Tekst in invoerveld terug laten komen in gewone tekst

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik ben geen pro in het programmeren van mijn website, maar ik heb een vraag.

Op mijn website heb ik een invoerveld. Hier kunnen mensen hun postcode of woonplaats invoeren en vervolgens wordt er op de volgende pagina cateraars getoond binnen een straal van 20 km.

Nu wil ik dat als bijvoorbeeld iemand 'Rotterdam' invoert op de volgende pagina komt te staan 'Cateraars gevestigd in Rotterdam' met daaronder de cateraars uit Rotterdam.

Als men 'Amsterdam' invoert dat er dan komt te staan 'Cateraars gevestigd in Amsterdam' enzovoort.

Het gaat hierbij alleen om de tekst. De cateraars tevoorschijn toveren wordt al gedaan.

Is er iemand die mij hierbij kan helpen?

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

:? als je een formulier verstuurd zou ik gewoon de waarde van het textveld meeverzenden en dan op de volgende pagina met php de verzonden data laten tonen.

ora et labora

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen formulier. Het is maar 1 invoerveld.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

ora et labora

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er helaas niet uit. Ik ben er zelf niet zo goed mee.

De code die ik nu gebruik om de lijst met cateraars op te halen op een volgende pagina is:

<form method="get" action="<?= base_url(); ?>find/">
<p class="warning">
<?php if ($invalid): ?>
<?=$this->lang->line('invalid');?>
<?php endif; ?>
</p>
<input class="textbox" type="text" name="location" title="<?=$this->lang->line('defaultval');?>" />
<input class="button" type="submit" name="submit" value="<?=$this->lang->line('search');?>" />
</form>

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:53
Probeer eens $_GET["location"] te printen in je 2de pagina ;)

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Als je op submit klikt komt de waarde van de textbox in een GET variable:
code:
1
echo 'Cateraars gevestigd in '.htmlspecialchars($_GET['location'], ENT_QUOTES);

Zo even uit m'n hoofd (is alweer een tijdje terug dat ik met PHP iets heb gedaan...
$_GET['location'] is wat er in het veld is ingevoerd, htmlspecialchars zorgt ervoor dat een grapjas het niet misbruikt...

Fixing things to the breaking point...

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:53
RGAT schreef op woensdag 16 september 2015 @ 01:30:
Als je op submit klikt komt de waarde van de textbox in een GET variable:
code:
1
echo 'Cateraars gevestigd in '.htmlspecialchars($_GET['location'], ENT_QUOTES);

Zo even uit m'n hoofd (is alweer een tijdje terug dat ik met PHP iets heb gedaan...
$_GET['location'] is wat er in het veld is ingevoerd, htmlspecialchars zorgt ervoor dat een grapjas het niet misbruikt...
Ik ben niet helemaal zeker, want voor mij is het ook al een tijdje geleden (en ben sowieso een PHP-beginneling), maar volgens mij heb je dubbel quotes nodig ipv. single quotes.

single quotes = unparsed
double quotes = parsed

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt met de code van RGAT! Super bedankt iedereen!

Dit is de code die ik nu gebruik:

<?php echo 'Cateraars gevestigd in en rondom '.htmlspecialchars($_GET['location'], ENT_QUOTES); ?>

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
azziplekkus schreef op woensdag 16 september 2015 @ 01:34:
[...]

Ik ben niet helemaal zeker, want voor mij is het ook al een tijdje geleden (en ben sowieso een PHP-beginneling), maar volgens mij heb je dubbel quotes nodig ipv. single quotes.

single quotes = unparsed
double quotes = parsed
In dit geval is het niet echt nodig om dubbele quotes te gebruiken aangezien TS gewoon de input direct wilt en niet verder verwerkt. (kan ook niet echt kwaad, snelheidverschil schijnt nutteloos klein te zijn).

Fixing things to the breaking point...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het spijt me, maar ik ga dit topic dicht doen. We gaan op GoT uit van enige vorm van zelfredzaamheid en hoe je de waarde vanuit een invoerveld doorstuurt naar de volgens pagina en daar gebruikt om hem af te drukken is zo'n beetje letterlijk les 1 of 2 in elk PHP-boek of -tutorial. Bij [google=php print variable from input] wordt het zelfs uitgelegd in de eerste hit.
azziplekkus schreef op woensdag 16 september 2015 @ 01:34:
[...]

single quotes = unparsed
double quotes = parsed
Misschien moet je dit soort uitspraken niet doen in een topic van een andere beginneling tenzij je het zelf wél zeker weet. ;)

Het enige verschil tussen enkele en dubbele quotes is dit:
PHP:
1
2
3
4
$string = 'world';

echo 'Hello {$string}!';  // Drukt letterlijk "Hello {$string}!" af.
echo "Hello {$string}!";  // Drukt "Hello world!" af.

Daarnaast kun je alleen binnen dubbele quotes gebruik maken van control characters zoals \r, \n en \t (carriage return, line feed en tab, respectievelijk).

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.