Toon posts:

Alienware X51 tweedehands aankoop advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers forum, ik heb besloten om een tweedehands Alienware X51 te kopen. Mijn budget is +/- 700 euro. Nu ben ik benieuwd wat een dergelijk systeem nog waard is. Omdat er nauwelijks aanbod in Nederland is ben ik opzoek gegaan in Belgie en Duitsland. Ik heb twee potentiele systemen gevonden.

1. Tweedehands.be (gegevens van de advertentie) Link

• Processor: Intel I7-3770 (3,40 GHz)
• Grafische kaart: 1GB GDDR5 NVIDIA GeForce GTX 555
• Intern Geheugen: 8 GB
• Hardeschijf: 1TB
• Windows 7
• + Alienware muis en toetsenbord (azerty)
• Vraagprijs: 750 euro

2. Ebay.de (gegevens van de advertentie) Link

• Processor: Intel i7-4790 (3,60 GHz)
• Grafische kaart: AMD Radeon R9 270 mit 2GB GDDR5
• Intern Geheugen: 8 GB
• Hardeschijf: 1TB
• Windows 8.1
• + Alienware muis en toetsenbord (qwertz)
• Vraagprijs: 745 euro + 20,99 euro verzenkosten + 12,50 euro verzekeringskosten

Ik heb met beide verkopers contact gehad,

Mijn voorkeur zou uitgaan naar systeem 2 omdat deze betere prestaties voor de vraagprijs. Ik heb gevraagd of het systeem verzonden kon worden naar Nederland, toen kwam de aanbieder met de extra kosten. Echter vraag ik me af of ik systeem 2 wel moet kopen via eBay, wat adviseren jullie, is dit betrouwbaar, ben ik veilig met een PayPal betaling?

Ik vind systeem 1 ook interessant maar een te hoge vraagprijs in vergelijking met systeem 2. Het voordeel van dit systeem is dat dit op reis afstand is en ik maar 1,5 uur van Antwerpen woon. Als de vraagprijs lager zou zijn zou ik er een andere videokaart in kunnen plaatsen. Ik realiseer me dat de toetsenborden van beide systemen onhandig zijn in Nederland.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
School, films kijken, De nieuwere Call of Duty reeks, GTA 5, Amateur gebruik Adobe Photoshop.
(Allerhoogste instellingen zijn niet het belangrijkst)
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 700 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zou een Samsung 250gb SSD willen kopen en deze erin willen plaatsen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
USB 3.0 Poorten vind ik belangrijk
SSD schijf
Een top/high end videokaart
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alienware X51, ik vind merk en design belangrijk. Alienware is een leuk merk en het ziet er gaaf uit. Het systeem is ook mobiel waardoor ik het makkelijk kan verplaatsen of mee kan neemen. Ik zou wel openstaan voor andere merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Staat eigenlijk wel hierboven beschreven.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Welk van de twee systemen adviseren jullie?
Wat zouden jullie bieden voor de systemen?
Zou het betrouwbaar zijn om systeem 2 te kopen via eBay met PayPal?
Alternatieven?

Mvg, Serrax

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Ik weet bijna zeker dat je met een zelfbouwsysteem veel meer kracht gaat krijgen. Alles nieuw, behalve de videokaart. Neem een tweedehands videokaart hier op Tweakers.

Voorbeeld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,95€ 178,95
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 68,95€ 68,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 37,95€ 37,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 40,95€ 40,95
1Cooler Master GM G550M€ 63,50€ 63,50
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 473,25

Dit laat nog 230 euro over. Mocht je geen hdd nodig hebben en de randapparatuur niet meerekenen, dan krijg je voor dit geld een R9 290. En dan heb je echt flinke power in huis! Wel hdd en toetsenbord/muis nodig, dan een R9 280(X)/HD 7950/7970 nemen. Nog steeds stukken sneller dan die Alienware.

Edit: Sorry, ik las 750 euro budget. Maar you get the point. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door JoepD op 16-09-2015 01:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie en de samenstelling die je hebt gemaak. Ik begrijp dat een zelfbouw systeem beter zal zijn. :P

Maar zoals ik al zei ik vind ik de alienware er gaaf uitzien en hij is zeer mobiel. Ik vroeg me dan ook af welke ik het beste kon kiezen, wat ik ervoor moet bieden en of ik via eBay zal kopen of niet?

Mvg, Serrax

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:19
Optie 2 is dan beter, ebay.de is prima. Vaak genoeg dingen gekocht. Verkopen heeft redelijke reputatie dus ik verwacht geen problemen.

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:23
ik zou altijd voor nieuw gaan , ivm de garantie en ook kan je voor die prijs zelf wel een leuk pc in elkaar zetten

ik vind met kant en klaar systemen altijd dat er wel wat er in zit wat je pc tegen werkt of slechte drivers heeft , dat wil ik voorkomen en kies daarom voor een home build pc

het er leuk uit zien van een pc daar kunnen de meningen over verdeelt zijn , het gaat ten slotte om wat er in zit

ik persoonlijk vind het leuker om een Trabant te hebben met een dikke v8 er in dan een Ferrari die maar standaard is :)

[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 16-09-2015 06:30 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-11 22:16
Ik zou natuurlijk geen van beide nemen de eerste ga ik al niet eens op in maar over de tweede, een i7 4790 (hoger getalletje is toch beter?) is totaal niet gebalanceerd doe dan wat minder i5 ofzo met een degelijke videokaart. De videokaart die er in zit is een rebrand van een kaart die nu zo'n 4 jaar oud is en toen al een low-mid end kaart was.
Totaal niet future proof en dan wil je over een tijdje een nieuwe kaart kopen omdat je er echt niet meer mee kan gamen en ben je als nog in totaal meer dan €1000 kwijt, dat is als je voeding het trekt welk ook misschien een rare maat heeft oid aan de kast te zien Verder vind ik hem niet mooi, zet hem tegen de muur en hij lijkt net een radiator.

Mijn €0,02

[ Voor 3% gewijzigd door Nature op 16-09-2015 14:49 ]

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 01:32:
Bedankt voor je reactie en de samenstelling die je hebt gemaak. Ik begrijp dat een zelfbouw systeem beter zal zijn. :P

Maar zoals ik al zei ik vind ik de alienware er gaaf uitzien en hij is zeer mobiel. Ik vroeg me dan ook af welke ik het beste kon kiezen, wat ik ervoor moet bieden en of ik via eBay zal kopen of niet?

Mvg, Serrax
Ik kan voor hetzelfde geld ook een compact systeem voor je samenstellen dat er ook strak uit ziet. Je geeft hetvolgende aan nodig te hebben:
Een top/high end videokaart
Dit vind je bij lange na niet in jouw opties. ;)

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-12 22:58

Temujin

Zegt ook wel eens iets

De videokaart in beide systemen voldoen niet aan jou eisen. Zeg maar dag tegen GTA 5. Dit zijn 2 laag/midden segment kaarten.

Waarom zoek je hier niet een toffe kast uit:
http://tweakers.net/categorie/61/behuizingen/producten/

Of als het zo nodig compact/console-formaat moet zijn!

En knallen we wat fatsoenlijke hardware in de case die je het tofst vind.

[ Voor 7% gewijzigd door Temujin op 16-09-2015 14:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie input! _/-\o_ Ik merk dat jullie het echt afraden om een tweedehands Alienware te kopen.

@Nature
Haha radiator, tja smaken verschillen. De voeding zit extern en is een adapter (330 watt.) net als bij een laptop. En wat betreft die CPU’s heb ik op passmark gekeken die scoorden allebei wel hoog. Die voeding zal wel erg nadelig zijn neem ik aan.

@JoepD, @Ghanghis
Bedankt voor de linkjes, Die Silverstone Raven RCZ01 komt het dichtste in de buurt van een X51.

Qua dat balanceren etc. daar heb ik niet veel verstand van, ik kijk iedere keer op passmark.com voor de processor en de videokaart. Als ik dan kijk vind ik dat deze scores nog niet heel slecht in vergelijking met anderen. Ik ga nu toch nog maar eens goed kijken naar een eigenbuild met een kleine case.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2cx6mbl.png
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/r0se93.png

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2015 17:02 ]

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10 20:49
Een tip: gebruik geen passmark, klopt vaak geen hol van. Het enige waar je naar moet kijken zijn gamebenchmarks, aangezien dat je doel is. Een 270 klinkt leuk, maar is gewoon een low-end kaart. Volg het advies op van iedereen in dit topic, stel gewoon zelf een systeem samen en bespaar je de ellende die jouw opties met zich meebrengen.

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:34

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Die benchmarks zijn relatief aan andere kaarten, daar heb je nu weinig aan, je hebt nu meer aan benchmarks van games die jij wilt gaan spelen op je PC.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-11 22:16
Serrax schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:59:

Haha radiator, tja smaken verschillen. De voeding zit extern en is een adapter (330 watt.) net als bij een laptop. En wat betreft die CPU’s heb ik op passmark gekeken die scoorden allebei wel hoog. Die voeding zal wel erg nadelig zijn neem ik aan.
Dat zijn ook hele fijne CPU's maar met een R9 270 kan je het ook wel af met een Athlon X4 860K CPU van €70 met een goedkope mobo en een SSD ipv een i7 van €350 welk totaal geen nut heeft met een R9 270.

Dat is ook wat PC fabrikanten doen een i7 sticker erop plakken en mensen denken het een geweldige computer is, door de voeding heeft hij ook totaal geen upgrade pad, ookal zou je willen je kan er nog niet een krachtige GPU in stoppen.
Stel er zelf eentje samen en kijk in de pricewatch naar een kast er staat vast wel een enigszins radiator-ogend model tussen. :)

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
zoals hierboven verteld; die alienware PC's zijn duur, tweedehands en niet heel snel(mooie processor, maar een videokaart van niks).

gewoon voor zoiets gaan;
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,-€ 178,-
1ASRock B85M-ITX€ 73,95€ 73,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Silverstone RAVEN RVZ01€ 87,95€ 87,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 40,-€ 40,-
1Silverstone SFX 450W Bronze€ 63,50€ 63,50
1Crucial BX100 120GB€ 61,95€ 61,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 556,30

hierbij zet je dan een goede videokaart, zoals een r9 280x of r9 290.
Pagina: 1