24u levering blijkt bij webshop alleen binnen Belgie te zijn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanpaul145
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-07 14:52
Ik heb gister een tablet besteld bij Exellent.be, terwijl ik zelf woonachtig ben in Nederland.

De reden hiervoor is dat zij als enige in de lijst schermen met 24h levering, en omdat de site op de tweakers pricewatch met goede reviews hoog staat aangeschreven. Nu heb ik de tablet wel na 17:00h Ik heb de tablet ook nog eens voor 17:00 besteld dus als het vandaag niet geleverd kan worden hebben ze strict genomen (nog) niet hun woord gebroken. Ook hebben ze netjes emails verstuurd met status updates, de laatste daarvan was eerder vandaag om te melden dat het ding hun magazijn heeft verlaten.

Het probleem is dat het track-and-trace referentienummer dat ze me hebben gegeven van geen kanten klopt, als ik het invul op de website krijg ik een totaal andere bestelling te zien die: 1. in de USA is afgeleverd en 2. maanden terug is afgeleverd.

Dus ik stuur ze een email om te vragen of ze me alsnog het juiste referentienummer kunnen sturen. Geen antwoord. Dik een uur geleden probeer ik ze te bellen, ik heb in totaal 3 telefoonnummers van ze gevonden: 050458267, 050457964 en 050458260. Op alle 3 nummers wordt niet opgenomen. Sterker nog, telefoon gaat niet eens over. Niets van dit alles schept vertrouwen.

Dus mijn vragen zijn:
  1. Zijn de telefoonnummers (qua formaat, gezien ik dus bel vanuit Nederland) wel correct?
  2. Wat kan ik realistisch gezien doen als ze idd correct zijn klanten in effect gelijk worden weggedrukt?
EDIT: ik blijk m weldegelijk voor 17:00 besteld te hebben gister.

[ Voor 6% gewijzigd door Jeanpaul145 op 15-09-2015 17:23 ]

:j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:14
Ik neem aan dat je voor de telefoonnummer +32 of 0032 hebt gezet, landnummer belgië,

Daarnaast is het niet ongebruikelijk dat je pas na 24 uur een reactie ontvangt op een email. Daarnaast weet ik niet tot hoe laat ze in belgie werken, maar geen reactie om 16:30 is niet altijd ongebruikelijk.

Geduld is een schone zaak.

Gezien alle status updates die je automatisch krijgt lijkt het mij vooralsnog gewoon te kloppen.

Probeer eerst nog eens het goede nummer 003250... etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:40
Heb je ipv starten met een 0 het landnummer van België gebruikt? +32?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat het over de grens langer duurt dan 1 dag is niet zo vreemd, dat het trackingnummer niet lijkt te kloppen wel. Maar om contact op te nemen zal je inderdaad de belgische landcode moeten gebruiken.

Wel onhandig van ze dat ze buiten België leveren, maar nergens aangeven dat de "morgen in huis" alleen geldt binnen België. Sowieso vind ik dat soort claims niet verstandig, want je bent compleet afhankelijk van de vervoerder of het er inderdaad de volgende dag al is. Veel shops spreken tegenwoordig enkel nog uit dat het dezelfde dag verzonden wordt, wanneer je het dan in huis hebt is afwachten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanpaul145
Ik was idd de landcode vergeten, oerstom. Het formaat "0032 50 ... " werkt idd. Alleen blijken ze na 14:00 gesloten te zijn dus ik probeer het morgenochtend gewoon opnieuw.

En idd Orion84, ze zijn overgeleverd aan de vervoerder, maar ze hebben op hun eigen initiatief de claim gemaakt. Dan is het toch niet zo raar dat ik vind dat ze 'm moeten waarmaken, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaborz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 07:55
Ik zie boven het betreffende model een oranje balk met de onderstaande tekst:
Binnenkort leverbaar, gebruik de contactfunctie rechts onderaan voor meer informatie

En boven een product dat op voorraad is zo'n zelfde oranje balk met de tekst:
Bestel nu en je hebt je bestelling overmorgen gratis in huis. (binnen België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Jeanpaul145 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:31:
Ik was idd de landcode vergeten, oerstom. Het formaat "0032 50 ... " werkt idd. Alleen blijken ze na 14:00 gesloten te zijn dus ik probeer het morgenochtend gewoon opnieuw.

En idd Orion84, ze zijn overgeleverd aan de vervoerder, maar ze hebben op hun eigen initiatief de claim gemaakt. Dan is het toch niet zo raar dat ik vind dat ze 'm moeten waarmaken, of wel?
Uit de algemene voorwaarden:
7.5 Levering van kleine toestellen in Nederland

Wij leveren voortaan ook kleine toestellen in Nederland. Exellent streeft ernaar alle online bestellingen binnen de 3 werkdagen op het gewenste adres in Nederland te leveren.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanpaul145
@Seaborz Ik zie wat je bedoelt maar die stond er niet toen ik m bestelde dus ik verwacht m evengoed vandaag of morgen. Is dat niet het geval dan mag ie retour.

@Orion84 ok maar alsnog. Ik heb hem daar besteld JUIST vanwege die claim die ze maakten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 15:30
Jeanpaul145 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:37:
@Seaborz Ik zie wat je bedoelt maar die stond er niet toen ik m bestelde dus ik verwacht m evengoed vandaag of morgen. Is dat niet het geval dan mag ie retour.

@Orion84 ok maar alsnog. Ik heb hem daar besteld JUIST vanwege die claim die ze maakten.
welkom bij aankopen op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 13:59

BaRF

bijna kerst

Jeanpaul145 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:37:
De claim die ze maken is dan toch binnen 3 werkdagen in NL? :?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanpaul145
@oinkoink12 Dat zou kloppen behalve dat ik met ebay, amazon.co.uk, alternate en azerty altijd weet waar ik aan toe ben ;)

@BaRF: Ze maken 2 tegenstrijdige claims, waarvan ik 1 vooraf heb gezien en de 2e pas achteraf.

Maar goed, dit alles zet het geheel wel meer in perspectief. Het belangrijkste vind ik dat ik niet opgelicht word.

[ Voor 21% gewijzigd door Jeanpaul145 op 15-09-2015 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat is inderdaad wat onduidelijk en hadden ze op zijn minst bij het kiezen voor NL als bestemming wel even duidelijker kunnen vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanpaul145
Ja dat zal ik morgenochtend ook gelijk ff aanhalen wanneer ik ze bel voor het referentienummer.
Als ik dit van te voren had geweten had ik een andere beslissing genomen namelijk, het ging me goeddeels om de levertijd. In any case, thanks voor de hulp medetweakers :)

[ Voor 10% gewijzigd door Jeanpaul145 op 15-09-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
Dat het onduidelijk is ben ik het wel mee eens maar wou je het laten overgaan omdat je 1 dag langer zou moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Volgens de Nederlandse wetgeving moeten goederen binnen 30 dagen geleverd worden, welk commercieel argument dan ook. Dat het misleidend is, dat ben ik met je eens.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Pagina: 1