Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop: Hyper-V Host - Windows 2012 - Migratiekit (storage)

Pagina: 1
Acties:

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-11 15:16
Hee mensen, voor een zakelijke klus zoek ik een degelijke mobiele laptop om bestaande server infrastructuren mee te migreren. Het is de bedoeling om op locatie een windows 2012 server te kunnen starten (ofwel direct, maar mogelijk op de windows 10 hypervisor laag)

Doel is het virtualiseren van bestaande fysieke of virtuele machines mbv

- Microsoft Virtual Machine Converter (op Windows Server 2012)
* Kopieren over LAN naar lokale share (Disk2VHD)
- Azure Site Recovery (Hyper-V VM als tussenstop)

Op volgorde van prioriteit:

- Storage: TB+ storage. Er moeten divere gevirtualiseerde servers simultaan op de laptop komen te staan.
Processing houd in: directe Upload naar Azure of lokale hyper-V configuratie en daarna handmatig uploaden. Als er geen snelle internetverbinding is moeten er meerdere servers op de unit staan.
Hoewel storage een belangrijke requirement is, zie ik het nut van kleine 2,5" USB3 disks ook wel.
Die zullen in verhouding een stuk betaalbaarder zijn. Een hoge storage requirement kan opeens invloed hebben op de portabiliteit van de laptop. Daar tegenover staat de afhankelijkheid van shares op een externe schijf... ook geen magische combo, want die schijf moet altijd plugged-in zijn om die share bij het booten te enablen. Wellicht share op de O.S. drive en dan processen naar een USB3 disk

- Memory: min 8GB; hoe meer hoe beter

- O.S. op SSD is misschien nog wel belangrijker voor processing ivm snelheid. In dat geval 512GB als uitgangspunt

- Portable (Reizen is onderdeel van een internationaal migratiescenario) 15"max. 13" heeft voorkeur (mens moet kunnen dromen toch? :) )

-Gigabit NIC (dual zou fantastisch zijn. Dan zou de box ook als diagnostics machine ingezet kunnen worden. Vergeet in dat geval de 13" voorkeur maar, haha). Zoiets kan ook met een adapter.

-Bovenstaande requirements sturen naar een minimum van 3 USB poorten

Ik denk dat de fundamentals wel duidelijk zijn. Het liefst van een gerespecteerd zakelijk merk. Dell, HP, Lenovo etc. Ik neig zelf naar iets van Dell en heb al het één en ander in elkaar geklikt.
Op zich is een standaard 15" box met 8GB mem en een 512GB SSD al goed. Dan een externe drive en nic adapter en dan is het verhaal compleet. De vraag is even of ik specifieke modellen / typen over het hoofd zie die purpose build zijn voor dit soort scenarios. Dus als iemand suggesties heeft, heel graag!

• Avenger84
Blijkt nog een lastige combo bij Dell, die 512GB SSD zie ik nergens als optie terug.

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 11:54
Kijk anders is bij BTO. daar kan je de laptop precies naar jou wensen/eisen inrichten.

Gezien je geen budget aangeeft neem ik aan dat budget niet geheel relevant is?

een 13,3" laptop:
https://www.bto.eu/bto-x-book-13cl68-ips.html

Hier kan je 16GB RAM in plaatsen, ruimte voor 3 schijven waarvan 2 mSATA dus je kan hier 4TB in kwijt (wordt wel erg duur ivm SSD's in de mSATA sloten) maar je hebt ook een optie om 1 500GB 850 EVO te nemen en hiernaast een 2 TB Hardeschijf te draaien.

Wat betreft de extra LAN optie, een LAN poort via USB een optie? die dingen zijn vaak maar een paar tientjes en je hebt ze zelfs in combinatie met een USB 3.0 HUB zodat je ook geen poorten verliest.

• Avenger84
He thanks! BTO geeft me inderdaad voldoende ruimte om de gewenste configuratie in elkaar te klikken.

Zijn er mensen met persoonlijke ervaringen met het merk? Garantie e.d. is wel fijn om positief bevestigd te hebben.

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 11:54
Avenger84 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 17:34:
He thanks! BTO geeft me inderdaad voldoende ruimte om de gewenste configuratie in elkaar te klikken.

Zijn er mensen met persoonlijke ervaringen met het merk? Garantie e.d. is wel fijn om positief bevestigd te hebben.
Heb zelf geen ervaring met BTO, ik heb echter nog geen slecht woord over BTO als bedrijf gelezen, het merk Clevo welke zij verkopen(Ze plakken hier hun eigen logo op, Clevo is namelijk een barebone fabrikant) staat bekend als zeer goed, heb zelf sinds enkele weken een Clevo en ben er zeer tevreden over, simpelweg omdat de laptop helemaal naar mijn wens is geconfigureerd.

Bij BTO kan je altijd langs gaan of ze even bellen om het een en ander te bespreken.

Tip: Laat de koelpasta vervangen door BTO, geef dus expliciet aan dat je niet de pasta van Clevo erop wilt hebben, dit is namelijk vaak een soort klei die er door een random chinees op geplaatst wordt en vaak veeeeel te veeeel is, door dit te laten vervangen zal de laptop een stuk koeler zijn onder load en dus ook langer mee gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Azerion op 18-09-2015 07:54 ]

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
ik heb wel ervaring met BTO zowel zakelijk als prive en idd voor een custom build met speciale wensen zoals kunnen plaatsen van extra disks/ssd voor een hyper-v laptop, of een custom uitvoering voor een zware photoshop laptop kom je al snel bij bto uit. Ik heb zowel prive als zakelijk 2 bto laptops in gebruik om hyper-v te kunnen draaien voor test/leer doeleinde, Zeker nu met windows 10 en hyper-v gaat dat heel goed, ben er uitermate tevreden over.

Echter voor algemeen gebruik binnen een bedrijf niet doen, build quality is matig, in verhouding tot de hp's, lenevo en zakelijke toshiba's waar ik ook vrij veel ervaring mee heb is bto erg matig. Veel uitval accu's die het snel begeven, toetsenboard of muis pad die stuk gaan en het chassis is matig heel erg kras gevoelig. Een en ander natuurlijk wel wat afhankelijk van het gekozen model

Prive top laptop maar voor intensief zakelijk gebruik, zeker wanneer mensen er wat minder zuinig mee omgaan absoluut ongeschikt.
Pagina: 1