Synology NAS back-uppen naar externe USB-schijf

Pagina: 1
Acties:

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-01 08:55
Hallo Tweakers,

Ik ben thuis in bezit van een Synology 2-bay NAS. Via een script maak ik hier dagelijks een back-up naartoe. Ik wil nu ook een back-up van mijn NAS zelf hebben.

Mijn NAS hangt immers in mijn netwerk en stel dat ik toch een virus binnenkrijg, of er gaat iets defect, dan wil ik wel al mijn bestanden veilig zijn.

Ik had het idee om een Western Digital externe harddisk van 3TB te kopen en deze te gebruiken als back-up schijf. Dit wou ik doen met de 'Backup en Replicatie' optie die in DSM is ingebouwd.

De externe harddisk leg ik vervolgens bij iemand anders neer zodat ook in geval van brand mijn gegevens nog heb.

Mijn vraag; Is dit een goede oplossing?
Hebben jullie je NAS ge-backupped? En zo ja, op welke manier?

Groet,
DedSec85

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Replication is alleen handig als de disk constant is geconnect, als je het eenmalig doet kun je het net zo goed via copy/paste op je pc.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:14

JT

VETAK y0

Ja dat is een prima oplossing.
KillerAce_NL schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:44:
Replication is alleen handig als de disk constant is geconnect, als je het eenmalig doet kun je het net zo goed via copy/paste op je pc.
USB 3.0 / eSata aan de NAS lijkt me alleen sneller dan alles over het netwerk.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je eerst moet rotzooien met de nas niet. Zoveel scheelt USB 3.0 extern niet met Gbit ;)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:14

JT

VETAK y0

Copy-paste kun je ook in de File Manager van Synology :) Plus je hebt de lijn naar je computer dan nog vrij.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel