HP2000C probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 07:27
Wij hebben hier een aantal HP Deskjet 2000C printers staan. Deze zijn nu allemaal zo'n 14 maanden oud en ze krijgen allemaal problemen met de printkoppen (oranje lampje gaat knipperen en de printer doet niks meer). Meestal de zwarte en soms ook meerdere kleurenprintkoppen.
De printers hebben niet meer dan 3000 paginas geprint en de specs van de printkoppen geven aan twee jaar of 12.000/24.000 paginas! Die koppen kosten meer dan 100 gulden het stuk dus ik begin me een beetje zorgen te maken.
Zijn er meer mensen die dit probleem kennen? En zoja wat is er aan gedaan?
Alvast bedankt voor je aandacht!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

AAARRRRGGGHGHHH. Gecondoleerd met die tering-krengen (sorry, ik word opgewonden van de 2000C).

Laat ik het zo zeggen: wij hebben er 4 gehad, en ze zijn allevier naar buiten geschopt, wegens CONTINUE problemen.

Met name het papiertransport zuigt als de 3-dubbele neten, en ook idd wat jij nu hebt het gelazer met het inktgedoe is een RAMP.

De 2000 (en zijn opvolger, de 2500) is ook HEEL snel uit het assortiment verdwenen, en terecht.

Wij hebben allevier de 2000C's vervangen door Color Laserjets, wel duurder, maar die dingen zijn tenminste betrouwbaar.

Ik zou nog geen HP 2000C willen, al kreeg ik geld toe.

De printkwaliteit is idd best mooi (heel mooi zelfs), maar fysiek deugt het ding gewoo niet.

En wat-ie ook nog wel eens wil doen: de kop heeft nog wel eens de neiging om over zijn dode punt heen te slaan, zodat-ie vastloopt. Dat geeft overigens een leuke *BENG*-soundeffect, maar kan nogal kostbaar uitvallen.

Virussen? Scan ze hier!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 07:27
OK, we hebben er hier nu al een aantal gehad die een nieuwe printkop hebben gekregen. Meestal valt ook die weer na een week uit maar wordt ie wel onder HP garantie weer vervangen. Het blijft kwakkelen met deze printers...

Vandaag kreeg ik een mailtje van een andere HP2000C gebruiker:

De mijne is per vandaag ook overleden.
Het begon eind december 2001 met een kaduke zwarte printkop. Na deze te hebben vervangen was de nieuwe binnen 14 dagen ook weer stuk en werd deze zonder mankeren door HP vervangen.
Echter het blijkt niet de printkop te zijn, maar de electronica van de printer. Om dit te repareren rekend HP de
standaard prijs van Ç (euro) 192,50 ex BTW en 2 of 3 weken.

Hier was ik al bang voor maar dit kan toch niet??? Dit is gewoon een inferieur product waarvoor je dan zelf de reparatiekosten kan ophoesten!

Zijn er meer Tweakers die ervaringen hebben met de reparatieservice van HP voor hun Deskjet 2000C???

• KISS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 13:59

KISS

Keep It Simple St*pid

De eigenaar van deze HP 2000C ben ik dus.
Ik kocht de printer destijds voor ongeveer (schrik niet) Hfl 2400,--.
Eerst ging het inkt-pompsysteem stuk. :? Onlangs na ongeveer 3000 prints de zwarte inktkop :'( en nu is de elektronica van de printer overleden... :( reparatiekosten €(euro) 192,50 exBTW en reparatieduur ongeveer 3 weken |:( .
Op mijn mailtje met onvrede over deze situatie reageerde Jeroen Born van Customer Information Center van HP met de opmerking: "Wij betreuren het dat uw reparatie zo lang en kostbaar is geweest. Gelukkig heeft HP de zogenaamde "Support Packs" ontwikkeld waarmee de garantie verlengd kan worden gekoppeld aan een ander servicelevel." :r Terwijl ik duidelijk aangaf, dat de printer nog gerepareerd zou moeten worden en het mij beter leek de printer te vervangen door een HP 2200 of HP 2250 indien HP een commercieel verantwoorde aanbieding deed.
Ik ben nog niet uit gemaild met HP en hoop er maar het beste van.

Win10 / Gigabyte GA-990FXA-UD3 / AMD Phenom II X6 1100T / 32GB Corsair DDR3 / MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G / 1x Samsung 850 EVO 250GB + 2x Samsung 1,5TB SATA / DELL U2515H+HP1940 / Sony FH-7mkII

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:31
Ik heb er ook eentje staan op m'n werk. Maar voor als nog heeft ie last van een soort windows kuren.. Vast lopen. FF uitzetten en weer aan en dan doet ie het weer..

Nog ff en er komen blauwe pagina's uit. :)

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 21:21
Op m'n werk hebben we ook 2 HP2000C's, waarvan er eentje al een paar MAANDEN buiten gebruik is omdatie het gewoonweg bijna niet meer doet. Bij elke printopdracht gaatie een papier pakken en vervolgens leeg uitspugen, en vervolgens niks meer doen.
De ander is nog wel in gebruik, maar ik vraag me af hoe lang die het nog blijft doen. Eentje is al zo'n 2 jaar oud, de ander 1 a 1,5 jaar. Ze hebben het als ik dit hier zo lees al wonderbaarlijk lang uitgehouden....

Het zijn baggerdingen waarvan de inktcartridges niet eens in de meeste computerzaken verkrijgbaar zijn, waar echter wel die krengen zelf verkocht worden :? lekker wazig ook.

Nahja, sinds we een Xerox netwerkprinter/kopieerapparaat hebben zijn al m'n probs voorbij :)

• KISS

KISS

Keep It Simple St*pid

Vandaag weer (telefonisch) contact gehad met HP. Paul Stolk (020-6068751) weet echt waar hij het over heeft... binnen de HP-grenzen natuurlijk.
De printkoppen van de HP 2000C (en hoger) gaan niet allleen een beperkt aantal prints mee, maar hebben ook een beperkte levensduur in tijd. 2 Jaar volgens HP. Nadat eerst mijn zwarte printkop in december de geest gaf waren dus in januari ineens alle kleurkoppen aan het eind van hun periode. Ik heb er maar ± 3000 prints mee gemaakt, maar de levensduur is verstreken. :( Dit staat dus los van de geprognotiseerde levensduur van 15.000 prints. De beperking van de levensduur van de printkop is om te voorkomen dat door opeenhoping van kleurstof in de printkop de printer onherstelbaar beschadigd volgens HP?!?
Morgen ga ik op pad voor 3 nieuwe kleur printkoppen. Mocht dit niet het euvel zijn, dan kan ik een beroep doen op HP voor vergoeding van de aangeschafte printkoppen.
Let dus op bij het aanschaffen van nieuwe printkoppen, dat de "fabrikagedatum" van de printkop niet (te) ver in het verleden ligt. Staat op de buitenkant van het doosje. HP geeft wel garantie voor te vroeg overleden printkoppen, dus aankoopnota bewaren. Op de printkop zelf staat overigens aan de zij-bovenkant een fabrikagedatum.
Tot zover mijn bevindingen.

Win10 / Gigabyte GA-990FXA-UD3 / AMD Phenom II X6 1100T / 32GB Corsair DDR3 / MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G / 1x Samsung 850 EVO 250GB + 2x Samsung 1,5TB SATA / DELL U2515H+HP1940 / Sony FH-7mkII

• KISS

KISS

Keep It Simple St*pid

Vandaag 3x nieuwe printkop ontvangen.
2x juiste "houdbaarheidsdatum": sept 2002.
1x oude datum: nov 2001.
Leverancier Acra zal deze kop volgende week kosteloos vervangen. Ze waren door de voorraad heen.
Ik mocht wel alle printkoppen monteren en... de 2000C doet het weer als vanouds en dus oké. *D
Het hele probleem lijkt dus met een sisser af te lopen.
Wel wil ik nog een brief aan HP schrijven vanwege de voor 2 jaar geprogrammeerde koppen. Hierover staat niets in de handleiding en wordt ook nergens melding gemaakt in de folder of op geattendeerd bij de aanschaf. Een berekening van de gebruikskosten is dus niet te maken en volgens mij zit HP daar goed fout. :(

Verwijderd

Als die koppen 'kapot' zijn wil goed reinigen ook wel eens helpen..

voor de rest natuurlijk redelijk naadje.. koop je een printer voor de 'losse inkttanks' moet je nog je koppen regelmatig vervangen.

Verwijderd

de topicstarter had de printer nog maar een jaar...

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

vaak moet je de transport-as opnieuw olieen, als die te stroef is geeftie ook rare meldingen.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• KISS

KISS

Keep It Simple St*pid

Op zaterdag 23 februari 2002 02:49 schreef hezik het volgende:
Als die koppen 'kapot' zijn wil goed reinigen ook wel eens helpen..

voor de rest natuurlijk redelijk naadje.. koop je een printer voor de 'losse inkttanks' moet je nog je koppen regelmatig vervangen.
Heb ik allemaal geprobeerd, maar niets hielp. |:(
Natuurlijk is het zwaar kl*te en een misleiding van HP, want al met al ben ik nu (achteraf) duurder uit, dan met een "gewone" printer... :( los van de grote snelheid van de printer misschien.

• KISS

KISS

Keep It Simple St*pid

Op zaterdag 23 februari 2002 09:41 schreef MasterXP het volgende:
de topicstarter had de printer nog maar een jaar...
Kan wel kloppen. Wanneer de printer(s) al even op de plank staan bij de dealer, dan komt-ie dus met "bejaarde" koppen.
Overigens geeft HP garantie op de levensduur van de kop(pen), als je kunt aantonen, wanneer deze/ze in gebruik is/zijn genomen. :?

• KISS

KISS

Keep It Simple St*pid

Op woensdag 20 februari 2002 17:25 schreef Knightwolf het volgende:
Op m'n werk hebben we ook 2 HP2000C's, waarvan er eentje al een paar MAANDEN buiten gebruik is omdatie het gewoonweg bijna niet meer doet. Bij elke printopdracht gaatie een papier pakken en vervolgens leeg uitspugen, en vervolgens niks meer doen.
De ander is nog wel in gebruik, maar ik vraag me af hoe lang die het nog blijft doen. Eentje is al zo'n 2 jaar oud, de ander 1 a 1,5 jaar. Ze hebben het als ik dit hier zo lees al wonderbaarlijk lang uitgehouden....

Het zijn baggerdingen waarvan de inktcartridges niet eens in de meeste computerzaken verkrijgbaar zijn, waar echter wel die krengen zelf verkocht worden :? lekker wazig ook.

Nahja, sinds we een Xerox netwerkprinter/kopieerapparaat hebben zijn al m'n probs voorbij :)
Door op de "aan/uit-knop" te drukken en vast te houden en dan 5x op de "voortgangs-knop" (de onderste, met het driehoekje erboven) te drukken kun je een testpagina afdrukken. Deze geeft o.a. weer of alle printkoppen cq. inktcardridges nog oké zijn.
Probeer maar eens.
HP heeft trouwens een hele lijst van alle mogelijke codes en "knop-combinaties". Gewoon opvragen bij HP td.

Misschien moet je de nieuwste driver eens installeren? :?

... ik roep maar eens wat, niet geprobeerd geeft ook geen succes... dat zie je maar aan mijn probleem.

Pagina: 1