WD MyCloud en FTP toegang buiten het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb een WD MyCloud. Deze is aangesloten op een Cisco EPC3925 geleverd door UPC (nu dus Ziggo).
Wat ik probeer te bereiken is hem ook buiten het Wifi netwerk via FTP te bereiken. Op een externe PC kan ik de WD alleen bereiken als ik er de speciale WD app op zet en dat is in een internetcafé niet zo handig. Alternatief is via de WD servers, maar die is op dit moment uit de lucht en ik wil daar ook niet afhankelijk van zijn.

Ik heb niet heel erg veel verstand van netwerken maar ik heb op internet wel al een en ander gelezen en zelf wat zitten proberen.
Dat betreft het instellen van een statisch IP-adres en het forwarden van poorten op de router, maar het is me nog niet gelukt. Kan er iemand me stap voor stap helpen wat ik moet doen voor deze combi om dit voor elkaar te krijgen?
Alvast bedankt.
Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 13:18
Je moet je WD een statisch ip adress geven die binnen de ip range van je netwerk valt.
En vervolgens voor dat ene ip de goede port open zetten op je ziggo modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Wees er wel van bewust dat FTP eigenlijk niet echt een veilig protocol is. Zeker niet als je dat ding aan het internet gaat hangen en al helemaal niet als je hem in een internetcafe wilt benaderen. Dat komt omdat je inloggegevens zonder enige vorm van encryptie over het internet worden verstuurd. Het is veiliger om SFTP te gebruiken, maar ik weet niet of die WD daar ondersteuning voor heeft.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Verwijderd

Topicstarter
Matthijz98 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 23:01:
Je moet je WD een statisch ip adress geven die binnen de ip range van je netwerk valt.
En vervolgens voor dat ene ip de goede port open zetten op je ziggo modem.
Ja, dat had ik inderdaad gevonden op Internet.
Eerst had ik dit gevonden: http://community.wd.com/t5/My-Cloud/FTP-access/td-p/614085
Voor het zetten van een statisch adres en portforwarding op mijn router vond ik dit.
http://portforward.com/en...ing/Cisco/EPC3925/FTP.htm

Maar ik kwam er toch niet goed uit. Ik heb wel mijn Desktop een statisch adres gegeven, maar hoe geef ik de WD een statisch adres? In de routerinstellingen zie ik in de tabel voor portforwarding dat ik zowel interne als externe poort moet instellen, terwijl in de figuur in de handleiding op de site hierboven maar één poortsoort wordt aangegeven.
Ik heb toen geprobeerd om de FTP poort (dat is blijkbaar 21) op de desktop open gezet en toen getest, maar de poort stond blijkbaar toch niet open.

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 13:18
Je hoeft je pc geen statisch ip address te geven. Dus zet dit weer uit en volg deze stappen

1. Je moet er achter komen wat de ip range van je netwerk is, dit doe je door op je pc "cmd" te openen en dan "ipconfig" in te type. Dan moet je kijken bij de adapter waar je op dat moment mee verbanden bent als je via wifi werkt is dit "Wireless LAN adapter Wi-Fi" en als je verbonden bent via een kabel "Ethernet adapter Ethernet" dan schrijf je even het ip dat achter "IPv4 Adress" staat.
2. Ga naar de instellingen van WD Mycloud en dan netwerk instellingen en dan vink je "static" aan in plaats van "DHCP"
3. En dan vul je bij address het ip adress die je bij je pc het gevonden alleen vervang je het laatste cijfer met een ander cijfer. Bij subnet mask 255.255.255.0 en bij gateway het ip van je router waarschijnlijk 192.168.178.1 en bij "DNS" kun je of het ip van je router of de server van Google 8.8.8.8 (het je geen last meer van ziggo storringen >:) )
4. Dan ga je naar de web interface van je router en dan "Port range Forwarding"
5. je vul bij begin en eind port "21" en onder "IP Address" het ip dat je net bij je router hebt ingevuld. En zet deze regel aan.
6. Gebruik vervolgens een site als http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ om te kijken of de port ook echt open staat (je moet wel port 21 in vullen).
7. vervolgens kun je je ftp gebruiken als je buitenhuis bent kun je je publieke ip adress gebruiken deze vind je ook op de hier boven genoemde site. Als je binnens huis bent gebruik je het ip dat je op je WD Mycloud het ingevuld.

Hoop dat ik je iets verder heb kunnen helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Matthijz,
Bedankt voor de uitgebreide hulp. Erg fijn.
Ik heb stap voor stap gedaan wat je schrijft, maar de bij de laatste test krijg ik nog steeds de melding dat de poort gesloten is.
Van één ding weet ik ook niet zeker of ik het goed doe: bij stap 5 moet ik poort 21 invullen. Is dat dan de externe of de interne poort? Het instellingen menu van de router ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2hzqu14.png

Ik heb zowel poort 21 proberen in te vullen bij intern als bij extern, maar geen van beide leverde resultaat op.

UPDATE:
Ik heb het nog een keer opnieuw ingesteld. Het IP-adres van de router was anders dan hierboven genoemd.
En hoera: nu werkt het. Dank voor de hulp.

Nu ben ik natuurlijk ook geinteresseerd in de opmerking van Mick. SFTP. Ga ik eens uitzoeken...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2015 19:52 ]

Pagina: 1