Game PC +- 800

Pagina: 1
Acties:

• BasV.
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-12 17:40
Hey,

Sinds een paar dagen ben ik op tweakers aan het rondkijken naar goede onderdelen voor een custom build pc. Omdat ik altijd laptops heb gehad kan ik geen randapparatuur meenemen op een muis en headset na. Het systeem hoeft niet de nieuwe AAA games op de hoogste settings aan te kunnen maar het moet wel mogelijk zijn voor mij om spellen als Gta V soepel te kunnen spelen op minimaal medium settings (wat volgens mij makkelijk lukt met de videokaart uit mijn wenslijst). Ik zal ook nog even de standaard vragen beantwoorden ;) .

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het primaire doeleinde van de PC is gamen, denk hierbij aan LoL en GTA V, maar ook voor Office. Soms vind ik het ook wel leuk om een beetje om te klooien in de GoPro Editor maar dit is niet heel vaak.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De pc mag (Inclusief toetsenbord en scherm) rond de 800 euro kosten, dit mag een beetje uitlopen maar het liefst alleen als dit noodzakelijk is of de performance een grote boost geeft.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik neem mijn Logitech G430 headset en mijn Logitech G302 Daedalus Prime mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alles wat ik nu op mijn wenslijst heb staan, eventueel een ssd maar dan zou ik moeten bezuinigen op iets anders. Ik denk dat dan een Amd cpu + bijbehorend mobo noodzakelijk is, ik weet alleen niet welke amd's goed zijn en welke niet. Misschien is een sshd ook wel een optie. Windows zal ik gratis kunnen krijgen aangezien in nog op het voortgezet onderwijs zit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur in merk, zoals hierboven beschreven heb ik geen problemen om de intel setup op te geven voor een amd setup, zolang deze maar goed presteren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De case, het toetsenbord staan vast aangezien deze matchen met mijn blue (led) setup. De videokaart is ook bijna zeker tenzij jullie goede argumenten hebben om een andere te nemen. Verder moet de pc enkele jaren mee kunnen zonder grote onderdelen te moeten vervangen en moet hij games als GTA V aankunnen

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het eventueel samenstellen van een setup met ssd of sshd. Ook hoop ik dat jullie aan kunnen geven of de build goed is en het scherm een redelijke kwaliteit heeft.

Hier de wenslijst:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,-€ 178,-
1ASRock B85M Pro4€ 61,95€ 61,95
1MSI R9 380 Gaming 4GB€ 239,-€ 239,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 46,95€ 46,95
1Zalman Z11 Plus€ 65,-€ 65,-
1LG 24MP47HQ Zwart€ 111,-€ 111,-
1Sharkoon Skiller Pro€ 29,95€ 29,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 40,-€ 40,-
1Antec VPF Series 450W€ 49,95€ 49,95
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 46,95€ 46,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 868,75

Alvast bedankt voor de genomen moeite!

[ Voor 43% gewijzigd door BasV. op 17-09-2015 14:44 ]

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:30
Neem alsjeblieft een andere versie met zo'n systeem wil je geen goedkope met die e PC opblaast. Een Be Quit is stil ietsjes duurder en heeft een silver certificaat je voor deze prijs.. Verder top systeem niks op aan te merken!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:34

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

kwalitaitef betere voeding: pricewatch: Antec VPF Series 450W

Goedkoper werkgeheugen: pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

Edit:

Is die aftermarket cooler echt nodig? Ik denk zelf dat de stock cooler wel voldoet, aangezien je toch niet kan overklokken.
En wat hieronder al word gezegd: Je mist een SSD.

Verder best een goede build.

[ Voor 21% gewijzigd door Johan9711 op 16-09-2015 22:10 ]

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• All0The0Web
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-12 20:27
Was net van plan deze te noemen :D

Het is inderdaad geen slechte build al zou ik je zeker aanraden om zo snel mogelijk een SSD te kopen.

• BasV.
Johan9711 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:02:
kwalitaitef betere voeding: pricewatch: Antec VPF Series 450W

Goedkoper werkgeheugen: pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

Edit:

Is die aftermarket cooler echt nodig? Ik denk zelf dat de stock cooler wel voldoet, aangezien je toch niet kan overklokken.
En wat hieronder al word gezegd: Je mist een SSD.

Verder best een goede build.
Ik zal de bovenste 2 aanpassen zodra ik thuis ben maar in mijn lijst staat toch geen aftermarket cooler? Ik zal thuis ook even kijken naar een ssd.

In ieder geval, bedankt voor de reacties allemaal!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:34

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

BasV. schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:59:
[...]

Ik zal de bovenste 2 aanpassen zodra ik thuis ben maar in mijn lijst staat toch geen aftermarket cooler? Ik zal thuis ook even kijken naar een ssd.

In ieder geval, bedankt voor de reacties allemaal!
Die aftermarket cooler was een vergissing van mij, ik had niet goed gelezen 8)7

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• BasV.
Ik heb de build aangepast maar vind hem nu inclusief verzendkosten toch aardig prijzig worden, is er een manier om te besparen door bijvoorbeeld eerst de HDD weg te laten of een amd setup te nemen, en zo ja; Welke AMD cpu+mobo raden jullie aan?

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-11 18:51
Je kan via V&A een tweedehands kaartje op de kop tikken. Daar valt toch het meeste te halen.
HDD zou ik niet weglaten als je maar een SSD hebt van 120GB. Alleen GTA V is al ~60GB groot
Pagina: 1