Hi Tweakers,
In een studentenhuis met 3 verdiepingen ben ik zoekende naar een oplossing om ons wifi bereik te verbeteren/uitbreiden naar verdieping 2 en 3. Nu ben ik wat aan het zoeken geweest naar accespoints of routers (met AP mode), en lijken in mijn onwetendheid routers betere prijs/kwaliteit verhoudingen te hebben.
we hebben:
- 200mbit Ziggo alles in een, gaan eventueel nog over naar 500mbit glasvezel in de nabije toekomst
- Bedraad gigabit ethernet door het hele huis
- Ziggo Cisco EPC3925 modem/router beneden in de meterkast
- slechte wifi
Ik zoek een?
Accespoint (of router met AP modus) die waarschijnlijk in het trappengat komt te hangen om wifi bereik naar boven te brengen (of andere creatieve oplossing)
Wat is je budget?
Liefst onder de 100, max 150 euro. Zolang de (extra) prijs ook iets oplevert
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Vond ergens dat Asus en Netgear alle routers met AP mode uitrusten. Corrigeert me vooral als het niet klopt/meer merken het hebben. Hoe verhouden die routers zich met AP's van merken als Ubiquiti? Vnml qua bereik.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
3 laptops, 1 Xbox One, 3 telefoons, 1 desktop, 2 chromecasts boven. Nu nog vooral wireless N single band apparaten, maar in de toekomst gegarandeerd meer 5GHz AC
waar denk ik aan:
Dure AP oplossing: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE
Goedkopere D-link AP: pricewatch: D-Link Wireless AC1200 Dual Band Access Point
Dure router oplossing: pricewatch: Asus RT-AC66U Zwart
Goedkope router oplossing: pricewatch: Netgear WNDR3700
In een studentenhuis met 3 verdiepingen ben ik zoekende naar een oplossing om ons wifi bereik te verbeteren/uitbreiden naar verdieping 2 en 3. Nu ben ik wat aan het zoeken geweest naar accespoints of routers (met AP mode), en lijken in mijn onwetendheid routers betere prijs/kwaliteit verhoudingen te hebben.
we hebben:
- 200mbit Ziggo alles in een, gaan eventueel nog over naar 500mbit glasvezel in de nabije toekomst
- Bedraad gigabit ethernet door het hele huis
- Ziggo Cisco EPC3925 modem/router beneden in de meterkast
- slechte wifi
Ik zoek een?
Accespoint (of router met AP modus) die waarschijnlijk in het trappengat komt te hangen om wifi bereik naar boven te brengen (of andere creatieve oplossing)
Wat is je budget?
Liefst onder de 100, max 150 euro. Zolang de (extra) prijs ook iets oplevert
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Vond ergens dat Asus en Netgear alle routers met AP mode uitrusten. Corrigeert me vooral als het niet klopt/meer merken het hebben. Hoe verhouden die routers zich met AP's van merken als Ubiquiti? Vnml qua bereik.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
3 laptops, 1 Xbox One, 3 telefoons, 1 desktop, 2 chromecasts boven. Nu nog vooral wireless N single band apparaten, maar in de toekomst gegarandeerd meer 5GHz AC
waar denk ik aan:
Dure AP oplossing: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE
Goedkopere D-link AP: pricewatch: D-Link Wireless AC1200 Dual Band Access Point
Dure router oplossing: pricewatch: Asus RT-AC66U Zwart
Goedkope router oplossing: pricewatch: Netgear WNDR3700