Ik heb al een paar jaar een Elements Portable van WD als externe harde schijf (pricewatch: WD Elements Portable Storage 1TB Zwart). Ik gebruik hem onregelmatig. Het grootste deel van de tijd ligt hij onaangesloten ergens op mijn bureau.
Ik wilde hem nu weer gebruiken en sloot hem aan. Er kwam geen enkele reactie van mijn PC (Windows 10). Het ledlampje op het apparaat zelf gaat wel branden en je voelt en hoort activiteit binnen in de casing.
Ik wilde hem nu weer gebruiken en sloot hem aan. Er kwam geen enkele reactie van mijn PC (Windows 10). Het ledlampje op het apparaat zelf gaat wel branden en je voelt en hoort activiteit binnen in de casing.
- Windows merkt dus niet dat er een USB-apparaat aangesloten wordt
- het apparaat is niet zichtbaar in apparaatbeheer
- het apparaat is niet zichtbaar in diskmanagement
- op twee andere laptops (Windows 7 en Windows 8 ) heb ik hetzelfde: geen reactie, niet zichtbaar
- twee diagnostische tooltjes zien de harde schijf ook niet (Data Lifeguard Diagnostic for Windows van WD zelf en TestDisk van CGsecurity)
- een ander USB-kabeltje werkt ook niet
- dingen over het hoofd heb gezien, en
- of het misschien zin heeft om het apparaat open te maken en een bepaald onderdeel/bepaalde onderdelen te vervangen?