Hi mede tweakers,
Ik heb hier mijn aller eerste vraag op dit forum voor jullie liggen,
maar eerst even wat info.
Games die ik speel zijn, CSGO, The Crew, BF4, SR The 3th, GTA V en binnenkort project cars.
Mijn system nu is als volgt.
CPU i5 4690K.
GPU R9 280x
PSU R550M.
MB MSI Z97 Gaming 5
RAM 2x4 GB.
HDD 1x 1TB WD Blue,
SSD 2x 250GB
(Samsung 850 EVO, eerst had ik er 1 alleen voor OS, daarna waren games ook een must op een ssd en is de 2e erbij gekomen.)
Ik speel GTA op Normal Settings, max 50 fps. (Tijdens het schieten, rijden etc, clips zijn gewoon 62 fps (gelockt).
Is het het waard om nu te upgraden, aangezien ik met hogere settings wil gaan spelen.
Of moet ik wachten op iets wat het waard word?
Hiermee bedoel ik met name de GPU en eventueel de CPU.
EDIT: Ik wil wat met videobewerking gaan doen, dus even een duidelijkere vraag is, een i7 4790K, is dat een wereld van verschil op dat gebied t.o.v de i5?
Ik heb hier mijn aller eerste vraag op dit forum voor jullie liggen,
maar eerst even wat info.
Games die ik speel zijn, CSGO, The Crew, BF4, SR The 3th, GTA V en binnenkort project cars.
Mijn system nu is als volgt.
CPU i5 4690K.
GPU R9 280x
PSU R550M.
MB MSI Z97 Gaming 5
RAM 2x4 GB.
HDD 1x 1TB WD Blue,
SSD 2x 250GB
(Samsung 850 EVO, eerst had ik er 1 alleen voor OS, daarna waren games ook een must op een ssd en is de 2e erbij gekomen.)
Ik speel GTA op Normal Settings, max 50 fps. (Tijdens het schieten, rijden etc, clips zijn gewoon 62 fps (gelockt).
Is het het waard om nu te upgraden, aangezien ik met hogere settings wil gaan spelen.
Of moet ik wachten op iets wat het waard word?
Hiermee bedoel ik met name de GPU en eventueel de CPU.
EDIT: Ik wil wat met videobewerking gaan doen, dus even een duidelijkere vraag is, een i7 4790K, is dat een wereld van verschil op dat gebied t.o.v de i5?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2015 22:45 ]