Budget modded minecraft laptop

Pagina: 1
Acties:

• beaterz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-06 20:12
Na 5 jaar gamen op de oude laptop van mijn vriend, ben ik er achter gekomen dat ik toe ben aan een nieuwe laptop. Door lage FPS en crashes zijn de nieuwere games niet eens meer leuk om te spelen. Echter als student die ook nog op vakantie wil zit ik wel vast aan een budget. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen een laptop te vinden die weer een paar jaar mee kan om games op te spelen.

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral Minecraft met zware modpacks en andere lichtere games

Wat is je budget?
Het liefste onder de 600 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Soms, vooral voor thuis gebruik.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee

Voorbeeld modellen:

lenovo ideapad y500 - Deze heb ik een tijdje geleden een periode van een vriend geleend. Werkte erg fijn. Kon alles aan wat ik wou. Helaas niet meer te koop.

MSI PE60 2QE-047NL - Model dat aan mijn eisen voldoet maar zwaar over het budget heen gaat

Voorkeur specs:
15" scherm is groot zat
i5 processor (die krachtig genoeg is voor modded minecraft)
8gb ram
Videokaart (krachtig genoeg voor de meeste recente games, hoeft niet op ultimate settings)
Accu - geen voorkeur, heb voeding altijd bij me.
Gewicht - geen voorkeur, zolang hij maar in mijn tas past (vandaar 15")
SSD - geen voorkeur. Mag, hoeft niet.
Resolutie - minimaal 1920x1080

[ Voor 33% gewijzigd door beaterz op 16-09-2015 18:55 ]

• Joostjeb
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-09 10:14
Wat heb je zelf tot nu toe gevonden?

• beaterz
Joostjeb schreef op woensdag 16 september 2015 @ 17:12:
Wat heb je zelf tot nu toe gevonden?
Niet zo veel. Al heb ik zeker gezocht. Volgens de tweakers best buy guide zou ik uitkomen op een laptop van 900 euro. Toen heb ik gekeken naar de laptops van de best buy guide van 2 jaar terug, maar deze zijn blijkbaar niet meer te koop :/ Ik had gehoopt dat die ondertussen veel goedkoper waren geworden.. :/

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
Kan je even wat modellen plaatsen hier? Dan hebben wij ook een idee wat voor jou belangrijk is en wat jouw voorkeuren zijn ;)

• beaterz
Death1ord schreef op woensdag 16 september 2015 @ 17:41:
Kan je even wat modellen plaatsen hier? Dan hebben wij ook een idee wat voor jou belangrijk is en wat jouw voorkeuren zijn ;)
Ik heb hier echt weinig verstand van, maar ik zal mijn best doen.

lenovo ideapad y500 - Deze heb ik een tijdje geleden een periode van een vriend geleend. Werkte erg fijn. Kon alles aan wat ik wou. Helaas niet meer te koop.

MSI PE60 2QE-047NL - Model dat aan mijn eisen voldoet maar zwaar over het budget heen gaat

Misschien dat het helpt als ik gewoon wat specs geef waar ik voorkeur voor heb:
15" scherm is groot zat
8gb ram
Videokaart (krachtig genoeg voor de meeste recente games, hoeft niet op ultimate settings)

Ik hoop dat dit helpt!

• Death1ord
beaterz schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:53:
[...]

Ik heb hier echt weinig verstand van, maar ik zal mijn best doen.

Misschien dat het helpt als ik gewoon wat specs geef waar ik voorkeur voor heb:
15" scherm is groot zat
8gb ram

Ik hoop dat dit helpt!
En wat kom je uit als je deze specs in de pricewatch steekt?

Wat je eens kan doen is geen budget erin steken en dan zal je zien hoeveel jouw eisen kosten. Daarna kan je terugschroeven naar €600 en enkele eigenschappen aanpassen tot je een korte lijst hebt met laptops. Als je dan nog niet weet wat kiezen kan je het hier eens vragen.

Lees ook eens het LAA beleid waar enkele zaken die ik hier al aanhaalde uitgebreider worden besproken.

• beaterz
Death1ord schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:12:
[...]

En wat kom je uit als je deze specs in de pricewatch steekt?

Wat je eens kan doen is geen budget erin steken en dan zal je zien hoeveel jouw eisen kosten. Daarna kan je terugschroeven naar €600 en enkele eigenschappen aanpassen tot je een korte lijst hebt met laptops. Als je dan nog niet weet wat kiezen kan je het hier eens vragen.

Lees ook eens het LAA beleid waar enkele zaken die ik hier al aanhaalde uitgebreider worden besproken.
Kan deze laptop aan wat ik er mee wil denk je?
pricewatch: Acer Aspire V3-572G-57CV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColonelPhantom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 22:38
Ja, lijkt me wel :D
Alleen is de SSD misschien wat krap, maar als je maar een paar programma's gebruikt is het wel genoeg.

Bedankt! - Gamer - Tweaker - Retrogaming - Een dag niet getweakt is een dag niet geleefd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Death1ord
Zoals ColonelPhantom al zei: ja, die laptop kan wat je er mee wilt doen. Het is zo dat dit ongeveer de beste specs zijn die je rond dat prijspunt zal kunnen vinden.

De SSD is niet heel groot met 120 GB maar ik werk al 6 jaar met enkel 128 GB aan opslag op m'n SSD in m'n laptop. M'n mediabestanden staan gewoon op een externe HDD.
Pagina: 1