Pakket voor NL nu bij BE douane

Pagina: 1
Acties:

• boymen35
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-10 21:05
Beste Tweakers,

Ik weet niet als dit in het goeie topic staat, zo niet, dan mag je hem verplaatsen :D

Iets minder dan een week geleden heb ik een telefoon hoesje gekocht voor de Z3 Compact. Deze komt uit USA en is verzonden door USPS. Hiervoor heb ik ook een tracking code mee gekregen om hem te volgen. Toen ik 2 dagen geleden zag dat hij aangekomen was op Amsterdam Schiphol, dacht ik dat hij over enkele dagen bij mij thuis zou zijn.

Vandaag kijk ik weer, en zie opeens dat hij in België is bij de douane. Nu vraag ik me af, waarom ligt hij nu in België bij de douane en niet in Nederland bij de douane? Ik heb al op internet gezocht, maar kan geen antwoord vinden.

Dit is mijn eerste keer dat ik een aankoop doe die uit de USA moet komen, dus weet niet hoe dat allemaal in zijn werking gaat met vervoer en controle etc.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G2u0Dj4.png

Mvg,
Boymen35

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Het kan prima zo zijn dat USPS het verwerken van de pakketjes in België doet, en vanuit daar distribueert naar de lokale bezorgpartners in de verschillende landen. Recent heb ik een soortgelijke ervaring gehad, komt gewoon goed hoor ;-)

[ Voor 24% gewijzigd door Rub147 op 16-09-2015 11:29 ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:19
Dan zit er inderdaad een sorteercentrum in België en is dat de eerste keer dat er dus douane aan te pas komt. Zie ik ook veel met zendingen van FedEx vanuit de VS.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• boymen35
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-10 21:05
LED-Maniak schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:29:
Dan zit er inderdaad een sorteercentrum in België en is dat de eerste keer dat er dus douane aan te pas komt. Zie ik ook veel met zendingen van FedEx vanuit de VS.
Rub147 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:28:
Het kan prima zo zijn dat USPS het verwerken van de pakketjes in België doet, en vanuit daar distribueert naar de lokale bezorgpartners in de verschillende landen. Recent heb ik een soortgelijke ervaring gehad, komt gewoon goed hoor ;-)
Aah okey, dan weet ik dat :D . Bedankt voor de snelle reacties :)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Internationale zendingen maken soms de meest gekke routes, ik verwacht bijv. nu iets uit de US dat via Turkije naar NL is gestuurd. Ik kijk iig niet raar op bij dat soort dingen :P

Al heb ik dit nog niet meegemaakt, als iets in NL aankomt gaat het ook via de Nederlandse douane, niet daarna via die van België :?

[ Voor 27% gewijzigd door Raven op 16-09-2015 11:37 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde