Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:50
Sinds een week ben ik in het bezig van een Foscam camera. Leuk apparaat, maar nu wil ik hem eigenlijk wel een keer onder de carport hangen. De afstand is veel te groot om te overbruggen met de normale adapter en daarom wil ik gebruik gaan maken van poe. Echter levert mij een zoektoch weinig ervaringen op.

Op dit moment heb ik een Foscam FI9853EP. Mijn switch/router heeft geen opties voor power over ethernet, dus daarom moet ik gebruik maken van een injector. Gezien mij ervaringen kwam ik algauw op een injector van tp-link uit (TP-LINK TL-PoE150S).

Ik kan op internet weinig ervaringen vinden of dit een werkbare combinatie is. Bij mijn eerste snelle zoektocht kwam ik op twee sites uit:

1tje die aangeeft dat de TP-Link misschien wel zou werken, maar dat je beter een heel dure kan kopen
2de Amazon die een suggestie geeft om deze twee samen te kopen MET daarbij een switch die POE ondersteund:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Q9TJSBq.png

Nu ben ik beetje de weg kwijt. Ik had altijd begrepen dat een injector ervoor zorgt dat er spanning op de ethernet kabel kwam staan. En dat deze, wanneer de camera POE ondersteund, gelijk aangesloten kan worden op de camera.

Je krijgt dan ongeveer zo'n situatie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uiAsy8t.png

Nu ben ik benieuwd of ik er dus compleet naast zit, of dat amazon gewoon te veel combineerd. Daarnaast ben ik zeer benieuwd naar mensen die deze combinatie hebben. Is dit, mits goede cat kabels, een werkbare situatie? Of wordt er toch een andere injector aangeraden.

[ Voor 3% gewijzigd door grote_oever op 15-09-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Poe zorgt er toch juist voor dat er geen losse adapter meer nodig is?!

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Switchie schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:56:
Poe zorgt er toch juist voor dat er geen losse adapter meer nodig is?!
Nou, je moet wel spanning op de Lan kabel zetten en dat moet dmv injector. En omdat mijn router/switch de spanning niet kan leveren moet het wel vanaf een adapter zijn. Voordeel van de injector is wel dat de router/switch + adapter + injector gewoon in de meterkast kan blijven staan en dat er maar één normale Lan kabel naar buiten gaat.... tenminste, zo dacht ik het dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
In dit geval is elke PoE injector met 802.3af (of 802.3at) goed. De TP-Link TL-POE150S is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Laatst online: 16:17
De enige fout in je schema, naar mijn inzicht, is dat je niet de adapter van Foscam gebruikt maar de door TP-link meegeleverde adapter. PoE gaat middels standaarden (802.3af/802a.3at), je kunt niet een 'eigen' voltage over de kabels jagen. Afgaande op de reactie van Dav1d ga ik er van uit dat de Foscam 802.3af ondersteund en dat je dus op die manier de camera kunt voeden met de TP-link injector, dat zou ik echter eerst nog even checken.

Amazon's aanbiedingen zeggen niets over de technische toepasbaarheid van de combo-aanbieding, enkel dat het vaak gekochte relevante producten zijn. :) Je hebt óf de switch óf de injector nodig. Als je één camera hebt is een injector interessanter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Torrentus schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 21:51:
De enige fout in je schema, naar mijn inzicht, is dat je niet de adapter van Foscam gebruikt maar de door TP-link meegeleverde adapter. PoE gaat middels standaarden (802.3af/802a.3at), je kunt niet een 'eigen' voltage over de kabels jagen. Afgaande op de reactie van Dav1d ga ik er van uit dat de Foscam 802.3af ondersteund en dat je dus op die manier de camera kunt voeden met de TP-link injector, dat zou ik echter eerst nog even checken.
Bedankt voor je reactie.. ik zie op de website van Foscam dat de camera inderdaad 802.3af ondersteund:

Stroom Stroomvoorziening DC 12V/1.0A;PoE (802.3af)

Ook de website van TP link geeft aan dat de injector voldoet aan deze standaard

Dat zou dus betekenen dat de injector (inclusief adapter van tp-link) voorziet van stroom en dat ik de Foscam adapter niet meer nodig heb.

Ook lees ik veel over actief en passief. Ik vermoed dat ik het weet, maar:

Actief = TPlink inclusief voeding
Passief = Twee simpele kabels zonder voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Laatst online: 16:17
Correct, De TP-link voeding vervangt die van Foscam :)
Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:12
Ik zit met hetzelfde probleem !

Ik heb voor dezelfde camera een passieve injector gekocht. Die ik voed met de meegeleverde power adapter (12V, 0.5A). Via de voltmeter vastgesteld dat dit voltage ook wel degelijk op mijn UTP kabel komt. Aangezien mijn netwerk kabel 10cm lang is verwacht ik niet veel spanningsval.
Maar Camera doet niets.

Volgens de info die ik lees heeft 802.3af echter een spanning van 44.0–57.0 V (zie wikipedia).
Ook de info op de TPlink website van deze injector geeft aan dat de spanning Max. 48VDC is. (dus doet vermoeden dat de bovenstaande range correct is)

Ik heb de camera ondertussen ook al eens open gehad (moet toch als je er een SD kaartje in wil steken).
En de voeding komt via dezelfde draden binnen (in de camera) als je nu via POE voed of via de aparte power stekker.
Dus ofwel heeft de chipset een heel groot bereik aan inkomende voltage, ofwel wordt de POE voltage in de kabel (rj45 connector) gelimiteerd naar 12V (ofwel zit ik volledig mis met mijn redenering).

Van de POE injectors van Foscam kan ik niet zo veel info terug vinden.

Dus moest iemand deze camera al via POE aangesloten hebben. Alle info is welkom.

Ik vind trouwens de oplossing met die korte kabeltjes maar niets. (die connectoren moeten ook beschermd worden tegen vochtigheid). Na een paar howto's gelezen te hebben, denk ik er aan om via de passieve injector een 19,5V op de UTP kabel te zetten (oude laptop adaptor) en in de camera zelf een voltage regulator bij te steken die de ontvangen spanning 'capped' op 12V. Zo kan ik de netwerk kabel zonder connectors ook rechtstreeks tot in de camera monteren.

Volgens mij is het verschil tussen actief en passief het volgende :
Passief : je zet X volt op het begin van je Lan kabel. Door de lengte en dikte van de geleiders krijg je aan de uitgang X-y volt (dus mogelijk te weinig)
Actief : de injector gaat zelf nagaan hoeveel volt er aan het uiteinde toekomt. En gaat dus X+y Volt leveren zodat je aan het uiteinde X volt krijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door xmen op 21-09-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 23:47
grote_oever schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 22:12:
[...]

Bedankt voor je reactie.. ik zie op de website van Foscam dat de camera inderdaad 802.3af ondersteund:

Stroom Stroomvoorziening DC 12V/1.0A;PoE (802.3af)

Ook de website van TP link geeft aan dat de injector voldoet aan deze standaard

Dat zou dus betekenen dat de injector (inclusief adapter van tp-link) voorziet van stroom en dat ik de Foscam adapter niet meer nodig heb.

Ook lees ik veel over actief en passief. Ik vermoed dat ik het weet, maar:

Actief = TPlink inclusief voeding
Passief = Twee simpele kabels zonder voeding
Hoe heb je het uiteindelijk opgelost?
Welke poe injector of switch gebruik je nu?
Ik heb ook deze camera, echter de goedkope poe injector die ik nog had liggen (paar euro) werkt er niet mee.

[ Voor 77% gewijzigd door Artimunor op 07-12-2015 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Artimunor schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:47:
[...]

Hoe heb je het uiteindelijk opgelost?
Welke poe injector of switch gebruik je nu?
Ik heb ook deze camera, echter de goedkope poe injector die ik nog had liggen (paar euro) werkt er niet mee.
Uiteindelijk deze gekocht, een actieve poe injector:

http://nl.tp-link.com/pro.../cat-4794_TL-POE150S.html

Het werkte gelijk op de camera. Maar uiteindelijk heb ik de camera toch anders opgehangen waardoor ik met de standaard voeding weg kon komen. Maar de camera heeft de tijd daarvoor altijd gedraaid met de poe injector.

Je kunt de aansluiting, wanneer je zelf een lankabel kan maken, makkelijk wegwerken in de foscamcamera zelf als je deze open schroeft. Dit zorgt ervoor dat je een waterdichte aansluiting in de camera hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 23:47
grote_oever schreef op maandag 07 december 2015 @ 19:36:
[...]

Uiteindelijk deze gekocht, een actieve poe injector:

http://nl.tp-link.com/pro.../cat-4794_TL-POE150S.html

Het werkte gelijk op de camera. Maar uiteindelijk heb ik de camera toch anders opgehangen waardoor ik met de standaard voeding weg kon komen. Maar de camera heeft de tijd daarvoor altijd gedraaid met de poe injector.

Je kunt de aansluiting, wanneer je zelf een lankabel kan maken, makkelijk wegwerken in de foscamcamera zelf als je deze open schroeft. Dit zorgt ervoor dat je een waterdichte aansluiting in de camera hebt.
Ik geloof dat er ook een voltage regulator in de female UTP van de camera zit?
Neemt de POE injector dan de voltage regulation voor zijn rekening?

Je vorige setup was ook met die TPLINK poe injector en dan de netwerk kabel direct in de Foscam laten gaan? (en dus female UTP van de foscam afgehaald)
Zo ja, dan ga ik het ook zo doen, omdat die dikke female UTP niet boven/in de uitsparing van de camera past als je deze tegen het plafond zet.
Pagina: 1