Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onderzoek naar simulatietools (3D+UML)

Pagina: 1
Acties:

• marco_rijk
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-11 18:22
Geachte lezers,

Voor mijn stage ben ik op zoek naar simulatieprogramma's waarmee simulaties gemaakt kunnen worden om de stakeholders van mijn stagebedrijf begrijpelijke informatie te sturen in plaats van (technisch) ingewikkelde documenten.
Mijn stagebedrijf wil graag simulaties kunnen maken van afgeronde 3D CAD tekeningen (AutoCAD, Civil3D) en deze simulaties moeten tevens ondersteund worden door UML procesmodellen (Enterprise Architect).
De bedoeling is dat mijn stage voor het stagebedrijf inzicht geeft in de tools die vroeg in het ontwerpproces op (relatief) eenvoudige wijze dynamische 3D modellen kunnen creëren.

Ter verduidelijking:
Na het importeren van een 3D model dienen enkele zaken dynamisch te kunnen reageren aan de hand van de input uit Enterprise Architect; Wanneer tunneltechnische systemen een melding geven van stilstaand verkeer dienen er waarschuwingen gegeven te worden aan de medeweggebruikers en/of snelheidswijzigingen doorgevoerd worden op de matrixborden in deze tunnel.

Zelf heb ik al onderzoek gedaan naar programma's die deze mogelijkheden hebben, maar het gros heeft geen mogelijkheid om UML procesmodellen te kunnen importeren. Dit is wel een vereiste voor mijn opdracht.
Hieronder zal ik de programma's weergeven die ik al bekeken heb (op verzoek verwijder ik deze, dit is bedoeld ter verduidelijking i.p.v. reclame)
-AllPlan (geen procesmodellering mogelijk)
-Arena Simulation Software (procesmodellering mogelijk)
-Enterprise/Pedestrial Dynamics (procesmodellering mogelijk)
-Simio (geen procesmodellering mogelijk)
-VSTEP (geen procesmodellering mogelijk)
-XVR (geen procesmodellering mogelijk)
-TransModeler (geen procesmodellering mogelijk)
-G'Val (Forum8 & BMIA ) (onduidelijk of procesmodellering mogelijk is, mailcontact word onderhouden)

Zijn er Tweakers die toevallig kennis hebben van deze tools en deze kennis met mij willen delen?
Alvast bedankt!