Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerkkabel met beschadigd pair

Pagina: 1
Acties:

• M_K_
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-10 01:27
Hey,
Ik heb hier nog een cat5e kabel liggen maar deze heeft een beschadiging en 1 pair lijkt niet meer verbonden (het blauwe), kan ik deze nog gebruiken?

Ik heb geen gigabit snelheid nodig, gewoon een internet verbinding zou al goed zijn en 100 mbit zou perfect zijn en ik denk dat 100 mbit maar 2 van de 4 pairs nodig heeft?

Klopt dit? Want ik heb nog maar 2 ethernet klipjes en zou graag weten of het zou kunnen werken voor ik ze op deze kabel zet.

Mvg,
Martijn

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja, dat kan, check even de FAQ over hoe en wat exact.
Having said that: ik zou nieuwe kabel kopen. Op enig moment in de toekomst ga je je onherroepelijk afvragen waarom die kabel die toch echt Gbit gecertificeerd is, niet sneller wil dan 100 Mbit ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• M_K_
De kabel gaat nergens door de muur moeten maar gewoon achter een kast, dus kan em als het nodig is nog snel even vervangen.

Zal de faq even doorlezen.

Toch al bedankt!

• Noahlvb
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:34

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Ja dat zeker gewoon een ander paar in de kabel op de juist plek in de rj45 connector doen en dan werkt alles weer als het goed is. Je kan bijvoorbeeld op de plaats waar nu het blauwe paar zit het bruine gebruiken. Misschien heb je hier nog wat aan

http://netwerkje.com/zelf-patchkabel-maken

• M_K_
Noahlvb schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 21:53:
Ja dat zeker gewoon een ander paar in de kabel op de juist plek in de rj45 connector doen en dan werkt alles weer als het goed is. Je kan bijvoorbeeld op de plaats waar nu het blauwe paar zit het bruine gebruiken. Misschien heb je hier nog wat aan

http://netwerkje.com/zelf-patchkabel-maken
Als ik jouw link bekijk klopt het dus dat 100 mbit maar 4 kabels gebruikt,

1,2,3 en 6 => oranje, oranje/wit, groen/wit en groen

Blauw en bruin zijn dus niet gebruikt, waarom moet ik dan blauw vervangen door bruin? of zal dit een ander voordeel geven?

Edit: dit van 1,2,3 en 6 staat ook in de faq

[ Voor 3% gewijzigd door M_K_ op 15-09-2015 21:59 ]

• Noahlvb

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

O ja niet goed opgelet. De blauwe heb je niet nodig voor een 100mb verbinding. Maar werkt hij nu dan niet gewoon op 100mb of werkt de hele kabel gewoon niet

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-11 13:37
Of je koopt voor 2 euro een nieuwe kabel bij de Action? (toegegeven: het is geen oplossing voor een echte tweaker).

Wellicht dat de kwaliteit van die kabel niet top is, maar als de snelheid toch niet veel uitmaakt......

• Noahlvb

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

ruftman schreef op woensdag 16 september 2015 @ 08:33:
Of je koopt voor 2 euro een nieuwe kabel bij de Action? (toegegeven: het is geen oplossing voor een echte tweaker).

Wellicht dat de kwaliteit van die kabel niet top is, maar als de snelheid toch niet veel uitmaakt......
ja ben het eens met ruftman,

Als je het toch makkelijk kunt vervangen is dat de beste optie.

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:37
Ik zou adviseren om deze te beschadigde kabel te vervangen, anders ga je op gegeven moment weer afvragen waarom je maar 100mbit haalt (Zoals The Eagle en Noahlvb aangeven).

Er zijn dingen waar je niet op moet besparen ;)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

ExploitSolo schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:58:
Ik zou adviseren om deze te beschadigde kabel te vervangen,
Ik zou adviseren om 'm weg te gooien

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• elleP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-11 22:29
Ik zou adviseren om de connectors er af te knippen en ze samen met het restje kabel weg te gooien.
Wij hebben op kantoor eens een slimme jongen gehad die dacht "dat is een mooie kabel in de vuilnisbak, die hang ik aan mijn testopstelling".
En je dan helemaal leip zoeken naar de reden dat het netwerk niet werkt.

elleP

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10 12:43
stelletje weggooiers! :+

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-11 23:35
Tja sommige kabel is meer waard bij de oud ijzerboer dan dat je het nieuw koopt ;)

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10 12:43
rc5proxy schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:57:
[...]

Tja sommige kabel is meer waard bij de oud ijzerboer dan dat je het nieuw koopt ;)
Ja weet ik wel maja, Vanuit mijn luie punt gezien, Effe snel een kabeltje leggen zodat t werkt of maar weer naar buiten. Dan maar 100mb :+ (Ik tape dan ook 2 netwerkabels samen als het moet / geen tang of connectors heb)
Pagina: 1