Bij de laatste rekening van de belastingsamenwerking oost-brabant (BSOB) viel mij de volgende tekst op bij de factuur:
Mijn vraag is dus eigenlijk simpel; mag dit?
Ik kan er geen verdere informatie over vinden op google en ook geen goede plek om dit na te vragen. Let wel: Ik heb geen aanmaning of iets dergelijks ontvangen. Ik vraag me gewoon af of dit mag en waar dat dan geregeld is. Plaatsen als het juridisch loket en dergelijke zijn dus niet geschikt om dit te vragen.
Volgens mij zijn zij wettelijk gewoon verplicht om een herinnering te sturen. In de kostenwet staat niks over de plicht om herinneringen te sturen, alleen over de kosten van een aanmaning.Wanneer u niet tijdig uw belastingaanslag betaalt, ontvangt u géén herinnering meer maar direct een aanmaning. Aan het versturen van een aanmaning zijn kosten verbonden. Deze moet u betalen. Dit is vastgelegd in de Kostenwet. De kosten bedragen € 7,- bij een belastingaanslag tot € 454,- en € 15,- bij een aanslag vanaf € 454,- of meer.
Mijn vraag is dus eigenlijk simpel; mag dit?
Ik kan er geen verdere informatie over vinden op google en ook geen goede plek om dit na te vragen. Let wel: Ik heb geen aanmaning of iets dergelijks ontvangen. Ik vraag me gewoon af of dit mag en waar dat dan geregeld is. Plaatsen als het juridisch loket en dergelijke zijn dus niet geschikt om dit te vragen.