pc wordt spontaan "wakker"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulHendrix
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 14:59
dus, mijn probleem is dat de pc uit zichzelf uit hibernate komt, dit heb ik allemaal tevergeefs geprobeerd:
-gescanned op spyware
- DNS server op manual gezet
-checked met powercfg -devicequery wake_armed (enige dat aanstaat en moet is netwerkkaart voor WOL)
-checked met powercfg -lastwake maar dat zegt>Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Juzd79h.png
-disabled "wake triggers"
-disabled "wake on pattern match"
enige dat k opmerk in de eventlogs is> Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WmzwaA9.png
(daardoor dacht ik aan DNS)
iemand?
(in Windows10, deed 'ie ook al in 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:12
Wake-up on LAN al gediabled in BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulHendrix
nee, want ik zet 'm juist aan via wi-fi (wol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-07 19:22
Heb je toevallig TeamViewer op je computer staan? Enkele versies geleden was er namelijk een bug die een wake timer instelde. Ik had er wel geen last van voor de W10 upgrade.

Is alleszins gefixed vanaf versie TeamViewer 10.0.45862.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulHendrix
nee, dat is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Nog op een bepaald tijdstip of willekeurig?

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulHendrix
nee,willekeurig, maar gelukkig wel pas na 8 uur, k slaap naast dat ding nl. (8, 9 soms zelfs 10 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mtrmuis
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-10 09:28
Probeer eens de muis te ontkoppelen. Dit probleem heb ik eerder ook gehad. (Bij mij lag het toen aan de muis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Heb je al bij de Power Options in je configscherm gekeken of daar niets staat wat het mogelijk kan veroorzaken? En wat zegt je Event log bij critical errors en de System log als je zoekt/kijkt naar bijvoorbeeld Kernel-Power of Power troubleshooter o.i.d.?

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

BIOS toevalig een optie aanstaan die zegt dat ie moet booten na een powerloss? Is ook een regelmatige verdachte namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulHendrix
mtrmuis>net nieuwe muis (nu bluetooth voorheen rf) doet 'ie dat ook bij
bastien&the eagle> kijk ik morgen na, power options al doorgespit, event logs bekijk ik dus morgen, evenals Bios (al had k die n maandje geleden gechecked)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 13:19
Ik heb zelf eens een situatie gehad waarin de PC "wakker" werd wanneer een lamp wordt aangezet of een stopcontact gebruikt wordt.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Is dat DNS-event gekoppeld aan het moment van wake-up?
Dan zou het een onderdeel van de HP-crapware kunnen zijn die eventueel op je PC staat

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• PaulHendrix
heb niks van Hp en ook al er crapware op staan pcdecrapifier vond het niet
heb sinds vanmorgen wel een nieuwe error erbij (jeuj?) Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WwVwqdK.png

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Als de PC uit slaap/hibernate komt wordt een een Event melding gemaakt in de log (net als dat ie 'erin' gaat). Kun je die vinden? Daar staat als het goed is namelijk ook bij waardoor het gedaan wordt.

• PaulHendrix
mijn pc's versie van "lekker pûh"Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QJLSA9E.png

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

mrsar

waar een sar is,is een wodka

bij mij was het een controller,sinds ik die eruit heb standaard blijft de pc netjes in slaap,dus check eventuele randapparatuur die aangesloten is

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hmm, een kabouter dus. :+ Lekker handig dan. Dan zit er weinig anders op dan 1 voor 1 randapparatuur etc. uit te gaan sluiten.

Al zou je eerst kunnen proberen om een dagje (je hebt het toch elke dag?) WOL uit te zetten om dat uit te sluiten. Je weet maar nooit of iets de pc triggert.

• BaRF
  • Laatst online: 03-10 12:35

BaRF

bijna kerst

Ik heb dit ook gehad, maar het bleek dat mn dochtertje af en toe random op mn tobo drukte :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• PaulHendrix
:) hehehe voor zover k weet heb ik geen kinderen
heb BIos aangepast nu power loss system on uitgezet
kijken of dat wat helpt, vannacht testen

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10 13:14
Ik had dit ook. Zelfde zoektocht gedaan naar devices etc. Bleek het windows update te zijn op 1 of andere manier.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:52
Controleer de instellingen van Automatic Maintenance eens. Daar kun je bij instellen dat het systeem gestart mag worden om dat uit te voeren, of niet.

Addicted to silent computing

• PaulHendrix
Crahsystor schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:14:
Controleer de instellingen van Automatic Maintenance eens. Daar kun je bij instellen dat het systeem gestart mag worden om dat uit te voeren, of niet.
nee dan zou t steeds op zelfde tijd gebeuren (niet dus)

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Heb je toevallig geen game toetsen bord zoals razer tatarus ofso? Die installeert een soort van gamepad die je pc wakker houdt. Heb er zelf gek op zitten zoeken

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• PaulHendrix
nee, gewoon n bluetooth toetsenbord
vandaag werd 'ie niet wakker,maar te vroeg om al te juichen, maar stemt wel hoopvol

• The Eagle

The Eagle

Waarom gebruik je eigenlijk uberhaupt hibernate? Weet niet of je boot van SSD, maar zo ja: staat me bij dat SSD's daar soms niet zo goed tegen konden. Ietsmet structureel naar de zelfde file schrijven. Bovendien is met een SDD het verschil tussen een resume en een cold boot vaak klein en willen bij een resume nog wel eens wat andere dingen misgaan ook (display of geluidsdrivers die nietgoed geladen worden, software die erniet goed tegen kan).
Persoonlijk gebruik ik het niet meer sinds ik een nieuwe SSD heb.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

The Eagle schreef op donderdag 17 september 2015 @ 10:01:
Waarom gebruik je eigenlijk uberhaupt hibernate? Weet niet of je boot van SSD, maar zo ja: staat me bij dat SSD's daar soms niet zo goed tegen konden. Ietsmet structureel naar de zelfde file schrijven. Bovendien is met een SDD het verschil tussen een resume en een cold boot vaak klein en willen bij een resume nog wel eens wat andere dingen misgaan ook (display of geluidsdrivers die nietgoed geladen worden, software die erniet goed tegen kan).
Persoonlijk gebruik ik het niet meer sinds ik een nieuwe SSD heb.
Hoewel het zou moeten werken, ben ik het met je eens. Ook voor Wake on LAN wordt aangeraden "fast boot" uit te zetten in de power options en met SSD heeft het ook eigenlijk geen nut.

Het lijkt in ieder geval te maken te hebben met de WOL functie, omdat de PC niet wakker werd toen WOL uitgezet was.

Werkt WOL via Wifi ook nog steeds als de PC uit is? Bij LAN wel, weet ik uit ervaring. Ik weet niet of hetzelfde ook geldt voor wifi.

• PaulHendrix
dat met SSD& grote bestanden = niet meer waar heb nu nl. een 850EVO ssd,die daar goed tegen kan(zégt men). Hibernate vanwege t vreemde feit dat dat de enige mode is waarin de pc reageert op wol (ik gebruik de pc ook als radio en wil 'm 's morgens vanuit bed aan kunnen zetten), als ik "shut down" kies niet (in zowel win10 als 7) (fast boot staat al uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ah, dus jouw probleem is eigenlijk gewoon dat geen fatsoenlijke (internet)radio met afstandsbediening hebt en je daarom je pc maar misbruikt :P
Dat, en dat je je WOL nooit lekker werkend hebt gekregen.
Wat jij moet doen: voor een paar tientjes een DAB internet radio kopen en daar lekker naar luisteren. Vreet nog minder stroom ook. Nu neem je moedwillig een risico met je SSD, das ook niet handig he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulHendrix
true, maar dat station wat k altijd luister (www.kxradio.nl) heeft nog geen DAB, en d pc heb ik er toch staan, heb me voor aanschaf verdiept in SSD vs. grote bestanden, vroeger kon dat de SSD beschadigen, nu niet meer.
Guess dat het opgelost is want hij heeft al 3 nachten doorgeslapen :)

• PaulHendrix
hehehe, kwestie van te vroeg gejuicht want net werd 'ie weer uit zichzelf wakker! 1 minuut voor de wekker wel, top dus ;)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xa1ATfx.png

[ Voor 13% gewijzigd door PaulHendrix op 23-09-2015 07:40 ]

• The Eagle

The Eagle

Je zou ook eens dit kunnen proberen: http://hificorner.nl/stre.../q2-q2-wit-internet-radio
Meer info op http://www.q2radio.co.uk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

*schop*
Doe eens powercfg /waketimers in een command prompt met administrator rights. Krijg je dan zoiets?
Timer set by [SERVICE] \Device\HarddiskVolume2\Windows\System32\svchost.exe (SystemEventsBroker) expires at 04:59:30 on 17-10-2015.
  Reason: Windows will execute 'NT TASK\Microsoft\Windows\UpdateOrchestrator\Reboot' scheduled task that requested waking the computer.

Dit schijnt dus een bekend probleem te zijn }:|. Mijn PC wordt ook steevast wakker rond 4:00 's nachts. Die specifieke task disablen of het uitzetten dat ie je PC wakker mag maken heeft geen nut, hij wordt dan weer aangemaakt en die checkbox wordt weer aangevinkt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulHendrix
daar ben ik weer! Het is heel lang goed gegaan, maar sinds een dag of 11 wordt 'ie weer "wakker", ik heb al vanalles geprobeerd (zie screens), maar niets helpt, ook tast ik in het duister omdat ik geen uitsluitsel krijg wát de pc wakker maakt. Het enige wat ik vannacht ga proberen is een usb wifi adapter gebruiken, kijken of die de pc ook "wakker maakt"
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img921/2985/wnmv9f.png
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img922/8577/Hx6Z6o.png
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img924/4899/X1ciu0.png
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img922/2654/1E6Oha.png
-edit- dikke pech, de usb wifi ondersteunt "wake up pc" niet, dus blijf ik afhankelijk van mijn Intel AC7260
-edit2- als ik internettoegang uit zet, blijft pc ook uit, het dus iets wat verbinding maakt, nu ben ik op zoek naar software die laat zien wat dat is (zodra pc aan springt logt 'ie het (is het plan)

[ Voor 35% gewijzigd door PaulHendrix op 08-06-2016 17:31 ]

Pagina: 1