Ondersteunt je tv HDMI-CEC?
Ik heb een plasma panasonic tv viera 42" van 2007
Typenummer vermelden is wel zo handig. In de Viera-serie van Panasonic zijn veel verschillende uitvoeringen van 42". In de tweakers pricewatch vind ik er 1 die in 2007 geïntroduceerd is, dat is de TH-42PV70. In de handleiding van dat model staat het volgende over CEC:
Deze voorzieningen zijn beperkt tot modellen die beschikken over zowel “HDAVI Control” als “VIERA Link” van Panasonic. VIERA Link “HDAVI Control” is gebaseerd op de besturingsfuncties van HDMI, een industriestandaard bekend als HDMI CEC (Consumer Electronics Control) en is een unieke functie die we hebben ontwikkeld en toegevoegd. Als zodanig kan de werking ervan met apparatuur van andere fabrikanten die HDMI CEC ondersteunen, niet worden gegarandeerd. Raadpleeg de afzonderlijke handleidingen voor informatie over compatibiliteit. Neem voor geschikte apparatuur contact op met uw Panasonic-dealer.
Dus CEC wordt op dat model ondersteund, maar met wat propriëtaire toevoegingen. Kwestie van proberen of het werkt of niet. Mocht jij een ander model tv hebben, zoek je daar even de handleiding van op via
http://www.panasonic.eu/Downloads/nl_NL/popup.html.
Aangezien het je blijkbaar niet gelukt is om CEC aan de praat te krijgen op je RPi zowel als op je DITisTV Box, zou ik eerst even checken of CEC wel aan staat in de instellingen van je TV. Waarschijnlijk heet de betreffende instelling iets anders, bijvoorbeeld HDAVI Control, EZ-Sync of VIERA Link. Bij twijfel handleiding checken
"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"