Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop voor Landschapsinrichting opleiding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers forumleden

Na net dit jaar gestart te zijn met de opleiding tuin en landschaps inrichting blijkt mijn oude laptop niet geschikt te zijn voor de programma's die ik voor mijn opleiding moet gebruiken.

Wat moet hij aankunnen,

Photoshop
indesign
google sketchup
autocad
verder om mee te gamen zou ook niet verkeerd zijn..

een goed werkgeheugen zou wel handig zijn ook mag hij kwa opslag ook wel wat in zijn mars hebben voor tijdelijke opslag van projecten

ik zit rond een budget van 1000-1200 liefst meer rond de 1000 dan erover.

het is de bedoeling dat ik mijn laptop ga gebruiken voor design doeleinden en schoolwerkzaamheden dus zal hij veel mee naar college en andere vakken gaan, maar toch neig ik meer richting de 17 inch scherm ivbm met werkruimte voor de programma;s, of iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag

Kwa merk sta ik open voor suggesties alleen heb ik niet zo op apple producten.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen voor een goed advies aangezien ik van dit soort zaken niet veel verstand hebben.

met vriendelijke groet,

keimpe

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT :)

Ik snap je vraag helemaal, en ik snap ook dat je hem hier zo dropt. Alleen zo werkt het hier niet helemaal ;)

Het zal best dat je er niet veel verstand van hebt, maar: LAA beleid
Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze. Niemand is geboren met die kennis; neem andere topics door, kijk naar de NBBG en lees reviews. Zo leer je er zelf ook het meeste van.
Dus ja...echt helpen kunnen we je nog niet. Je zult toch eerst zelf onderzoek moeten doen en met voorstellen moeten komen :)
Lees ook vooral de BBG's door :)

[ Voor 11% gewijzigd door The Eagle op 15-09-2015 18:49 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
dankuwel voor u antwoord ik heb zelf producten vergeleken, wat ik al gedaan had maar er niet uitkwam.
uit mijn eigen onderzoek werk kom ik uit op een asus

pricewatch: Asus N751JK-T7255H

dit omdat het kwa prijs en wensen aardig overeenkomt met wat ik voor ogen heb, toch ben ik op zoek gegaan naar een aantal om te vergeijken en kwam ik deze tegen. deze is met de prijs duurder maar als de specs ernaast zet is de bovenste iets beter hoe kan dit?

pricewatch: Asus N551JX-CN176H

ook deze asus republic of gamers alleen heeft een ssd geheugen van 250 gig dat lijk mij niet veel maar heeft iemand daar ervaring mee.

pricewatch: Asus Republic Of Gamers G551JM-CN120H

ook heb ik een msi uitgezocht, welke mij wel aanstaan de eerste is de msi pe70 elite versie is maar 100 euro boven budget maar lijkt mij een hele fijne laptop

pricewatch: MSI PE70 2QE-055NL Prestige Series

ik twijfel tussen de msi en de asus n75 of iemand advies heeft welke de beste keuze zou zijn aangezien ik geen ervaring heb met beide merken

alvast bedankt

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-11 17:29
Je verhaal van werkruimte is niet 100% correct.

De resolutie van je scherm bepaald de werkruimte, niet de grootte ervan. Een 15.6" Full HD scherm of een 17" Full HD scherm hebben exact het zelfde aantal pixels (1920x1080) en als je bij beide de schaling op 100% zet (is zeker te doen op 15.6") dan ga je _exact_ hetzelfde zien op beide schermen. Alles zal er gewoon wat groter uitzien op de 17".

Je wilt er op gamen maar welke games bedoel je dan? League of Legends heeft bv een stuk minder grafische kracht nodig dan GTA V.

Ik zou dus zeker voor een 15,6" laptop gaan want je gaat het je beklagen om een 17 incher vaak mee te nemen naar de lessen.

Zoals je al aanhaalt heeft de game Asus een 250 GB SSD. Dit is op zich niet al te veel maar het hangt er sterk van af hoe je het gebruikt. Ik heb zelf enkel een 128 GB SSD zitten in mijn laptop maar alle filmbestanden en grote bestanden heb ik op een kleine externe HDD staan. Je kan dus bijvoorbeeld de bestanden die je gebruikt op je SSD zetten, ze bewerken en achteraf "archiveren" op een externe schrijf.
Een tweede optie is om de DVD drive eruit te halen en te vervangen door een HDD Bay en daar een extra HDD in steken. Dit is enkel een optie als je geen optisch station gebruikt natuurlijk.

Verwijderd

pricewatch: HP Envy 15-AE046ND

Heb deze zojuist besteld. Misschien wat voor jou? Bij hp krijg je nog eens 10% studenten korting. Specs zien er allemaal prima uit, wellicht dat de processor het enige minpuntje is.