Versterker voor B&W 685 S2

Pagina: 1
Acties:

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 15:52
Gisteren ben ik bij Hifi Klubben geweest en heb daar een aantal bookshelves beluisterd. Hieruit kwam naar voren dat het geluid van B&W 685 S2 mij, voor mijn budget, het beste kon bekoren.

Ik zoek een?
Qua versterker adviseerde de winkel mij een NAD D3020 omdat ik geen surround setup wil. Indien ik toch een surround receiver wil adviseerde ze de Denon X2100W ivm het vermogen voor de B&Ws.

Wat is je budget?
De NAD D3020 zit op EUR 499,00 en dat is eigenlijk al aan de bovenkant van het budget.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het nadeel van de NAD D3020 zou voor mij zijn dat deze geen netwerkmogelijkheden heeft. Ik zou graag spotify gebruik en muziek vanaf mijn NAS afspelen. Ook internetradio is een eis. Het altijd moeten streamen via de Ipad naar de NAD lijkt mij te gaan beperken in het gebruik. Daarnaast zal ik al mijn HDMI apparaten via de TV moeten laten lopen (Intel NUC/KODI en een XBOX

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals aangegeven de NAD D3020 en Denon X2100W. Ik had zelf eerst mijn oog laten vallen op een Denon X1100W. Deze zou echter te weinig vermogen hebben?

Uiteraard is er op de NAD ook een Sonos connect aan te sluiten voor al mijn streaming eisen. Echter dit is weer EUR 400,00 extra.

[ Voor 5% gewijzigd door JesseAMD op 16-09-2015 11:29 ]

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:34

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ben je opzoek naar stereo of HT versterker ? Je noemt nu veelal de HT versterkers.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• JesseAMD
Ik zal nooit surround gaan gebruiken dus een stereoversterker voldoet. Echter zijn er amper stereoversterkers met een netwerkaansluiting. Vandaar dat ik op een aantal ht receivers kwam.

Zijn deze alleen voldoende om de b&ws aan te sturen of kan ik toch beter voor de Nad gaan met bijv een sonos connect.

Voor de goede orde de versterker zal ook op de tv worden aangesloten om bij tv en films beter geluid te hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door JesseAMD op 16-09-2015 12:16 ]

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

IK zou dan toch gaan kijken naar een stereo versterker. Dit gaat je meer leveren dan een HT versterker in zelfde prijs klasse. Mijn bescheiden mening.

Wat wil je gaan doen met de netwerkaansluiting. Muziek streamen of diensten als Spotify?

• JesseAMD
Beide.

Ik neig nu zelf ook meer naar nu de NAD D3020 (stereoversterker) en dan over paar maanden een Sonos connect erbij.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Dat zou ik persoonlijk ook doen. Zeker als je puur bij stereo wenst te blijven.
Zo heb ik bij vriend van mij een Apple TV3 neergezet en aangesloten op een Marantz stereo versterker en hij streamt daar zijn Spotify heen. Kosten zijn redelijk laag zo.

Als je kijkt naar Sonos kun je ook naar de Node2 kijken?

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:44
Zelf heb ik de B&W 683 S2 en hier heb ik een Marantz NR1504 bij (zie dat er inmiddels een NR1506 is, verschil weet ik niet) en dat klinkt top!
NR1504 heeft al netwerkaansluiting met DLNA icm een synology werkt dat als een trein.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kijk eens naar de Yamaha R-N301, dat is een van de weinige stereo network receivers. Hij heeft van zichzelf een vrij heldere klank dus het lijkt mij een goede combi met de B&W's.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Onkyo TX-8050 is ook nog een optie voor stereo met digitale- en netwerkingang. Al ben ik van mening dat iets als een surround receiver ook gewoon moet kunnen al sluit je maar twee speakers aan. Heb dat zelf op de slaapkamer ook: Arcam AVR250 met twee speakers.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Met een Arcam zou ik het ook wel aandurven. Op zich zijn die instap Denon's qua geluidskwaliteit helemaal niet gek, maar het lijkt mij dat je meer kwaliteit in huis haalt als je dat zelfde geld uitgeeft aan een stereoversterker.

• JesseAMD
Bedankt voor de reacties. Het lijkt mij ook dat je voor hetzelfde geld met een stereoversterker meer kwaliteit hebt tegenover een surround receiver.

Ik zal ook eens kijken naar de opties die hier genoemd worden.
Superdaantje schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:55:
Als je kijkt naar Sonos kun je ook naar de Node2 kijken?
Bluesound kende ik nog niet zal daar ook naar kijken.

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 19:14

dommerick

is domm

Waarom niet direct het grote broertje van de D3020 nemen? De D7050 heeft netwerkfunctionaliteiten en is voor €200,- meer wel te vinden als je goed gaat zoeken. Ik heb deze zelf ook voor deze prijs gevonden. Scheelt weer de aanschaf van een extra Sonos Connect.

Heeft geen signature.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Je kunt je zelf afvragen m.b.t. gebruikers gemak van deze functionaliteit op een receiver/versterker.
Zeker als je gaat werken met eigen geripte muziek.

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Ik ben ook in het bezit van de 685 s2.
Deze heb ik aangesloten op een nad stereoversterker.
Voor surround gebruik ik een onkyo surroundreceiver.

Het verschil tussen beide versterkers is best groot qua 2.0 geluid.
Betere plaatsing, duidelijkere stemmen, meer power.

Ik zou dus zeker voor een degelijke stereoversterker gaan.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

JesseAMD schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:44:
Bedankt voor de reacties. Het lijkt mij ook dat je voor hetzelfde geld met een stereoversterker meer kwaliteit hebt tegenover een surround receiver.
Als purist zou ik dat ook zeggen, maar qua gemak wat een surround receiver (kan) bieden met HDMI zou de keuze voor mij toch op die laatste vallen. Toegegeven, toen ik met audio begon waren digitale ingangen op een stereoversterker er eigenlijk niet, dus had een surround receiver nog meer voordelen dan tegenwoordig met de genoemde Yamaha en Onkyo. Overigens zijn er ABX-testen te vinden (zie ook enkele topics op GoT) waarin een stereoversterker en een surround receiver (waarvan de processing uit staat) niet van elkaar onderscheiden kunnen worden. Maar op dat vlak heb je hetzelfde met kabels: verschillen horen, niet horen of willen horen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1