Hallo beste tweakers forum, ik heb besloten om een tweedehands Alienware X51 te kopen. Mijn budget is +/- 700 euro. Nu ben ik benieuwd wat een dergelijk systeem nog waard is. Omdat er nauwelijks aanbod in Nederland is ben ik opzoek gegaan in Belgie en Duitsland. Ik heb twee potentiele systemen gevonden.
1. Tweedehands.be (gegevens van de advertentie) Link
• Processor: Intel I7-3770 (3,40 GHz)
• Grafische kaart: 1GB GDDR5 NVIDIA GeForce GTX 555
• Intern Geheugen: 8 GB
• Hardeschijf: 1TB
• Windows 7
• + Alienware muis en toetsenbord (azerty)
• Vraagprijs: 750 euro
2. Ebay.de (gegevens van de advertentie) Link
• Processor: Intel i7-4790 (3,60 GHz)
• Grafische kaart: AMD Radeon R9 270 mit 2GB GDDR5
• Windows 8.1
• + Alienware muis en toetsenbord (qwertz)
• Vraagprijs: 745 euro + 20,99 euro verzenkosten + 12,50 euro verzekeringskosten
Ik heb met beide verkopers contact gehad,
Mijn voorkeur zou uitgaan naar systeem 2 omdat deze betere prestaties voor de vraagprijs. Ik heb gevraagd of het systeem verzonden kon worden naar Nederland, toen kwam de aanbieder met de extra kosten. Echter vraag ik me af of ik systeem 2 wel moet kopen via eBay, wat adviseren jullie, is dit betrouwbaar, ben ik veilig met een PayPal betaling?
Ik vind systeem 1 ook interessant maar een te hoge vraagprijs in vergelijking met systeem 2. Het voordeel van dit systeem is dat dit op reis afstand is en ik maar 1,5 uur van Antwerpen woon. Als de vraagprijs lager zou zijn zou ik er een andere videokaart in kunnen plaatsen. Ik realiseer me dat de toetsenborden van beide systemen onhandig zijn in Nederland.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
School, films kijken, De nieuwere Call of Duty reeks, GTA 5, Amateur gebruik Adobe Photoshop.
(Allerhoogste instellingen zijn niet het belangrijkst)
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 700 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zou een Samsung 250gb SSD willen kopen en deze erin willen plaatsen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
USB 3.0 Poorten vind ik belangrijk
SSD schijf
Een top/high end videokaart
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alienware X51, ik vind merk en design belangrijk. Alienware is een leuk merk en het ziet er gaaf uit. Het systeem is ook mobiel waardoor ik het makkelijk kan verplaatsen of mee kan neemen. Ik zou wel openstaan voor andere merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Staat eigenlijk wel hierboven beschreven.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Welk van de twee systemen adviseren jullie?
Wat zouden jullie bieden voor de systemen?
Zou het betrouwbaar zijn om systeem 2 te kopen via eBay met PayPal?
Alternatieven?
Mvg, Serrax
1. Tweedehands.be (gegevens van de advertentie) Link
• Processor: Intel I7-3770 (3,40 GHz)
• Grafische kaart: 1GB GDDR5 NVIDIA GeForce GTX 555
• Windows 7
• + Alienware muis en toetsenbord (azerty)
• Vraagprijs: 750 euro
2. Ebay.de (gegevens van de advertentie) Link
• Processor: Intel i7-4790 (3,60 GHz)
• Grafische kaart: AMD Radeon R9 270 mit 2GB GDDR5
• Windows 8.1
• + Alienware muis en toetsenbord (qwertz)
• Vraagprijs: 745 euro + 20,99 euro verzenkosten + 12,50 euro verzekeringskosten
Ik heb met beide verkopers contact gehad,
Mijn voorkeur zou uitgaan naar systeem 2 omdat deze betere prestaties voor de vraagprijs. Ik heb gevraagd of het systeem verzonden kon worden naar Nederland, toen kwam de aanbieder met de extra kosten. Echter vraag ik me af of ik systeem 2 wel moet kopen via eBay, wat adviseren jullie, is dit betrouwbaar, ben ik veilig met een PayPal betaling?
Ik vind systeem 1 ook interessant maar een te hoge vraagprijs in vergelijking met systeem 2. Het voordeel van dit systeem is dat dit op reis afstand is en ik maar 1,5 uur van Antwerpen woon. Als de vraagprijs lager zou zijn zou ik er een andere videokaart in kunnen plaatsen. Ik realiseer me dat de toetsenborden van beide systemen onhandig zijn in Nederland.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
School, films kijken, De nieuwere Call of Duty reeks, GTA 5, Amateur gebruik Adobe Photoshop.
(Allerhoogste instellingen zijn niet het belangrijkst)
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 700 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zou een Samsung 250gb SSD willen kopen en deze erin willen plaatsen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
USB 3.0 Poorten vind ik belangrijk
SSD schijf
Een top/high end videokaart
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alienware X51, ik vind merk en design belangrijk. Alienware is een leuk merk en het ziet er gaaf uit. Het systeem is ook mobiel waardoor ik het makkelijk kan verplaatsen of mee kan neemen. Ik zou wel openstaan voor andere merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Staat eigenlijk wel hierboven beschreven.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Welk van de twee systemen adviseren jullie?
Wat zouden jullie bieden voor de systemen?
Zou het betrouwbaar zijn om systeem 2 te kopen via eBay met PayPal?
Alternatieven?
Mvg, Serrax