Anoniem: 504903

Topicstarter
Beste Tweakers

Ik wil windows installeren op mijn early 2011 MBP17"
De superdrive is vervangen door een 240GB SSD en de 500GB HDD is nog aanwezig.
Ik heb in bootcamp een bestand ge edit dat ervoor zorgt dat deze laptop wel bootable usb's kan maken, maar als ik vanaf de usb Windows wil installeren krijg ik een zwart scherm dat zegt: No bootable devices found.

Ik wil OS X en Windows beide 120GB ruimte op de SSD geven, op dit moment is er een partitie van 240GB.
Heeft iemand ervaring met het installeren van Windows op een MacBook zonder DVD speler die dat origineel wel had?

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-06 22:23
Of je nu een DVD speler hebt of niet, dat maakt niet uit voor het installeren. Ik vermoed dat je de Windows ISO verkeerd op de usb hebt gezet (niet bootable is dus). Ik gebruik zelf Linux USB drive (geloof dat het zo heet) om een bootable stick te maken. Je zou indien gewenst ook nog een externe DVD speler kunnen halen uiteraard.

Topicstarter
Ik heb met Boot Camp Assistant voor de tweede keer een boot usb gemaakt. Dezelfde melding verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savengaard
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
Heb je de mogelijkheid om op een windows machine de usb bootable te maken? Zo ja probeer dat eens.
Zo niet, probeer UNetbootin eens http://unetbootin.github.io/ om de windows iso bootable te maken.