Toon posts:

Files verwijderen van een SSD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers, ik heb een Kingston SSD Now 120 GB, en mij is vertelt om daar niet steeds files op en af te halen, en het eigenlijk gewoon niet files af te halen. Klopt dit? Of is het eigenlijk niet waar en kan ik gewoon dingen eraf halen zonder dat dat slecht voor mijn SSD is?

Mvg Antho

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-12-2025

Swordlord

Act first, think never

Kort en krachtig...
Gebruik die SSD gewoon lekker zonder druk te maken over al die onzinnige geruchten over writecycles, want mensen blazen de angst alleen maar op...

[ Voor 4% gewijzigd door Swordlord op 15-09-2015 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Swordlord schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:36:
Kort en krachtig...
Gebruik die SSD gewoon lekker zonder druk te maken over al die onzinnige geruchten over writecycles, want mensen blazen de angst alleen maar op...
Bedankt voor je reactie, maar hoe komen ze daar dan bij?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
Je kan niet oneindig blijven schrijven op een SSD, vroeg of laat houdt 'ie ermee op. Maar bij normaal gebruik heb je het over soms wel tientallen jaren voordat dat het geval is. Dus gewoon gebruik van maken zoals je zelf wilt.

En zoals altijd: backups maken van alles wat belangrijk is. Dan kan je niks gebeuren.

The devil is in the details.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:38:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar hoe komen ze daar dan bij?
Vroeger hadden ze wat meer kinderziektes, is in praktijk geen isseu meer

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:39:
Je kan niet oneindig blijven schrijven op een SSD, vroeg of laat houdt 'ie ermee op. Maar bij normaal gebruik heb je het over soms wel tientallen jaren voordat dat het geval is. Dus gewoon gebruik van maken zoals je zelf wilt.

En zoals altijd: backups maken van alles wat belangrijk is. Dan kan je niks gebeuren.
Ooh.. maar in ieder geval hoe zit dat precies dan hoezo zou hij er dan mee stoppen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:45:
[...]

Ooh.. maar in ieder geval hoe zit dat precies dan hoezo zou hij er dan mee stoppen?
Dat kan je prima vinden met Google. Zoek maar op 'write cycles SSD'.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:45:
[...]

Dat kan je prima vinden met Google. Zoek maar op 'write cycles SSD'.
Is goed bedankt voor je reactie!

Verwijderd

Topicstarter
Fish schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:41:
[...]

Vroeger hadden ze wat meer kinderziektes, is in praktijk geen isseu meer
Ooh dan snap ik het ik ga er gewoon lekker mee doen wat ik wil, is het ook geen isseu meer dat de SSD slomer word of iets dergelijks?

• jelcon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-01 07:36
Kun je inderdaad vanuit gaan, volgens mij ondervind een ssd zelfs weinig vertragend effect van bijna vol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
jelcon schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:49:
Kun je inderdaad vanuit gaan, volgens mij ondervind een ssd zelfs weinig vertragend effect van bijna vol zijn.
En zal je dat veel merken in de praktijk?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:47:
[...]

Ooh dan snap ik het ik ga er gewoon lekker mee doen wat ik wil, is het ook geen isseu meer dat de SSD slomer word of iets dergelijks?
Soms, bijv een bepaalde evo reeks die potentieel slomer kon worden, welke je on the fly kon fixen met een firmware update.

Iperf

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De SSD kan wel degelijk slomer worden. Een voorbeeld daarvan zijn de Samsung 840 EVO SSD's. Jouw kingston heeft beter geheugen en heeft daar geen last van.

Verder is het altijd slimmer om 20% vrij te hebben op de SDD. Niet alleen om de snelheid te behouden, maar ook om de leefbaarheid te verhogen.

• jelcon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-01 07:36
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:51:
[...]

En zal je dat veel merken in de praktijk?
Bij een conventionele hdd zul je als je die voor >90% vol hebt zitten snel gaan merken dat je lang zit te wachten voordat handelingen.
Bij ssd is dat veel minder naar mijn ondervinden, maar wat reepje zegt:
Verder is het altijd slimmer om 20% vrij te hebben op de SDD. Niet alleen om de snelheid te behouden, maar ook om de leefbaarheid te verhogen.
Daar heb ik geen ervaring mee

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:53:
De SSD kan wel degelijk slomer worden. Een voorbeeld daarvan zijn de Samsung 840 EVO SSD's. Jouw kingston heeft beter geheugen en heeft daar geen last van.

Ooh, bedankt voor je reactie
Pagina: 1