afstandsbediening raspberry pi of ditistv

Pagina: 1
Acties:

• Pindope
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 10:51
Hoi allen,

Misschien is dit een vraag die al vaak gesteld is maar ik kom er niet uit
Betaat er een losse afstandsbediening voor ditistv .. of de raspberry pi die van mijn tv werkt niet
Van mijn telefoon yabse doet het wel maar ik wil graag een afstandsbediening.

Ik heb morgen de raspberry pi 2 m b2 en wil alles graag met een afstandsbediening doen.
Ik heb een plasma panasonic tv viera 42" van 2007

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Pindope schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:31:
Misschien is dit een vraag die al vaak gesteld is maar ik kom er niet uit
Betaat er een losse afstandsbediening voor ditistv .. of de raspberry pi die van mijn tv werkt niet
Ondersteunt je tv HDMI-CEC?
Ik heb een plasma panasonic tv viera 42" van 2007
Typenummer vermelden is wel zo handig. In de Viera-serie van Panasonic zijn veel verschillende uitvoeringen van 42". In de tweakers pricewatch vind ik er 1 die in 2007 geïntroduceerd is, dat is de TH-42PV70. In de handleiding van dat model staat het volgende over CEC:
Deze voorzieningen zijn beperkt tot modellen die beschikken over zowel “HDAVI Control” als “VIERA Link” van Panasonic. VIERA Link “HDAVI Control” is gebaseerd op de besturingsfuncties van HDMI, een industriestandaard bekend als HDMI CEC (Consumer Electronics Control) en is een unieke functie die we hebben ontwikkeld en toegevoegd. Als zodanig kan de werking ervan met apparatuur van andere fabrikanten die HDMI CEC ondersteunen, niet worden gegarandeerd. Raadpleeg de afzonderlijke handleidingen voor informatie over compatibiliteit. Neem voor geschikte apparatuur contact op met uw Panasonic-dealer.
Dus CEC wordt op dat model ondersteund, maar met wat propriëtaire toevoegingen. Kwestie van proberen of het werkt of niet. Mocht jij een ander model tv hebben, zoek je daar even de handleiding van op via http://www.panasonic.eu/Downloads/nl_NL/popup.html.

Aangezien het je blijkbaar niet gelukt is om CEC aan de praat te krijgen op je RPi zowel als op je DITisTV Box, zou ik eerst even checken of CEC wel aan staat in de instellingen van je TV. Waarschijnlijk heet de betreffende instelling iets anders, bijvoorbeeld HDAVI Control, EZ-Sync of VIERA Link. Bij twijfel handleiding checken ;)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Pindope
ja sorry ik heb hier het typenummer TX-P42G10E

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:40
Mocht dat niet werken dan kan je deze bestellen

• Pindope
Het werkt draadje kan dicht top en bedankt .....nooit geweten dat ik een viera link aan moet szetten hahahaah heb ineens meerdere opties en dat na 5 jaar

• Pindope
maar die laatste is idd beter voor mijn philips tv die dat niet heeft dus ik zal zeker de afstandsbediening kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindope
is er een handleiding voor kodi gebruik met de RC6 toshiba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 17:09
Geen idee moet ik eerlijk zeggen. Ik was het geklooi met kodi en lirc een beetje zat op de rpi2. Ben overgestapt naar OSMC, die heeft gewoon een werkend remote menu.

Afbeeldingslocatie: http://www.htpcbeginner.com/images/2015/05/osmc-remote-settings.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Biersteker op 09-10-2015 18:05 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindope
link naar OSMC ? werkt het hezelfde als kodi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 17:09
Het is in principe gewoon Kodi/XMBC (Het oude RaspBMC), met wat extras. https://osmc.tv/download/

[ Voor 10% gewijzigd door Biersteker op 09-10-2015 18:21 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindope
top!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindope
ik heb rc6 mce lircd geselecteerd maar er gebeurd niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Elke USB afstandbediening werkt met de Raspberry Pi, ik heb er zelf een van Ebay voor 4 euro gehaald. Verder gebruik ik de app Yatse op mijn telefoon. De afstandbediening van mijn TV werkt ook niet op de Pi. Ik denk dat de tv daar net te oud voor is.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 09-10-2015 19:35 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindope
Is inmiddels gelukt de Toshiba van 6 euro werkend te krijgen op osmc.. Nu alle linkjes weer instellingen
Pagina: 1