Ik kom regelmatig sites tegen die bizarre eisen stellen aan wachtwoorden, wachtwoordmanagers afraden (en tegenwerken door autocomplete=off in te broncode te zetten, elke maand een (compleet) nieuw wachtwoord te eisen en dan via plain text je vergeten wachtwoord mailen.
Helaas kost het soms veel moeite die bedrijven te overtuigen van hun domme keuzes t.a.v. beveiliging. Naar welke bron(nen) kan ik het beste verwijzen om uit te leggen welke keuzes dom ('tussen de 8 en 10 tekens, minimaal 2 cijfers, maar niet aan het begin, etc. etc.') en slim (two-factor authentication) zijn? Met een verzameling goede bronnen is het gemakkelijker deze bedrijven te overtuigen.
TS trapt af:
Helaas kost het soms veel moeite die bedrijven te overtuigen van hun domme keuzes t.a.v. beveiliging. Naar welke bron(nen) kan ik het beste verwijzen om uit te leggen welke keuzes dom ('tussen de 8 en 10 tekens, minimaal 2 cijfers, maar niet aan het begin, etc. etc.') en slim (two-factor authentication) zijn? Met een verzameling goede bronnen is het gemakkelijker deze bedrijven te overtuigen.
TS trapt af:
- Factsheet Gebruik tweefactorauthenticatie (NSCS). Ze raden in dat artikel bovendien wachtwoordmanagers aan. (via)
[ Voor 5% gewijzigd door StephanVierkant op 16-09-2015 10:27 ]