Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 697092

Topicstarter
Hallo iedereen,

Misschien ben ik niet echt in de juiste topicgroep maar misschien kan iemand mij helpen met deze vraag? Welke boeken zijn handig en/of noodzakelijk als je later aan de slag wilt als junior system engineer of helpdesk medewerker 1ste of 2de lijn? Ik volg nu een opleiding HBO informatica maar ik wil mijn kennis nog meer uitbreiden. Misschien kennen jullie interessante links voor boeken of software. Liefst in het Nederlands.

Alvast bedankt allen

Groeten
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-05 08:56
https://www.microsoft.com...nl/mta-certification.aspx De examens kosten geld maar volgens mij kun je alle stof gewoon inzien.

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:34
Mogelijk kun je met Microsoft certificaten wel aantonen dat je kennis hebt van het betreffende pakket. Dit kan bijvoorbeeld Windows 7, Windows 8 en Windows 10 zijn, maar ook bijvoorbeeld kennis van de server varianten (Server 2008, Server 2012 en mogelijk al Server 2016 (technical preview is uit).

Daarnaast is ITIL Foundation ook misschien handig als je helpdesk wilt doen.

Edit: ITIL is 1 van de certificaten die eigenlijk bij elke detacheerder gevraagd wordt (weet niet hoe het zit als je 'rechtstreeks' bij een werkgever zit.

[ Voor 24% gewijzigd door ExploitSolo op 16-09-2015 10:21 ]