[Macbook Retina 15"] Onzichtbare deuk en kraken? Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683252

Topicstarter
Hey!

Ik heb de macbook retina 15 inch, maar ik heb zeg maar
een deuk onderop mijn macbook dat als, ik hem optil je gewoon voelt
dat de body zeg maar indrukt tegen de binnenkant aan?!
Hoe komt dit en hoort dit? ;O
Maakt ook een krakend geluid als ik hem oppak meestal.

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-05 09:09
Hey!

Kun je er geen foto van maken en delen met ons?

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:49
Anoniem: 683252 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 22:16:
Hey!

Ik heb de macbook retina 15 inch, maar ik heb zeg maar
een deuk onderop mijn macbook dat als, ik hem optil je gewoon voelt
dat de body zeg maar indrukt tegen de binnenkant aan?!
Hoe komt dit en hoort dit? ;O
Maakt ook een krakend geluid als ik hem oppak meestal.
Mijn vermoeden is, zeg maar, dat de deuk en het krakende geluid iets met elkaar te maken hebben. Als in, zeg maar, op de één of andere manier is er een deuk in jouw Mac gekomen. De deuk zorgt ervoor dat de constructie minder stevig is of dat de constructie tegen de internals van je Mac aankomt waardoor de boel kraakt.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En nee, af fabriek hoort er geen deuk in je MacBook te zitten. Ja, dit kan voor problemen gaan zorgen, afhankelijk van de diepte van de deuk.

Het punt is dat je, eenmaal thuis met je apparaat, heel moeilijk aan kunt tonen of deze er al in zat bij het uitpakken of dat die er door user-abuse is ingekomen.

Topicstarter
sypie schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:30:
En nee, af fabriek hoort er geen deuk in je MacBook te zitten. Ja, dit kan voor problemen gaan zorgen, afhankelijk van de diepte van de deuk.

Het punt is dat je, eenmaal thuis met je apparaat, heel moeilijk aan kunt tonen of deze er al in zat bij het uitpakken of dat die er door user-abuse is ingekomen.
Het is echt de hele onderkant het midden op de 4 punten na. Het is ook geen zichtbare deuk als het ware, als je gewoon de onderkant indrukt dat kan gewoon zegmaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 683252 op 16-09-2015 23:22 ]

Topicstarter
oyay schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:46:
Hey!

Kun je er geen foto van maken en delen met ons?
Je kan het niet zien alleen voelen :P :+

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:52
Ik heb je topictitel iets verduidelijkt naar "[Macbook Retina 15"] Onzichtbare deuk en kraken? Hoe?". Let er op dat je altijd kort het probleem omschrijft in de titel, dan kunnen anderen je topic makkelijk terugvinden :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• eastmaceroni
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-05 22:26
Heb zelf ook een MBPr 15' 2015 en je hoort het wel als je de mbp indrukt dat het paneel de binnenkant raakt.
Maar is volgens mij niks geks.

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:54

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

rensmaljers schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:53:
Heb zelf ook een MBPr 15' 2015 en je hoort het wel als je de mbp indrukt dat het paneel de binnenkant raakt.
Maar is volgens mij niks geks.
Ik kan mij hier juist helemaal niet in vinden. Heb er nu een al een paar maanden in gebruik maar indrukken zit er echt niet in hoor.

Weddings are basically funerals with cake.

Anoniem: 293632

Ik heb op mijn macbook retina 13 2015 ook het zelfde probleem. Als ik het optil vanaf de onderkant hoor je het ook kraken. En als ik het verder druk dan hoor je kraak geluiden. Ik heb nog garantie maar heb geen zin naar de Apple store te gaan. Ik denk dat veel mensen dit probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 20:00
De behuizing aan de onderkant geeft inderdaad een klein beetje mee, dit is normaal omdat dit vrij dun materiaal is, het kan geen kwaad, behalve als je hier onnodig hard op gaat drukken.

Dat kraken heb ik ook al vaak 'gehoord' het kan aan verschillende dingen liggen zoals een klein beetje vuilte die tussen waar de bottom case en de top case op elkaar zitten komt.

[ Voor 10% gewijzigd door joon op 18-09-2015 08:25 ]

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-05 09:12
Toen mijn MacBook Retina (late 2013) geleverd werd zat er ook een deuk in. De plek kwam precies overeen met de plek waar de voedingsadapter in de verpakking zat. Ik vermoed dat deze niet helemaal goed in de verpakking zat en dat ze daar de MacBook bovenop gelegd hadden.

Ik heb dit binnen 24 uur gemeld en de hele MacBook werd toen vervangen.

In mijn geval was de deuk gewoon goed zichtbaar en had het geen gevolg voor de stevigheid.

[ Voor 11% gewijzigd door Sepio op 26-09-2015 12:03 ]

Pagina: 1