Anoniem: 697245

Topicstarter
Hallo,

het geheugen van mijn iPhone raakt geregeld vol en tot ik eens onder het kopje 'opslag' keek zag ik dat foto's en en camera in 6,5GB in beslag neemt. Dit leek mij ongelofelijk veel terwijl ik niet eens zo veel foto's heb(ongeveer 1000), mijn zoon bijvoorbeeld heeft ruim twee keer zo veel foto's die maar 1GB in beslag neemt.

Heeft iemand hier een verklaring voor?

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
je fotografeert met HDR?

• Fumping
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-04-2023
Check inderdaad even of je fotografeert met HDR; deze nemen aardig wat ruimte in beslag.

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:51
Daarnaast is filmen een behoorlijke data verslinder. 1080p60 is 200MB/minuut
1080p30 is 130MB/minuut.

Paar filmpjes bij elkaar kost je dus zo 6GB.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:40
Anoniem: 697245 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 17:31:
Hallo,

het geheugen van mijn iPhone raakt geregeld vol en tot ik eens onder het kopje 'opslag' keek zag ik dat foto's en en camera in 6,5GB in beslag neemt. Dit leek mij ongelofelijk veel terwijl ik niet eens zo veel foto's heb(ongeveer 1000), mijn zoon bijvoorbeeld heeft ruim twee keer zo veel foto's die maar 1GB in beslag neemt.

Heeft iemand hier een verklaring voor?
Ondanks dat Apple het foto's noemt op verschillende plekken gaat het om het aantal afbeeldingen in de foto applicatie. Als jij veel foto's maakt met je iPhone zijn die in hogere kwaliteit dan wanneer je afbeeldingen krijgt vanuit WhatsApp die ze standaard comprimeert. Dit kan heel veel schelen in de gebruikte ruimte

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:56
Ik was hier ook verbaasd over, tot ik achter de map 'verwijderde foto's' kwam. Staat onder albums. Die leeg gooien wil wel eens helpen.
Pagina: 1