet spieken waar het vinkje zit. Zolang diegene maar weet:
  • waar het vinkje ongeveer zit
  • wat het vinkje doet
  • wat er "onder water" gebeurd als er op geklikt wordt
beheerst hij in mijn ogen prima de materie. Helaas zijn veel van de MS vragen tegenwoordig van het niveau "op welk tabblad in bijgevoegd screenshot bevindt zich vinkje X".

Ik heb in de twaalf jaar dat ik nu werkzaam ben in de IT een kleine 70x een examen gehaald, dus ik denk dat ik ook wel een klein beetje referentie heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Question Mark op 22-09-2015 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
TeGek schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:31:
[...]

ge-edit om te verduidelijken ;).

Daarnaast moet je niet vergeten dat er tijdens examens steeds meer gebruikt wordt van eye-tracking / tobii software om te indexeren hoe jij de examens leest, dit, in combinatie met anti-cheating technologie die Microsoft gebruikt kan er zo voor zorgen dat jij nooit meer een Microsoft certifcaatje kan halen, je kan namelijk niet meer in beroep gaan als ze zeggen dat je hebt gecheat.

Nog wat leuk leesmateriaal: http://www.mcmcse.com/articles/braindumps.shtml
Heb ik nooit geweten. Net zoals ik nooit wist dat het gebruik van braindumps illegaal zijn. Maar bedankt voor de tip. ;)
Question Mark schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:50:
[...]

En dit vind ik dus bullshit.

Een examen halen bepaald of je de examenvragen goed kunt beantwoorden. Of je in dat geval voldoende kennis van de materie hebt, wordt bepaald door de kwaliteit van toetsen. En die is in mijn ogen in het geval van MS gewoon magertjes...

Iemand die exact weet waar een bepaald vinkje zit, beheerst in mijn ogen net zo goed de materie als iemand die eerst even moet spieken waar het vinkje zit. Zolang degene maar weet:
  • waar het vinkje ongeveer zit
  • wat het vinkje doet
  • wat er "onder water" gebeurd als er op geklikt wordt
beheerst hij in mijn ogen prima de materie. Helaas zijn veel van de MS vragen tegenwoordig van het niveau "op welk tabblad in bijgevoegd screenshot bevindt zich vinkje X".

Ik heb in de twaalf jaar dat ik nu werkzaam ben in de IT een kleine 70x een examen gehaald, dus ik denk dat ik ook wel een klein beetje referentie heb.
Dit is ook mijn ervaring. Veel vragen zijn ook typische 'google' vragen. Materie die niet relevant is om te onthouden maar wat je gewoon googled als je de kennis nodig hebt.

Zoals bv. de verschillende versies Windows 7 (Premium, Pro, Ultimate) en de verschillen tussen de versie's onderling. Die verschillen zijn mijns inziens nutteloos om uit het hoofd te leren. Dat google ik wel als ik dat wil weten (wat overigens nooit voorkomt, maar dat terzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een VCE / proefexamen, kun je enkel gebruiken als richtlijn, om te kijken waar je zwakke punten zitten en om ervaring op te doen met hoe de examen methodiek van Microsoft werkt. Staar je dus niet al te blind daarop!

Een ander doel heeft een VCE niet, mede omdat o.a. de vragen (uiteraard) in een andere volgorde zitten en je anders het examen devalueert, wat je later misschien duur kan komen te staan (al bewijst de praktijk zichzelf dan ook wel).

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 22-09-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drexciya
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04-2019
Question Mark schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:09:
[...]

[/my2cents]
Hier zie je dus de essentie van het probleem terugkomen; ik kan me best wel goed redden met PowerShell, maar ik ga echt geen cmd-lets en zelfs syntaxopties uit mijn hoofd leren. Loops gebruiken en omgaan met bepaalde constructies is vele malen belangrijker. En toch gaat men dat soort details vragen. In het algemeen is het niveau van de vragen in mijn ogen gewoon bijzonder laag en ik heb daar best problemen mee. Ik zag dat ook bij het VCP410 examen; mensen met praktijkervaring hadden daar grote moeite mee (veel stomme feiten uit je hoofd leren), gelukkig was VCP550 wel een "goed" examen.

Stomme feitjes leren en reproduceren, in plaats van onderwerpen combineren en daar iets zinvols mee doen, is blijkbaar het uitgangspunt voor de Windows 2012R2 examens. Ik zie dat zelfs als een belediging voor degene die examen doet. Als toegift zit er een wereld van verschil tussen de (officiële) training en het examen; dat kan ook niet de bedoeling zijn.

Ik heb zelf het VMware VCAP examen gedaan (versie 4 en 5) en dat is het echte werk (ook al heb ik daar wel wat kritiek op, sommige onderwerpen waren nogal gezocht, zoals storage filters) en dat is waar je naartoe wilt. Ook Red Hat doet al tijden dit soort examens (RHCE); het kan dus wel. En in het verleden had Microsoft ook simulatievragen, dus ze kunnen het wel. Zoals de stand van zaken nu is, levert het alleen maar veel gefrustreerde mensen op en een heel circuit van grijze vragen die op het Internet te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaizzz
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-05-2024
De CBT-Nuggets zijn een goede aanvulling om gericht op de genoemde test objectives te kunnen leren van Microsoft. Voor de rest ben ik het eens met het bovenstaande, MS slaat door met het theoretische gedeelte. In de praktijk zal je dan toch ook snel TechNet erbij halen of een andere site waar in staat hoe je iets het beste kan doen.

Voor mijzelf vond ik het erg leerzaam om thuis een omgevingtje op te zetten en dat dan ook aan de hand van de testobjectives op te zetten

MCP, MCSA:2008/2012R2, MCSE:Comm

Pagina: 1