Na 6 jaar is het tijd voor een nieuwe systeem, ik wil overstappen van een AMD Phenom II X4 955 met 8GB geheugen naar een nieuwer platform. De laatste upgrade was anderhalf jaar geleden, van een nVidia GTX 275 naar een nVidia GTX 750ti. Tot nu toe heb ik altijd AMD systemen gehad, maar ik denk dat op dit moment Intel een beter aanbod heeft, maar correct me if I´m wrong.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dual boot:
Windows 10: Lightroom/Photoshop, general purpose (voor meerdere gebruikers), light to medium gaming.
Ubuntu: Heavy development, waar ook evt. Docker development of virtual machines bij komen kijken.
Wellicht wil ik de Windows 10 machines ook in VMs draaien voor de andere gebruikers.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen harde bovengrens.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De behuizing moet in mijn buro passen, waarbij de afmetingen gelimiteerd zijn tot 42x30x58cm (hxbxd), mATX is denk ik de maximale grootte voor het moederbord.
In de toekomst komt er nog een upgrade naar een NVMe SSD (vandaar M.2 slot).
Het geheugen is duur, maar ik wil graag naar 32GB over met de keus om later nog verder te gaan.
USB 3 Type C, ivm aankomende peripherals.
Storage is verder niet nodig, er staat een 8TB NAS naast.
Ga je overklokken?
Op dit moment niet, maar wellicht in de toekomst. Het prijsverschil tussen de 6600 een 6600K is verwaarloosbaar IMO.
Wat verwacht je van ons?
Is er iets wat ik over het hoofd zie? Zijn er betere alternatieven voor het moederbord of geheugen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dual boot:
Windows 10: Lightroom/Photoshop, general purpose (voor meerdere gebruikers), light to medium gaming.
Ubuntu: Heavy development, waar ook evt. Docker development of virtual machines bij komen kijken.
Wellicht wil ik de Windows 10 machines ook in VMs draaien voor de andere gebruikers.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen harde bovengrens.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| 1 | Corsair CX430M | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 750 Ti 2GB | € 133,98 | € 133,98 |
| 1 | Western Digital Blue WD5000AAKS, 500GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | LG L245WP-BN Zwart | € 0,- | € 0,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 251,95 | € 251,95 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII GENE | € 204,95 | € 204,95 |
| 1 | Fractal Design Core 1500 | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2666C16 | € 268,50 | € 268,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 773,35 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De behuizing moet in mijn buro passen, waarbij de afmetingen gelimiteerd zijn tot 42x30x58cm (hxbxd), mATX is denk ik de maximale grootte voor het moederbord.
In de toekomst komt er nog een upgrade naar een NVMe SSD (vandaar M.2 slot).
Het geheugen is duur, maar ik wil graag naar 32GB over met de keus om later nog verder te gaan.
USB 3 Type C, ivm aankomende peripherals.
Storage is verder niet nodig, er staat een 8TB NAS naast.
Ga je overklokken?
Op dit moment niet, maar wellicht in de toekomst. Het prijsverschil tussen de 6600 een 6600K is verwaarloosbaar IMO.
Wat verwacht je van ons?
Is er iets wat ik over het hoofd zie? Zijn er betere alternatieven voor het moederbord of geheugen?