• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:56
Omdat ik dacht dat mijn ziggo modem stuk was (dit bleek achteraf waarschijnlijk door de ddos problemen te worden veroorzaakt) heb ik sinds een paar weken een nieuwe Ubee EVW3210. Hier heb ik vooral met mijn Android toestel problemen mee.

Totdat ik er bij toeval achter kwam, met een oude Dell laptop, dat mijn interne netwerk gewoon nog bereikbaar is. Dit blijkt op mijn telefoon ook het geval. Het control panel van de router kan ik bereiken, maar ook Madsonic op mijn linux pc. Kennelijk is er dus wel wifi, alleen internet doet het niet.

Met mijn macbook heb ik deze problemen niet. Erg typisch en frustrerend. Gek is ook dat als ik mijn wifi even uitschakel, en dan weer inschakel, internet weer goed werkt op mijn mobiel.

Zou dit probleem verholpen zijn met een nieuwe router, en dan de Ubee in bridge zetten? Ik zat te denken aan de TP-Link Archer C7. Of zou het toch een setting kunnen zijn in de Ubee?

Koffie met thee is minder lekker.

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Wellicht even je DNS nalopen?

Gezien je macbook het wel doet en die misschien een handmatige DNS heeft.
Als je Ziggo modem zijn DNS niet goed heeft staan kan dat deze situatie verklaren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Doe eens meer info geven. LAN wel benaderbaar maar WAN niet klinkt als verkeerde default gateway.

Post eens private IP info (IP, netmask, gateway, DNS server(s)) van Android toestel die probleem vertoont en zelfde data van oude Dell laptop die probleem niet vertoont. Als m'n vermoeden klopt zie je snel genoeg waar het fout gaat.

Oslik blyat! Oslik!

• Rolandow
Dns dacht ik ook aan, maar ik kan de dns servers ook op ip niet pingen, dus bijv 8.8.8.8 .. Ik dacht ook aan een wegvallende gateway o.i.d. maar dat lijkt me wel erg vaag.

De dell heeft juist ook problemen, dus misschien is het nog 1 of andere energie besparing mode die niet goed ondersteunt wordt door oudere hardware? Hoewel mijn telefoon nog best recent is.

Ik ga zo even achter op gegevens aan. Iets als een route, kan ik die op mijn Android achterhalen met een tooltje?

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 11:51

larshack

Zonder melk en suiker

Check even of je F-connector op je modem goed vast zit en draai die eens goed aan. Is die kabel die naar je coax-aansluiting in de muur gaat. Herstart daarna je modem.

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:43
Ok Zhou het modem vanuit het control panel even even fabrieksreset geven. Wie weet dat dat helpt

• Rolandow
Ik denk dat dit mijn probleem is:

https://community.ziggo.n...binding-ubee-evw3200-1258

Toch maar weer een eigen router inzetten dus.

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 21:26
Dat heeft te maken met het feit dat de router een entry uit zijn NAT tabel gooit als er enige tijd geen activiteit geweest is op die connectie. Nieuwe verbindingen (denk: smartphone naar facebook.com) zouden wel gewoon moeten werken.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

• The Eagle
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je een nieuw modem hebt gekregen heb je ook een nieuw SSID gekregen. Omdat de rest nog steeds probleemloos (ik neem aan zonder verandering jouwerzijds) verbinding maakt vermoed ik dat je met de wifi van je horizonbox verbindt ipv die van je modem.

Having said that: ik zou zelf ook als de donder de Wifi van dat modem uit laten zetten en het ding in bridge laten zetten. Je wilt zelf de controle houden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Rolandow schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:53:
Omdat ik dacht dat mijn ziggo modem stuk was (dit bleek achteraf waarschijnlijk door de ddos problemen te worden veroorzaakt)
Van DDOS geraak je niet af door een ander modem of een andere router te plaatsen. DDOS is gewoon dat je overbelast wordt door grote postings van buiten. Die postings raak je niet kwijt door andere apparatuur te plaatsen. Dan moet je het hogerop in het netwerk zoeken, dat ze daar die data al tegen houden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rolandow schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:42:
Ik denk dat dit mijn probleem is:

https://community.ziggo.n...binding-ubee-evw3200-1258

Toch maar weer een eigen router inzetten dus.
Ik denk dat je goed moet kijken naar type modem die jij hebt en wat achter deze link staat. Wat je in je topicstart postte was in ieder geval een andere :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
Met DDOS doelde ik meer op de problemen die Ziggo had, toen hun nameservers werden aangevallen. Precies in die periode begonnen bij mij ook de problemen. In eerste instantie had ik dit niet in de gaten, waardoor ik bij klagen een nieuw modem kreeg.

Een horizon box heb ik niet, dus dat was het probleem ook niet.

Inmiddels staat dat nieuwe modem ook weer in bridge mode, met een nieuwe router erachter, en alles draait weer als een zonnetje. Ik had die 100 eu liever aan iets anders besteed, maar ben nu wel heel blij met een verbinding die gewoon blijft werken.

Pagina: 1