Asrock Z97 Extreme6 ziet Intel Quad NIC niet maar Dual wel

Pagina: 1
Acties:

• 112fan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-12-2025
Mijn Asrock Z97 Extreme6 ziet mijn Intel Quad Port NIC niet, deze heb ik in het 1e x16 slot geplaatst.
Het rare is als ik in het zelfde PCI-E slot een Intel Dual kaart plaats deze wel werkt. Ook brandt er op de switch wel een lampje dat er een connectie met 100 Mbps is als de Intel Quad Port NIC erin zit. Ik heb al een paar instellingen in de bios nagelopen maar helaas niks kunnen vinden.

Ik heb in het 3e PCI-E x16 slot ook een Intel Quad Port NIC en deze wordt wel gezien.

Ik heb nog niet getest of hij in andere besturingssystemen wel gezien wordt. In apparaat beheer wordt alleen de Intel Quad Port NIC in het 3e PCI-E x16 en de Intel Dual Port gezien.

Overige systeemspecs:
PSU: Seasonic G360
CPU: Intel Pentium G3460

Heeft iemand misschien een idee wat ik zou kunnen proberen?

Als iemand nog meer specs wil weten, just ask ;)

[ Voor 4% gewijzigd door 112fan op 16-09-2015 11:54 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:10

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Misschien de handleiding lezen

http://www.intel.com/cont...pters/pro-1000-pt-qp.html en http://ark.intel.com/prod...-Quad-Port-Server-Adapter
Speed & Slot Width 2.5 GT/s, x4 Lane minimum x4 slot voor full quad in een x1 doet ie maar dual

Trouwens altijd leuk 3x x16 maar als je dan dit leest:
2 x PCI Express 3.0 x16 Slots (PCIE2/PCIE4: single at x16 (PCIE2); dual at x8 (PCIE2) / x8 (PCIE4))
- 1 x PCI Express 2.0 x16 slot (PCIE5: x2 mode)
- 2 x PCI Express 2.0 x1 Slots
- 1 x mini-PCI Express Slot
- Supports AMD Quad CrossFireX™ and CrossFireX™
- Supports NVIDIA® Quad SLI™ and SLI™
- 15μ Gold Contact in VGA PCIe Slot (PCIE2)

*If M2_1 slot is occupied, PCIE2 slot will run at x8 mode, and PCIE4 slot will run at x4 mode.

**mini-PCI Express slot is shared with PCIE3 slot.
dan werken ze alleen in single mode x16 anders max x8 en het onderste is max x2 modus whut had daar dan een x4 connector gezet he.

[ Voor 53% gewijzigd door Damic op 17-09-2015 09:12 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• 112fan
Maar waarom doet de Quad nic in het onderste x16 slot het wel en als ik alleen de Quad NIC's doe in het 1e en 2e x16 slot doet ook maar 1 Quad NIC het. Hij zou dan in dual moeten staan en dus 2x x8 moeten zijn lijkt mij. Correct me if i''m wrong :)

De andere NIC kwam dezelfde dag werkend uit een andere pc dus daar kan het niet aan liggen denk ik. Ik kan eventueel wel morgen proberen een andere Quad port erin te zetten en kijken hoe die het doet.

[ Voor 11% gewijzigd door 112fan op 18-09-2015 09:11 ]

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Dat is raar, dus op 2x doet die het wel maar op 8x ook maar 1. Is het altijd dezelfde die het niet doet?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• 112fan
Nee, volgens mij niet. Ik heb ze een keer omgewisseld en toen zag hij alleen de andere. Maar het rare is dat hij een Dual met net als de Quad een x4 aansluiting wel ziet.

• 112fan
Ik heb inmiddels de kaarten verwisseld maar dit heeft niet geholpen. Ik heb nu een verloop van pci-e 1x naar pci-e 16x met een molex adapter en nu ziet hij hem wel. Zou het dan niet kunnen dat er te weinig stroom op komt? En dat dit op te lossen is door molex op het moederbord aan te sluiten?

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je had die extra molex onderaan niet aangesloten?

• 112fan
Nee, ik dacht dat het alleen nodig was met SLI / Crossfire setups.

• 112fan
Het klinkt wel logisch. De Dual Port heeft minder stroom nodig dan de Quad. Dit zou verklaren waarom de Dual Port het wel deed en de Quad Port niet.

Ik ga het zo snel mogelijk proberen.
Pagina: 1