Huidige auto: Volvo V70, benzine, 1999
Kilometers per maand: 300-500, voornamelijk bebouwde kom, sporadisch snelweg.
Kinderen: 2
Lengte: 1,95
Kosten: te duur, vooral wegenbelasting en verzekering
Gezocht:
Goedkope auto, wegenbelasting, onderhoud en verzekering
Ruimte voor twee kinderen, 4-deurs
Hoeft niet veel laadruimte te hebben, Enige capaciteit is een plus
Aanschaf maximaal € 2500
Uiterlijk: Van secundair belang. Een Hyundai Atos, Suzuki Wagon R+ of een andere "bejaardenbak" liever niet. heb geen zin om 3 straten verderop te parkeren
Suggesties:
-V40/S40. Ben erg weg van Volvo, motorisch erg goed, maar wellicht vind ik een V40/S40 te duur.
-Peugeot 206/306. Heb ooit een nieuwe 306 gereden en niets dan ellende gehad. In anderhalf jaar tijd meerdere keren weggesleept met technische problemen. Anderen zijn weer erg enthousiast. Misschien heb ik gewoon pech gehad.
-Japanner, zoals Toyota (Corolla), Hyundai oid. Wat ik begrijp betrouwbaar en goedkoop in onderhoud. Mazda schijnt dan weer gevoelig te zijn voor roest.
Ben ik een beetje op de goede weg? Hebben jullie suggesties om tot een "shortlist" te komen?
Kilometers per maand: 300-500, voornamelijk bebouwde kom, sporadisch snelweg.
Kinderen: 2
Lengte: 1,95
Kosten: te duur, vooral wegenbelasting en verzekering
Gezocht:
Goedkope auto, wegenbelasting, onderhoud en verzekering
Ruimte voor twee kinderen, 4-deurs
Hoeft niet veel laadruimte te hebben, Enige capaciteit is een plus
Aanschaf maximaal € 2500
Uiterlijk: Van secundair belang. Een Hyundai Atos, Suzuki Wagon R+ of een andere "bejaardenbak" liever niet. heb geen zin om 3 straten verderop te parkeren
Suggesties:
-V40/S40. Ben erg weg van Volvo, motorisch erg goed, maar wellicht vind ik een V40/S40 te duur.
-Peugeot 206/306. Heb ooit een nieuwe 306 gereden en niets dan ellende gehad. In anderhalf jaar tijd meerdere keren weggesleept met technische problemen. Anderen zijn weer erg enthousiast. Misschien heb ik gewoon pech gehad.
-Japanner, zoals Toyota (Corolla), Hyundai oid. Wat ik begrijp betrouwbaar en goedkoop in onderhoud. Mazda schijnt dan weer gevoelig te zijn voor roest.
Ben ik een beetje op de goede weg? Hebben jullie suggesties om tot een "shortlist" te komen?