Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Evohome koppelen aan Domoticz?

Pagina: 1
Acties:

• joenevd
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19-06 12:00
Graag wil ik mijn Honeywell Evohome systeem kunnen bedienen via Domoticz.
Tot op een bepaalde hoogte is mij dit gelukt, namelijk dat ik de temperaturen kan uitlezen van alle ruimtes.

Als ik een temperatuur wil veranderen of een actie (bv Economy, Away, Off) wil inschakelen, gebeurd er niks.

Domoticz draait bij mij op een raspberry pii (met RFXCOME antenne).
De Evohome is in combinatie met de RFG100 internet gateway, waardoor Domoticz als het ware praat met de webpagina bij Honeywell via een opensource/3rd party API.

Hiervoor heb ik de stappen uitgevoerd die hier staan beschreven vanaf het deel voor de RFG100:
http://www.domoticz.com/wiki/Evohome

Helaas is mijn scripting en Linux kennis beperkt waardoor ik niet weet hoe ik dit moet aanpakken.

Hier op het forum van tweakers zag ik opmerkingen dat anderen dit wel werkend hebben, dus ik verwacht dat de API goed is.

Iemand extra stappen moeten uitvoeren om dit werkend te krijgen?

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:16
Ik ben een van de mensen die dit werkend heeft, maar dan wel voor OpenHAB :) . Ik heb zelf wat additionele python scripts lopen bouwen om commando's door te sturen, die vind je hier: https://github.com/GENETX...ee/master/extra/honeywell

Zorg dat je de evohome python code geinstalleerd hebt van:
https://github.com/watchforstock/evohome-client
http://evohome-client.readthedocs.org/en/latest/

Vervolgens zou je eens een .py bestand kunnen aanmaken met de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#!/usr/bin/python
import sys
import requests
from evohomeclient2 import EvohomeClient

client = EvohomeClient('email', 'password')

for device in client.temperatures():
    print(device['temp'])
    print(device['setpoint'])

En deze dan eens los uitvoeren buiten Domoticz (wel op dezelfde server/raspberry pi) vanaf de console. Kijk of er errors voorbij komen, of dat je de temperatuur en het setpoint gewoon uitleest. Dan weet je iig of dat goed zit, of dat het daar al mis gaat.

Uiteraard email en password vervangen (quotes moeten blijven!)

GENETX wijzigde deze reactie 16-09-2015 08:46 (3%)

• joenevd
quote:
GENETX schreef op woensdag 16 september 2015 @ 08:45:
Ik ben een van de mensen die dit werkend heeft, maar dan wel voor OpenHAB :) . Ik heb zelf wat additionele python scripts lopen bouwen om commando's door te sturen, die vind je hier: https://github.com/GENETX...ee/master/extra/honeywell

Zorg dat je de evohome python code geinstalleerd hebt van:
https://github.com/watchforstock/evohome-client
http://evohome-client.readthedocs.org/en/latest/

Vervolgens zou je eens een .py bestand kunnen aanmaken met de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#!/usr/bin/python
import sys
import requests

print(device['temp'])

En deze dan eens los uitvoeren buiten Domoticz (wel op dezelfde server/raspberry pi) vanaf de console. Kijk of er errors voorbij komen, of dat je de temperatuur en het setpoint gewoon uitleest. Dan weet je iig of dat goed zit, of dat het daar al mis gaat.

Uiteraard email en password vervangen (quotes moeten blijven!)
Het scriptje heb ik aangemaakt en getest. Hierdoor krijg ik een lijst met diverse waardes. Dit ziet er uit als de huidige temperatuur en de ingestelde temperatuur.
Maar binnen Domoticz haalt hij deze informatie ook goed op. Het gaat alleen fout bij het maken van aanpassingen.

Het geeft me ook het gevoel dat de python scripts die aangeboden staan op de pagina van Domoticz niet kloppen. Jij gebruikt OpenHAB in combinatie van eigen geschreven scripts als ik het goed zie?

edit:

Zojuist op basis van jouw scripts mijn eigen scriptje gemaakt, namelijk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
#!/usr/bin/python 
import sys 
import requests 
from evohomeclient import EvohomeClient 

client = EvohomeClient('email', 'wachtwoord') 
client.set_temperature('Woonkamer', 8)

deze script werkt!

edit2:
Het script aangepast zodat deze gebruik maakt van het evoconfig bestand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#!/usr/bin/python

import evoconfig
import sys
import requests

client = EvohomeClient(evoconfig.usr, evoconfig.pw)
client.set_temperature('Woonkamer', 9)

Dit werkt ook!

Hierop valt mij op dat het dus WEL werkt. dit bevestigd dus dat er fouten zitten in de scripts gedocumenteerd op de WIKI van domoticz.com, OF moet ik meer configureren binnen domoticz zelf?

joenevd wijzigde deze reactie 17-09-2015 22:12 (24%)

• GENETX
Mooi dat het nu werkt :)

Maar inderdaad, ik gebruik OpenHAB. Je zou eens kunnen kijken wat er anders is bij jou/mij ten opzichte van domoticz, daar ben ik niet zo in thuis. Kan zijn dat de documentatie van domoticz voor de nieuwe evohomeclient2 is? Zoals je ziet gebruik die wel voor het lezen, maar niet voor het schrijven! De laatste keer dat ik versie 2 probeerde had ik daar ook problemen mee en heb ik het maar bij de goedwerkende evohomeclient (1) gehouden.

• joenevd
Wederom ben ik een stapje verder gekomen.
Één script heb ik nagelopen en uitgedund dat op de site staat van domoticz.com.

Dit heb ik er nu van gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
#!/usr/bin/python

import evoconfig

import sys
from datetime import datetime

#connect to evohome web portal @ http://www.mytotalconnect.com
client = EvohomeClient(evoconfig.usr,evoconfig.pw)
status=client.locations[0].status()
tcs=status['gateways'][0]['temperatureControlSystems'][0]
zones=tcs['zones']
currentmode = tcs['systemModeStatus']['mode']

#put evohome in the chosen status
newmode = sys.argv[1]
if currentmode != newmode:
        if newmode == "Away":
                client.set_status_away()
                print "Set in away mode"
        elif newmode == "AutoWithEco":
                client.set_status_eco()
                print "Set in eco mode"
        elif newmode == "DayOff":
                client.set_status_dayoff()
                print "Set in dayoff mode"
        elif newmode == "Custom":
                client.set_status_custom()
                print "Set in custom mode"
        elif newmode == "Auto":
                client.set_status_normal()
                print "Set in normal mode"
        elif newmode == "HeatingOff":
                client.set_status_heatingoff()
                print "Set the heating off"

als ik /home/pi/locatie/script/setmode.sh Away uitvoer, schakelt hij het verwarmings systeem naar Away, etc, etc,

In domoticz staat in de switch het volgende ingesteld:
script://home/pi/locatie/script/evo-setmode.sh {status}

Alleen lijkt het vanuit de webinterface niet te werken. Iemand enig idee waarom dit het geval is?

• Crazy2
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16-06 23:24
Ik had dit probleem ook. Ik kreeg alleen de status van de kamers en van evohome maar kon niets aanpassen.
Gebruik je de domoticz pre-installed? Dit was bij mij het probleem.Na een clean install + manuele installatie van domoticz werkt het wel.

• wimmme
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Bij mij werkt de automatisch aangemaakte switch ook niet. (die met evo-setmode {status}
Maar als ik zelf een virtuele schakelaar aanmaak en bijvoorbeeld evo-setmode Away uitvoer werkt het wel.

De fout lijkt wel in de schakelaar met die meerdere statussen te zitten ?

Heb de vraag ook gesteld op het Domoticz forum link

wimmme wijzigde deze reactie 21-10-2015 11:07 (0%)
Reden: typo

• dropje20
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 13-11-2015
Kan iemand me helpen ik krijg het noot voor elkaar
ik heb een raspberry

• GENETX
quote:
dropje20 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:39:
Kan iemand me helpen ik krijg het noot voor elkaar
ik heb een raspberry
WAT krijg je niet voor elkaar? Op welke stap loop je vast?

• dropje20
ik krijg me niet aan de praat als ik in Domoticz de evohome script aan klik zie ik niks en waar moet ik me log in en zo in vullen van de honneywel

• GENETX
Ik gebruik zelf geen domoticz, maar ik vermoed dat er een fout zit in de default scripts (zie ook de reaties hierboven).

Je zou zelf ook de scripts kunnen maken (of downloaden, wederom, zie hierboven) en dan een python script vanuit domoticz aanroepen. In dat geval moet je je wachtwoord en gebruikersnaam in de (python) bestanden configureren. Dat kan met kladblok.

• dropje20
python script vanuit domoticz hoe doe ik dat

• dropje20
waar zet ik de script neer dan

• GENETX
Tsja, het gaat geen plug-en-play worden... Hier op Tweakers.net verwachten we ook eigen inzet. Genoeg mensen die het een en ander al eens hebben gedaan en how to's op het web hebben geplaatst. Hier kun je wat info vinden over hoe je omgaat met scripts in Domoticz: https://www.domoticz.com/wiki/Scripts

Volgens mij kun je ze overal neerzetten. Vergeet niet dat je ook de EvoHome python scripts moet installeren zoals beschreven op http://evohome-client.readthedocs.org/en/latest/

Maar probeer vooral klein te beginnen. Installeer de evohome client scripts door in te loggen op de console van je raspberry pi. Download ook eens de scripts die ik heb en vul je eigen wachtwoord en gebruikersnaam in (download van https://github.com/GENETX...ee/master/extra/honeywell ). Let op, je moet je wachtwoord in elk bestand toevoegen. Probeer eens in de map waar je de scripts neerzet "./pullHoneywell.py" uit te voeren en kijk of je je kamertemperatuur te zien krijgt! Dan weet je of dat werkt.

Vervolgens zou je "./setHoneywellTemp.py 15.0" kunnen proberen om te kijken of je de thermostaat naar 15 graden kan zetten (wacht een minuutje voor je het op je thermostaat controleert).

Als dat werkt, dan werken in ieder geval de scripts los, daarna kun je ze proberen in Domoticz te krijgen.

• dropje20
nou ik ga er mee aan de gang bedankt!!

• joenevd
Zoals eerder is aangegeven lijkt dit te zijn als je het standaard image gebruikt. Als je de handmatige installatie uitvoert zou dit beter moeten werken.

Ik moest de laatste tijd leren voor een examen, maar binnenkort ga ik dat bij mij ook testen.

Ik laat de resultaten weten.

• joenevd
quote:
Crazy2 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:05:
Ik had dit probleem ook. Ik kreeg alleen de status van de kamers en van evohome maar kon niets aanpassen.
Gebruik je de domoticz pre-installed? Dit was bij mij het probleem.Na een clean install + manuele installatie van domoticz werkt het wel.
Vanavond heb ik de raspberry pi opnieuw geïnstalleerd met een raspbian image en Domoticz handmatig geïnstalleerd.

Nu lijkt het standaard script wel goed te werken, wat eerst niet het geval was.
Alleen in de Domoticz web interface treedt hetzelfde probleem op.

Ik kan nog steeds niks aanpassen.

Best vervelend als je een procedure exact volgt en het vervolgens niet werkt.
quote:
wimmme schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:07:
Bij mij werkt de automatisch aangemaakte switch ook niet. (die met evo-setmode {status}
Maar als ik zelf een virtuele schakelaar aanmaak en bijvoorbeeld evo-setmode Away uitvoer werkt het wel.

De fout lijkt wel in de schakelaar met die meerdere statussen te zitten ?

Heb de vraag ook gesteld op het Domoticz forum link
Wimmme lijkt ook niet goed geholpen te worden op het Domoticz forum.

Update: Temperatuur kan ik 'wel' aanpassen. Opmerking is wel dat het alleen werkt op zones waarin de naam geen spatie heeft. Daarnaast ben ik verplicht om een tijd en datum in te vullen. De optie 'permanent' werkt dus niet.

joenevd wijzigde deze reactie 25-11-2015 22:47 (57%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• whvl
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 09-08-2018
Hallo allen die Evohome werkend hebben gekregen met Domoticz op een Synology.
Ik zou heel graag mijn Domoticz systeem willen uitbreiden om Evohome aan te sturen. Ik draai de Domoticz Version 3.4834 op een Synology 1511+, verder werkt bij mij KAKU en Z-Wave, Hue, Harmony, Netatmo, P1 slimme meter. Ik bedien mijn Evohome met een display van Honywell en de RFG100.

Wie zou mij kunnen helpen met een compleet script en hoe ik deze moet installeren.

Gr. Willem.

• Safritjuh
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 11-07-2017
Goedenmiddag!

In zo'n druilerig weekend na al die nederlandse hitte aan het puzzelen geweest met Domoticz en Evohome.

Jammergenoeg werken de scripts op de wiki niet out of de box voor mij.
Daarom ben ik bezig met het handmatig aanpassen en eventueel handmatig aanmaken van de hardware en sensors via de api.
Dat is tot nu toe gelukt maar ik krijg nog geen waardes terug. Klopt ook, want dáár loop ik nou net vast.

Ik heb Domoticz op mijn Windows Server geinstalleerd, en dat werkt opzich prima.

Aleen ik zit met de parse code om de scripts in de sensoren te krijgen
code:
1
r=requests.get("http://192.168.1.138:8080/json.htm?type=setused&idx=10&deviceid=1010256&used=true&name=RoundWireless&strparam1=%s" % (,base64.urlsafe_b64encode('%s/evo-setmode.sh {status}' % (evoconfig.srt))))

Als ik de
code:
1
base64.urlsafe_b64encode('%s/evo-setmode.sh {status}' % (evoconfig.srt)

even handmatig omtover naar een te lezen format, deze uitvoer in python en dmv een print laat weer geven (tot nu toe gelukt met alle opdrachten, zo kan ik het script aanpassen.
Dit word dan :
code:
1
base64.urlsafe_b64encode('script://C:\EvoHome\evohomeclient2/evo-setmode.sh {status}')

Jammergenoeg is mijn python kennis te karig om hier uit te komen :'(
De melding die ik dan krijg
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
C:\EvoHome\evohomeclient2>python test1.py
Traceback (most recent call last):  File "test1.py", line 34, in <module> print(base64.urlsafe_b64encode('%s/evo-setmode.py {status}' % ("script://C:\EvoHome\evohomeclient2")))
  File "C:\Program Files\Python35\lib\base64.py", line 119, in urlsafe_b64encode

return b64encode(s).translate(_urlsafe_encode_translation)
  File "C:\Program Files\Python35\lib\base64.py", line 59, in b64encode
    encoded = binascii.b2a_base64(s)[:-1]
TypeError: a bytes-like object is required, not 'str'

Hoe nu verder?
De standaard script nemen op een of andere manier niet de variabelen over om dit in een keer pats boem te laten draaien.

Aanwezig:
- Python 3.5.2 (64bit)
- Evohome client (pip installed)

Bronnen:
- dit topic
- https://www.domoticz.com/wiki/Evohome
- https://github.com/watchforstock/evohome-client
- veel, heel veel google

Safritjuh wijzigde deze reactie 04-09-2016 12:32 (4%)

• GENETX
De fout krijg je omdat je een string meegeeft aan de base64 functie, terwijl deze alleen binaries slikt.

Het belangrijke probleem is echter dat deze manual voor Linux is. Je Windows setup zal niks begrijpen van die .sh (shell) bestanden die voor Linux zijn...

Ik denk dat je beter wat kan spelen met de python scripts die ik heb, de links staan hierboven ergens. Dan zou je vanuit Domotica die python scripts kunnen aanroepen. Daarna zou je de code zo moeten aanpassen dat je een element in domotica via de API aanpast ipv mijn OpenHAB API calls.

Edit: ik zie dat die sh scripts stiekem gewoon python scripts zijn. Echter zijner ook Linux specifieke zaken in terug te vinden....

GENETX wijzigde deze reactie 04-09-2016 13:25 (10%)

• Safritjuh
Door middel van jouw scripts kreeg ik ook een beetje hoop.
Daarmee kon ik de temp wel uitlezen dus daarom een poging gewaagd om dit eens anders aan te pakken, maar hier liep ik dus vast.
Ik ga nog eens een poging wagen. het zou moeten werken.
Ik kan nu al wel een waarde in een variable wegschrijven... dus is al iets.. :D

• GENETX
Je zou mijn script zo moeten kunnen modificeren dat je ook die variabele weer als setpoint in zou moeten kunnen lezen. Mooi dat je een stap verder bent!

• Safritjuh
Heb nu wel een sensor met de waarde van de huidige temp.. dus de soort monitoring doet ie wel.. dmv scheduled task op de server via url bla bla bla..
Mijn brainfarts schieten te veel alle kanten op.. dus denk dat ik er van de week effe mee verder moet.. krijg het niet voor elkaar om de code in de huidige virtual switch te krijgen.

• Safritjuh
Oké,
Ik ben verder, Ik kan nu uitlezen. en dit direct in de juiste sensor knallen.

Dit doe ik het met volgende script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#!/usr/bin/python
import sys
import requests
import json
import datetime
import base64
import os
import sys, traceback

client = EvohomeClient('username', 'Pass')

temp = (device['temp'])
        insteltemp = (device['setpoint'])
    #requests.put('http://192.168.1.138:8080/json.htm?type=command&param=updateuservariable&vname=temperatuur&vtype=string&vvalue=, data=str(device['temp']))
        r=requests.get("http://192.168.1.138:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=52&nvalue=0&svalue=%d;%d" % (temp,insteltemp))
        r=requests.get("http://192.168.1.138:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=51&nvalue=0&svalue=%d;%d;%s" % (temp,insteltemp,'auto'))
        #http://192.168.1.138:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=52&nvalue=0&svalue=%d" % (temp))
        print(temp)

Nu weet ik dat ik met het volgende commando de temparatuur kan aanpassen (werkt ook vanuit een python script).
code:
1
2
3
4
5
client = EvohomeClient('username', 'Pass')

zone = client.locations[0]._gateways[0]._control_systems[0].zones['Thermostat']
zone.set_temperature(19.0)

Als ik op instellen druk, kan ik een waarde aangeven. en tot wanneer..

Om maar te beginnen, wil ik dat als ik die temperatuur aanpas en opsla, dat hiermee een script start, met die betreffende waarde.. wie geeft mij dit opstapje?

• mangaman
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 06-11-2016
hallo,

Ik hang een beetje vast met evohome en domoticz.

Wat heb ik gedaan tot nu.

Evohome wifi versie thuis werkend
domoticz geïnstalleerd op raspberry pi v2 voor zonne panelen

graag wil ik de actuele temp uitlezen en als ik het goed begrijp moet ik dit gewoon kunnen mbv scripting zonder de hgi80 module

http://www.domoticz.com/w...Wifi_Controller_or_RFG100. Ik heb genoemde forum gevolgd tot evo-update.sh init... Maar dit krijg ik niet werkend

-bash: evo-update.sh: command not found.. Dit terwijl de file er gewoon staat inclusief de inhoud.

Wat ik ook beetje vreemd vind is dat ik een account heb op https://europe.mytotalconnectcomfort.com

maar ik geen account kan maken op http://www.mytotalconnect.com/ Ik vind simpelweg de optie niet om een account te maken. Heb ik dit wel nodig? in dit forum zie ik nml email als usr staan. En dat heb ik wel

Iemand een idee waar ik de fout maak?

• GENETX
quote:
mangaman schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:49:
-bash: evo-update.sh: command not found.. Dit terwijl de file er gewoon staat inclusief de inhoud.
Probeer eens:
code:
1
./evo-update.sh

Eventueel, mocht je geen uitvoer rechten hebben:
code:
1
chmod +x evo-update.sh

En daarna het eerste commando weer.

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:46

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Topictitel wat verduidelijkt

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• mangaman
quote:
GENETX schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:34:
[...]

Probeer eens:
code:
1
./evo-update.sh

Eventueel, mocht je geen uitvoer rechten hebben:
code:
1
chmod +x evo-update.sh

En daarna het eerste commando weer.
Super bedankt.. we komen alweer wat verder

sudo chmod +x evo-update.sh uit moeten voeren

vervolgens ./evo-update.sh uitgevoerd

en dan krijg ik het volgende:

pi@raspberrypi:~/evohome-client$ ./evo-update.sh
INFO:urllib3.connectionpool:Starting new HTTPS connection (1): tccna.honeywell.com
INFO:urllib3.connectionpool:Starting new HTTPS connection (1): tccna.honeywell.com
INFO:urllib3.connectionpool:Starting new HTTP connection (1): xxx.xxx.x.xx
ERROR: evohome hardware not found

Ik denk dat dit aan de login ligt van honeywel websit. Daar waar ik geen mogelijkheid vind om een login aan te maken

• GENETX
Maar je kan hem wel via de Honeywell app bedienen?

• mangaman
quote:
GENETX schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:36:
Maar je kan hem wel via de Honeywell app bedienen?
Ja dat kan wel.

Ik heb vervolgens sudo evo-update.sh init uitgevoerd en heb nu alle evohome apparatuur er in staan.

Super bedankt. Nu ga ik eens kijken wat ik er mee kan :)

mangaman wijzigde deze reactie 05-10-2016 22:48 (32%)
Reden: aanvulling

• mangaman
Dit weekend weer eens een beetje tijd genomen om verder te kijken.

Wat ik nu zie in domoticz logs van de verschillende kamer temperaturen is dat zowel setpoint als actuele waarden rechte lijnen zijn.

in de domoticz tutorial staat het volgende:

Update dhw, zone temperatures and controller mode only (no zones names, zone ids, script settings etc)

evo-update.sh quick

Regular update of evohome zone temperatures, zone names etc.

evo-update.sh

Schedule this to run once every minute using crontab

crontab -e

You need to add the following line making sure to replace <script_root> with your script install location

*/1 * * * * <script_root>/evo-update.sh

Als ik het goed begrijp moet ik om dus een trend/log te krijgen crontab -e uitvoeren met daarin het volgende toegevoegd
*/1 * * * * /usr/local/bin/ ./evo-update.sh

Ik heb tevens evo-setmode.sh, evo-settemp.sh en evo-setdhw.sh gecreerd. maar bij uit voeren geven ze alle 3 een fout

Zie mijn pogin om te creeren en de opvolgende foutmeldingen
pi@raspberrypi:~/evohome-client$ nano evo-setmode.sh
pi@raspberrypi:~/evohome-client$ chmod +x evo-setmode.sh
pi@raspberrypi:~/evohome-client$ nano evo-settemp.sh
pi@raspberrypi:~/evohome-client$ chmod +x evo-settemp.sh
pi@raspberrypi:~/evohome-client$ nano evo-setdhw.sh
pi@raspberrypi:~/evohome-client$ chmod +x evo-setdhw.sh
pi@raspberrypi:~/evohome-client$ evo-setdhw.sh
-bash: evo-setdhw.sh: command not found
pi@raspberrypi:~/evohome-client$ ./evo-setdhw.sh
Traceback (most recent call last):
File "./evo-setdhw.sh", line 28, in <module>
client._get_single_heating_system().hotwater._set_dhw({"State":0 if len(sys.argv)<4 else sys.argv[3],"Mode":int(sys.argv[2]),"UntilTime":until})
AttributeError: 'NoneType' object has no attribute '_set_dhw'
pi@raspberrypi:~/evohome-client$ ./evo-setmode.sh
File "./evo-setmode.sh", line 31, in <module>
newmode=sys.argv[1]
IndexError: list index out of range
pi@raspberrypi:~/evohome-client$ ./evo-settemp.sh
File "./evo-settemp.sh", line 28, in <module>
client._get_single_heating_system().zones_by_id[sys.argv[1]]._set_heat_setpoint({"HeatSetpointValue":0.0 if len(sys.argv)<4 else float(sys.argv[3]),"SetpointMode":int(sys.argv[2]),"TimeUntil":until})

Wat gaat er mis? En waarom moet ik steeds ./ ervoor zetten?

• GENETX
quote:
mangaman schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 21:16:
pi@raspberrypi:~/evohome-client$ ./evo-settemp.sh
File "./evo-settemp.sh", line 28, in <module>
client._get_single_heating_system().zones_by_id[sys.argv[1]]._set_heat_setpoint({"HeatSetpointValue":0.0 if len(sys.argv)<4 else float(sys.argv[3]),"SetpointMode":int(sys.argv[2]),"TimeUntil":until})

Wat gaat er mis?
Lijkt er op dat je geen argumenten meegeeft, zoals de gewenste temperatuur. E.g. iets als
code:
1
/evo-settemp.sh 20

En mogelijk wil hij daar ook nog een kamer bij hebben (ivm eventuele meerdere zones zoals bij het grote evohome systeem)
quote:
En waarom moet ik steeds ./ ervoor zetten?
Linux :+ . Je kan ipv ./ vaak ook het comando sh gebruiken. Dat doe ik zelf ook met crontabs. How to proceed? Kijk eerst eens of je zelf het setpoint van je thermostaat kan veranderen. Post eventueel dat commando hier.

Verder, let op: Zo te zien heb je je scripts ergens anders staan. Probeer dit eens:
code:
1
*/1 * * * * sh /home/pi/evo-update.sh

ipv
code:
1
*/1 * * * * /usr/local/bin/ ./evo-update.sh

GENETX wijzigde deze reactie 10-10-2016 09:16 (11%)

• mangaman
We zijn weer wat verder. Ik heb minimaal linux kennis dus google en gezond verstand gebruik ik om bepalde dingen uit te proberen.

Ik heb alle evohome apparatuur gewist in domotics en nogmaals opnieuw begonnen startend met de evoconfig.py file. srt='script:///home/pi/evohome-client' ik had hier usr/locl/bin maar uit een log van domoticz haalde ik het volgende:
Error: evohome: Error script not found '/usr/local/bin/evo-settemp.sh'

Nadat ik alle opvolgende stappen heb uitgevoerd was de error verdwenen.

Ik kan het setpoint in domoticz wijzigen en die word ook bij evo-home aangepast. Ik krijg echter nog geen actuele temp trend zonder handmatig een ./evo-update.sh uit te voeren.

Als ik /home/pi/evohome-client/evo-update.sh uitvoer zoals deze in crontab -e is ingegeven(aangepast) voert hij deze gewoon uit. Maar volgens mij voert crontab hem zelf niet uit. Dit is volgens mij wel de actie die uitgevoerd moet worden om de data van de trend te creeren

mangaman wijzigde deze reactie 10-10-2016 19:51 (0%)
Reden: typefout

• GENETX
quote:
mangaman schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 19:50:
We zijn weer wat verder. Ik heb minimaal linux kennis dus google en gezond verstand gebruik ik om bepalde dingen uit te proberen.

Ik heb alle evohome apparatuur gewist in domotics en nogmaals opnieuw begonnen startend met de evoconfig.py file. srt='script:///home/pi/evohome-client' ik had hier usr/locl/bin maar uit een log van domoticz haalde ik het volgende:
Error: evohome: Error script not found '/usr/local/bin/evo-settemp.sh'

Nadat ik alle opvolgende stappen heb uitgevoerd was de error verdwenen.

Ik kan het setpoint in domoticz wijzigen en die word ook bij evo-home aangepast. Ik krijg echter nog geen actuele temp trend zonder handmatig een ./evo-update.sh uit te voeren.
Mooi! :)
quote:
Als ik /home/pi/evohome-client/evo-update.sh uitvoer zoals deze in crontab -e is ingegeven(aangepast) voert hij deze gewoon uit. Maar volgens mij voert crontab hem zelf niet uit. Dit is volgens mij wel de actie die uitgevoerd moet worden om de data van de trend te creeren
Je zou kunnen kijken wat er in de log staat. Ergens zou een crontab log file moeten zijn. Wellicht deze:
http://askubuntu.com/ques...e-is-the-cron-crontab-log

Kun je anders ook nog eens je huidige crontab hier posten?

• mangaman
grep CRON /var/log/syslog geeft het volgende(verkort stuk startend een 3 dagen geleden)

Oct 10 20:43:01 raspberrypi CRON[896]: (pi) CMD (/home/pi/evohome-client/evo-update.sh)
Oct 10 20:43:08 raspberrypi CRON[917]: (pi) CMD (/home/pi/evohome-client/evo-update.sh)
Oct 10 20:43:14 raspberrypi CRON[939]: (pi) CMD (/home/pi/evohome-client/evo-update.sh)
Oct 10 20:43:21 raspberrypi CRON[961]: (pi) CMD (/home/pi/evohome-client/evo-update.sh)
Oct 10 20:43:27 raspberrypi CRON[989]: (pi) CMD (/home/pi/evohome-client/evo-update.sh)
Oct 10 20:44:01 raspberrypi CRON[1060]: (pi) CMD (/home/pi/evohome-client/evo-update.sh)
Oct 10 20:45:01 raspberrypi CRON[1115]: (pi) CMD (/home/pi/evohome-client/evo-update.sh)
Oct 10 20:46:01 raspberrypi CRON[1145]: (pi) CMD (/home/pi/evohome-client/evo-update.sh)
Oct 10 20:47:01 raspberrypi CRON[1180]: (pi) CMD (/home/pi/evohome-client/evo-update.sh)
Oct 10 20:48:01 raspberrypi CRON[1204]: (pi) CMD (/home/pi/evohome-client/evo-update.sh)
Oct 10 20:49:01 raspberrypi CRON[1228]: (pi) CMD (/home/pi/evohome-client/evo-update.sh)
Oct 10 20:50:01 raspberrypi CRON[1252]: (pi) CMD (/home/pi/evohome-client/evo-update.sh)
Oct 10 20:51:01 raspberrypi CRON[1276]: (pi) CMD (/home/pi/evohome-client/evo-update.sh)
Oct 10 20:52:01 raspberrypi CRON[1300]: (pi) CMD (/home/pi/evohome-client/evo-update.sh)
Oct 10 20:53:01 raspberrypi CRON[1324]: (pi) CMD (/home/pi/evohome-client/evo-update.sh)
Oct 10 20:54:01 raspberrypi CRON[1348]: (pi) CMD (/home/pi/evohome-client/evo-update.sh)
Oct 10 20:55:01 raspberrypi CRON[1372]: (pi) CMD (/home/pi/evohome-client/evo-update.sh)
Oct 10 20:56:01 raspberrypi CRON[1396]: (pi) CMD (/home/pi/evohome-client/evo-update.sh)
Oct 10 20:57:01 raspberrypi CRON[1420]: (pi) CMD (/home/pi/evohome-client/evo-update.sh)
Dus in het logboek staat dat het uitgevoerd wordt.

Ik heb de pi eens gereboot zonder wat aan te passen. In domoticz zag ik vervolgens bij verschillende kamertemperaturen "last seen"veranderen. ben een tijdje blijven kijken en zag dat elke minuut "last seen"geupdate werd. En in mijn ogen dus de trend wordt gecreerd

En dus werkt de actie uit crontab-e
*/1 * * * * /home/pi/evohome-client/evo-update.sh

Vervolgens heb ik via domotics een setpoint gewijzigd. Het setpoint werd gewijzigd echter de actuele "last seen"werd niet meer geupdate.

Wat ik raar vind is dat als ik na reboot /home/pi/evohome-client/evo-update.sh uitvoer ik dan een foutmelding krijg.

Voer ik nu sudo /home/pi/evohome-client/evo-update.sh uit dan krijg ik een mail melding?.

Daarna kan ik gewoon /home/pi/evohome-client/evo-update.sh uitvoeren en werkt hij gewoon

Zie hieronder:

pi@raspberrypi:~$ /home/pi/evohome-client/evo-update.sh
File "/home/pi/evohome-client/evo-update.sh", line 24, in <module>
os.remove("/var/tmp/evo-noup.tmp")
OSError: [Errno 1] Operation not permitted: '/var/tmp/evo-noup.tmp'
pi@raspberrypi:~$ sudo /home/pi/evohome-client/evo-update.sh
You have new mail in /var/mail/pi
pi@raspberrypi:~$ sudo /home/pi/evohome-client/evo-update.sh
INFO:urllib3.connectionpool:Starting new HTTPS connection (1): tccna.honeywell.c om
INFO:urllib3.connectionpool:Starting new HTTPS connection (1): tccna.honeywell.c om
INFO:urllib3.connectionpool:Starting new HTTP connection (1): 192.168.2.25

• GENETX
Hoo Hoo Hoo. Je voert hem later ook uit als super user (sudo). Je probleem zit daar in het wel of niet hebben van rechten, en met sudo kun je overal bij ;)

Wordt dat evo-noup.tmp bestand toevallig aangemaakt bij het veranderen van het setpoint? Grote kans dat je het sudo crontab moet aanpassen ipv je eigen crontab: http://askubuntu.com/ques...ob-using-the-sudo-command . ofwel: sudo crontab -e

Welkom in de wondere wereld van linux users, groepen en rechten ;) . Over het algemeen kun je dingen draaien als je eigen gebruiker of "root" (met sudo er voor dus). De rechten zijn anders en dus soms ook de foutmeldingen ;)

• mangaman
Heb een dik half uur opgevolgd en elke minuut update hij.

Vervolgens heb ik een aanpassing via de app gedaan. Deze gaat goed en elke minuut blijft hij updaten

Als laatste heb ik een update via domotics gedaan. Deze komt aan bij evohome app en controller echter de update sterft daar ook :)

Vervolgens heb ik de PI gereboot en zoals het nu naar uit ziet. gaat er vanzelf niks lopen

• mangaman
bij het aanpassen van een setpoint via domotics komt dit in de log te staan:
2016-10-10 21:34:21.592 (evohome) Heating (Garage)
2016-10-10 21:34:21.680 Executing script: /home/pi/evohome-client/evo-settemp.sh

• mangaman
sudo crontab -e uitgevoerd. Deze was leeg en heb hier aan toegevoegd:
*/1 * * * * /home/pi/evohome-client/evo-update.sh

Na reboot van de pi gaat nu wel alles lopen....super!!!!

Echter :) na het aanpassen via domoticz stopt het "updaten"

Moet ik:
evo-setmode.sh
evo-settemp.sh
evo-update.sh
evoconfig.py
dan ook evt onder SUDO aanmaken?

• GENETX
Verwijder sowieso dan die regel uit de reguliere crontab (crontab -e).

De rest wordt door domoticz zelf uitgevoerd, dus dat zou geen nut hebben. Ik ga eens even de code die men bij Domoticz gebruikt doorspitten om te kijken of ik zo snel zie waarom.

Edit:
Ik zou zeggen dat het hier mis gaat
code:
1
2
3
if os.path.isfile("/var/tmp/evo-noup.tmp"):
    sys.exit(1)

Alleen zou dat betekenen dat je nog steeds niet als root draait (of althans niet altijd).

Post eens de output van:
code:
1
ls -l /var

Sowieso zie ik of een erg fijne race-condition in die scripts |:( 8)7 , of anders een compleet nutteloos stuk code :X . Of Domoticz moet compleet anders werken dan dat ik nu vermoed. Maar ik zie potentiële "Write After Read"-problemen. Veel beter was het geweest als alle scripts die en wijziging doen eerst een lock zetten, dan de wijzigen en vervolgens de lock weer verwijderen. Het update script kan dan checken of de lock aanwezig is en skippen. Dat is de manier om dit op te lossen, mocht degene die de scripts initieel heeft gemaakt dit willen oplossen.

Je hebt kans dat er niks mis gaat als je deze regels verwijderd uit het update bestand:
code:
1
2
3
if os.path.isfile("/var/tmp/evo-noup.tmp"):
    sys.exit(1)

En verwijder dan in alle andere bestanden dit:
code:
1
open ("/var/tmp/evo-noup.tmp","w")

Daar lijkt het namelijk vast te lopen. Hetgeen dat die code zou moeten doen werkt ook al niet op deze manier :F

GENETX wijzigde deze reactie 11-10-2016 08:39 (78%)

• mangaman
Ik ben al happy met de hulp die ik tot nu toe gekregen heb(thumbs up bijgewerkt:). Aanpassingen via domoticz zal in het dagelijks gebruik niet gebeuren(vooralsnog). Het is dat ik nu achter de computer zit en dit de makkelijkste manier is. Evohome app en controller werken momenteel en die zijn het belangrijkste. Zou je wat vinden dan zal ik het verder testen en evalueren.

Waar ik nog een beetje mee zit is het volgende: Ik zou graag domoticz willen benaderen buiten huis. Ik ben hier eens mee gestart maar kwam niet echt verder. Ik was begonnen met nginx en certificaten etc. Maar dat was beetje abracadabra. op zich goed uitgelegd maar als ik zie hoeveel verschil een SUDO uit maakt zal dat daar niet anders zijn.
Nu las ik dat het ook evt via een VPN kon. Server draaiend op de PI neem ik aan. Maar zou toch ook op de ASUS RT router moeten kunnen toch?

2016-10-10 21:46:08.624 Error: WebServer(SSL) startup failed on address 0.0.0.0 with port: 443: bind: Address already in use
2016-10-10 21:46:08.624 Error: WebServer(SSL) check privileges for opening ports below 1024

Deze foutmelding had ik nog in de log staan en die had als ik het goed heb met de ssl server voor nginx te maken.
Het is wel off-topic maar een push in de goede richting zou fijn zijn(alle forums zijn engels talig en de vraag in het Nederlands stellen maakt het net wat makkelijker)

• mangaman
pi@raspberrypi:~/evohome-client$ ls -l /var
total 102444
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Oct 10 07:35 backups
drwxr-xr-x 9 root root 4096 Oct 9 22:04 cache
drwxr-xr-x 36 root root 4096 Oct 9 22:03 lib
drwxrwsr-x 2 root staff 4096 Jan 7 2015 local
lrwxrwxrwx 1 root root 9 Feb 26 2016 lock -> /run/lock
drwxr-xr-x 9 root root 4096 Oct 10 07:35 log
drwxrwsr-x 2 root mail 4096 Oct 10 22:21 mail
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Feb 26 2016 opt
lrwxrwxrwx 1 root root 4 Feb 26 2016 run -> /run
drwxr-xr-x 7 root root 4096 Oct 10 20:06 spool
-rw------- 1 root root 104857600 Mar 2 2016 swap
drwxrwxrwt 2 root root 4096 Oct 10 21:44 tmp
drwxr-xr-x 3 root root 4096 Aug 21 01:49 www

• mangaman
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=11955

Deze heeft/had zo lijkt een identiek probleem Sudo crontab -e aanpassen was ook de oplossing.

• GENETX
Ja, ik vermoed dat de meesten Domoticz als service onder root draaien verder.

Wat betreft verbinding van buitenaf: Dan moet je inderdaad gaan "port forwarden" in je router. En tsja, ik ben bevoorrecht met OpenHAB :P . Plugin installeren en ik heb toegang buiten mijn huis ;)

• mangaman
heb port forwarding gedaan. heb hem werken. bedankt nog voor alle info.

• mangaman
toch blijft domotics moeilijk doen. Ook zodra ik een wijziging doe met honeywel evo touch houd de trending in domotics er mee op.

• ufear
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 16:42
Niet direct voor Domoticz, maar iemand nog een Javascript implementatie zoekt;

https://github.com/koenfaro90/SFDC-Honeywell-EvoHome

• markiemajax
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10-01-2018
Hallo,

Ik heb alles werkend van Evohome binnen domoticz.
Ik zie alle temperaturen en krijg grafieken e.d.

Het enige dat niet werkt is het verstellen van een temperatuur. Dit lukt via json, maar na een bepaalde tijd, gaat alles weer terug naar de basis en de verstelde temperatuur is weg.

http://ip-adres:8080/json.htm?type=setused&idx=317&setpoint=18&mode=PermanentOverride&used=true

Waarbij idx de te verstellen ruimte is.

Weet iemand wat er verkeerd gaat?

Groeten,
Mark

• rumajack
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 20-11-2017
Hi,
Ik heb setup met domoticz gekozen om mijn honeywell round connected aan te sturen. De keuze op domoticz is gevallen vanwege de ondersteuning voor Kaku via RFLink (reeds in bezit) en de wens om in de toekomst MAX! TRV's aan te sturen via de MAX Cube.

Ik heb het script gevolgd voor opzetten van de thermostaat binnen Domoticz zoals beschreven op https://www.domoticz.com/wiki/Evohome. (gaat om de RFG100 variant, even scrollen) ;)
Ik heb alle stappen gevolgd tot en met het executable maken van evo-update.sh. Dit werkt.
Volgende stap loopt echter vast (./evo-update.sh init) met de volgende foutmeldingen:

File "./evo-update.sh", line 28, in <module>
client = EvohomeClient(evoconfig.usr,evoconfig.pw)
File "/home/pi/evohome-client/evohomeclient2/__init__.py", line 18, in __init__
self._login()
File "/home/pi/evohome-client/evohomeclient2/__init__.py", line 76, in _login
self.installation()
File "/home/pi/evohome-client/evohomeclient2/__init__.py", line 86, in installation
r = requests.get('https://tccna.honeywell.com/WebAPI/emea/api/v1/location/installationInfo?userId=%s&includeTemperatu
reControlSystems=True' % self.account_info['userId'], headers=self.headers)
TypeError: list indices must be integers, not str

Omdat dit leek te wijzen op een inlogprobleem heb ik na veel zoeken en proberen het volgende gedaan:

"mv evohomeclient2 evohomeclient2old"
en
"mv evohomeclient evohomeclient2"
Om daarmee zonder veel gedoe het geheel te proberen met de evohomeclient setup ipv evohomeclient2.

vervolgens heb ik het hier eerder beschreven 'testscriptje' geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#!/usr/bin/python
import sys
import requests

print(device['temp'])

bij het runnen hiervan krijg ik output:
18.96
17.0

Dit lijkt dus te werken!

Maarrrrr... ./evo-update.sh init werkt dan natuurlijk niet... ;) Dat zou te makkelijk zijn ;)
Melding bij het runnen hiervan:

File "./evo-update.sh", line 31, in <module>
fi=client.full_installation()
AttributeError: EvohomeClient instance has no attribute 'full_installation'

Dit lijkt te komen doordat de configfile van evohomeclient niet de klasse full_installation bevat.

So far so good... mijn ervaring met python/raspberry pi/domoticz is ongeveer 1 week oud... (newbie dus)
Ik weet nu even niet wat de betere weg is...
-evohomeclient2 gebruiken als basis en de inlog fixen -> hoe moet dat dan...?
-evohomeclient gebruiken als basis en hoe krijg ik dan de functionaliteiten van evohomeclient2 erin...

Any advise?

• GENETX
Sowieso heb ik niet het gevoel dat EvoHomeClient2 meer functionaliteit heeft, tenminste, niet voor de Honeywell Round Connected. Ik gebruik zelf ook nog altijd versie 1 binnen OpenHAB.

• rumajack
Good to know!
Dan zal ik dus 'iets' moeten bouwen om de boel werkend te krijgen. versie 1 heeft alleen __init__.py en __init__.pyc in de map, terwijl versie 2 bestaat uit:
base.py controlsystem.py gateway.py hotwater.py __init__.py location.py zone.py
base.pyc controlsystem.pyc gateway.pyc hotwater.pyc __init__.pyc location.pyc zone.pyc
Daarnaast is het maar net de vraag of ik evo-update.sh en de overige bestanden die ik nog moet gaan aanmaken kan blijven gebruiken.

(Vervelend... heb eerder nog even HomeAssistant geprobeerd; daar was dit 'iets' eenvoudiger... Maar HASS mist dan weer de support voor RFLINK en met name MAX...)

Heb je een tip waar ik wellicht een set met voorbeeld scripts kan vinden om me op te baseren?
Als ik alles zelf moet gaan bouwen wordt het een meerjarenplan... Goed om van de straat te zijn maar slecht voor de motivatie als je geen idee hebt hoe te beginnen.

Alvast bedankt!

• GENETX
Tsja, volgens mij moet er iemand van Domoticz eens een updated script maken, want je bent dus niet de eerste met problemen...

Ik heb geen idee hoe Domoticz verder werkt en hoe makkelijk je wat scriptjes kan aanroepen. Vanuit OpenHAB roep ik namelijk en simpel script aan om uit te lezen (met een timer) en eentje om de temperatuur (permanent) in te stellen. Als je op één of andere manier die scripts vanuit Domoticz kan aanroepen dan is het een fluitje van een cent.

Temperatuur instellen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#!/usr/bin/python
import sys
import requests

setpoint = requests.get('http://localhost:8086/rest/items/CV_Setpoint/state')
client = EvohomeClient('my@e.mail', 'somePassword')
client.set_temperature('Room', setpoint.text)
print(setpoint.text)

requests.post('http://localhost:8086/rest/items/CV_Temperature', data=str(device['temp']))

En uitlezen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#!/usr/bin/python
import sys
import requests

client = EvohomeClient('my@e.mail', 'somePassword')

requests.post('http://localhost:8086/rest/items/CV_Temperature', data=str(device['temp']))
    requests.post('http://localhost:8086/rest/items/CV_Setpoint', data=str(device['setpoint']))

Alleen zul je dan alle requests (wat http requests zijn) moeten ombouwen om een variabele in Domoticz te lezen/beschrijven.

Je zou dus zoiets kunnen combineren met de informatie van https://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_API/JSON_URL's#List_one_variable en dan een cron-job maken om de boel uit te lezen. Eventueel zou je een flag ofzo kunnen toevoegen om te kijken of je in Domoticz het setpoint hebt aangepast of niet. Indien niet, dan kun je het setpoint namelijk overriden met de waarde die Honeywell aangeeft zodat manuele bediening netjes in Domoticz komt.

GENETX wijzigde deze reactie 13-03-2017 19:10 (13%)

• rumajack
Dank je!
Ik ga eens onderzoeken hoe dat verder werkt, en tegelijk er nog maar eens verder induiken of HASS of OpenHab toch een betere keuze is.
Voor HASS:
- Honeywell Round is gewoon beschikbaar, dit heb ik al werkend gehad.
- RFLink/Kaku staat wel benoemd als beschikbaar, dus dat zou moeten lukken
-MAX! Cube heeft een onduidelijke status, er staat wel een script op internet (https://github.com/home-a...assistant/pull/6105/files), maar op andere pagina's wordt aangegeven dat dit niet meer werkt. Kan ik helaas niet testen omdat ik nog niet in het bezit ben van een Cube.

Voor Openhab:
- Ik heb gezien dat MAX! Cube binding beschikbaar is https://github.com/openha...ons/wiki/MAX!Cube-Binding
- RFLink lijkt ook beschikbaar te zijn: https://github.com/cyrilcc/org.openhab.binding.rflink
- Binding voor evohome lijkt er ook te zijn: https://github.com/openha...dons/wiki/EvoHome-Binding
Nadeel van openhab voor mij specifiek is dan weer de scripting... Waarschijnlijk is dat te ingewikkeld voor mij om snel iets mee te kunnen. Ik kan wel een beetje code schrijven in VBA of R-programming, maar dit is toch een heel ander verhaal...

To be continued... ;)

Het wordt dus knutselen in Domoticz, proberen te scripten in Openhab en HASS inrichten zover als mogelijk en dan de beste weg kiezen.

• GENETX
RFLink in OpenHAB is nog zeer experimenteel, was deze week ook al iemand anders in het OpenHAB topic met die vraag. Verder weet ik niet hoe ver "HABMin" voor OpenHAB 2 is, die geeft je namelijk net als bij Domoticz een blocky interface voor configuratie, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Dus dat zou wel aan te raden zijn om eens te testen. Er zijn wel Python scripts die de RFLink via OpenHAB benaderbaar maken.

Maar HASS is zeker ook een mooi systeem. Dus ik zou ze vooral beide eens goed testen. Mijn persoonlijke mening is dat Domoticz toch echt een stuk minder professioneel oogt dan OpenHAB en HASS.

Hoe dan ook, er zijn genoeg mensen hier die je verder kunnen helpen als je wel vast loopt! Vraag het gerust in het HASS, Domoticz en OpenHAB topic.

GENETX wijzigde deze reactie 14-03-2017 10:25 (10%)

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn er nog updates hieromtrent? Ik begrijp dat Domoticz gewijzigd is de laatste tijd.

Heb inmiddels wel voor elkaar dat ik de Evohome producten zie staan in Domoticz, maar ik kan de temperatuur alleen instellen op het temperatuur tabblad. Niet op het dashboard.

In Dashticz heb ik er helemaal weinig aan.... Grafieken werken daar ook niet...

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW

Virtualisatie dictator

Dashboard is niet bedoeld om instellingen te wijzigen, alleen om snel een overzicht van veel sensors te tonen.

2400Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Microkid schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:41:
Dashboard is niet bedoeld om instellingen te wijzigen, alleen om snel een overzicht van veel sensors te tonen.
Nou ja, ok, maar als knop op de plattegrond doet ie ook niks...

Zie als ik een groep of scene toe wil voegen ook alleen de economie touch en niet de 'woonkamer', wat wel degene is die ik kan instellen.

MikeyMan wijzigde deze reactie 17-10-2018 22:10 (19%)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben er inmiddels uit hoe het werkt geloof ik.
Ik heb nog maar 1 zone, aangezien ik de rest nog moet gaan uitbreiden.
Hier gebruik ik dus de Evohome controller voor.
Wat ik in eerste instantie niet doorhad, is dat er daarmee twee apparaten worden toegevoegd.
1 apparaat (/zone) woonkamer welke fungeert als temperatuurmeter
en 1 apparaat 'Evohome touch', welke ik had geinterpreteerd als het 'systeem', maar dat is natuurlijk gewoon de invoer voor die zone.

Het lukt me nu wel om daar e.e.a. mee te schakelen gelukkig.
Wat me nog niet lukt is om dit vanaf de plattegrond te doen, maar we komen er wel ;)

• waterfall
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 04-01 00:00
Beste mensen,
Ook ik heb het evohome systeem. Werkt van zichzelf al goed, maar omdat er steeds meer 'slimme apparaten' in mijn huis komen ben ik me gaan verdiepen in Domoticz. Ik heb een Raspbery Pi gekocht en Domoticz geïnstalleerd. HUE lampen toevoegen: geen probleem. Evohome helaas wel.

Ik probeer in eerste instantie via de Web API mijn evohome systeem in Domoticz werkend te krijgen. Ik heb uiteraard netjes de credentials ingevuld zoals ik die ook bij Honeywell heb (https://getconnected.honeywellhome.com/nl/). Uiteraard ook netjes alle andere instructies voor instellingen gevolgd.

Helaas krijg ik echter continu de melding: "Problem adding hardware".

Ter info: Ik heb geen evotouch bedieningspaneel met een aparte internetgateway (ik geloof dat die HCG100 heet o.i.d.), maar een meer recent evohome bedieningspaneel met wifi.

Ik heb het vermoeden dat mijn probleem iets met country settings heeft te maken. Heb het ook al een keer omgezet van NL naar UK, maar helaas zonder resultaat.

Iemand een idee hoe ik mijn evohome systeem zichtbaar krijg in domoticz of hetzelfde probleem heeft ervaren? Ik draai de laatste lite versie van domoticz: Rasbian stretch op mijn Pi.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

waterfall schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:46:
Beste mensen,
Ook ik heb het evohome systeem. Werkt van zichzelf al goed, maar omdat er steeds meer 'slimme apparaten' in mijn huis komen ben ik me gaan verdiepen in Domoticz. Ik heb een Raspbery Pi gekocht en Domoticz geïnstalleerd. HUE lampen toevoegen: geen probleem. Evohome helaas wel.

Ik probeer in eerste instantie via de Web API mijn evohome systeem in Domoticz werkend te krijgen. Ik heb uiteraard netjes de credentials ingevuld zoals ik die ook bij Honeywell heb (https://getconnected.honeywellhome.com/nl/). Uiteraard ook netjes alle andere instructies voor instellingen gevolgd.

Ter info: Ik heb geen evotouch bedieningspaneel met een aparte internetgateway (ik geloof dat die HCG100 heet o.i.d.), maar een meer recent evohome bedieningspaneel met wifi.

Ik heb het vermoeden dat mijn probleem iets met country settings heeft te maken. Heb het ook al een keer omgezet van NL naar UK, maar helaas zonder resultaat.

Iemand een idee hoe ik mijn evohome systeem zichtbaar krijg in domoticz of hetzelfde probleem heeft ervaren? Ik draai de laatste lite versie van domoticz: Rasbian stretch op mijn Pi.

Kan je niet direct een oplossing bieden, maar ik heb dezelfde setup, ging eigenlijk haast vanzelf. Geen settings gewijzigd voor zover ik me kan herinneren.

• akatar
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19-06 20:06
waterfall schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:46:
Beste mensen,

Het grote probleem hiervan is dat alles via de cloud (honeywell servers) loopt, met een hgi80 maak je rechtstreeks contact met je thermostaat en heb je direct alle settings zonder vertraging, (ook geen internet nodig)
https://www.wasco.nl/arti...face-hgi80-868mhz/3700054

• waterfall
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 04-01 00:00
Hi akatar, dank voor suggestie. Had er a l wat over gelezen. Maar hoe verbind je hgi80 met pi? Of moet hier dan ook weer een tahoma box tussen? Gewoon via usb op pi hoop ik en dan vindt domoticz hem? Koppeling met evohome devices is draadloos toch? En die vindt de hgi80 vanzelf? Dank weer voor reply.

• akatar
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19-06 20:06
waterfall schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:47:
Hi akatar, dank voor suggestie. Had er a l wat over gelezen. Maar hoe verbind je hgi80 met pi? Of moet hier dan ook weer een tahoma box tussen? Gewoon via usb op pi hoop ik en dan vindt domoticz hem? Koppeling met evohome devices is draadloos toch? En die vindt de hgi80 vanzelf? Dank weer voor reply.
De mijne hangt gewoon aan een windows pc, maar ik neem voor het gemak even aan dat dit gewoon op het domoticz forum staat?
je hebt geen tahoma box nodig.
Je koppelt de hgi80 aan je thermostaat en de usb gaat dan in de pc/pi etc. updates en wijzigingen zijn rechtstreeks en werken zonder cloud/internet verbinding.

• KLucky_13
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 12-04 12:33
Ik weet niet of ik hier op de juiste plaats zit maar ik heb volgende vraag:

Ik heb domoticz geinstalleerd op een raspberry pi. Dit werkt allemaal super goed. Vervolgens heb ik ook homebridge erop gezet en ik zie nu de afzonderlijke thermostaten in homekit. Alles goed tot dit punt.

Echter, wanneer ik de temperatuur wijzig vanuit homekit dan wordt de temperatuur permanent gewijzigd. Ik zou dit liever zien dat deze wordt gewijzigd tot de volgende input van het normale schema. Is dit mogelijk?

Ik neem aan dat je hier een custom script voor nodig hebt? Voorlopig gebruik ik de Evohome via web API optie in domoticz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BjornKoster1989
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 18-06 22:12
Goede dag, ik heb evo home systeem icm warmtepomp. Nu heeft de Evohome Wifi geen koel optie.

Is er met domotics wat te sturen zodat me HR92 thermostaatknoppen open lopen als de ingestelde temperatuur bereikt is, en dichtlopen als de temperatuur onder de ingestelde waarde komt?

Neem aan dat ik niet de enigste ben die dit zou willen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BjornKoster1989 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:52:
Goede dag, ik heb evo home systeem icm warmtepomp. Nu heeft de Evohome Wifi geen koel optie.

Is er met domotics wat te sturen zodat me HR92 thermostaatknoppen open lopen als de ingestelde temperatuur bereikt is, en dichtlopen als de temperatuur onder de ingestelde waarde komt?

Neem aan dat ik niet de enigste ben die dit zou willen.

Alvast bedankt
Je wilt gaan koelen met radiatoren? :?
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Internet

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True