Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aankoopadvies Gaming laptop (budget 1500-1700)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben momenteel bezig met het uitzoeken van een nieuwe gaming-laptop. Voorheen had ik nooit een 'echte' gaming laptop, maar keek ik wel dat er een degelijke grafische kaart in zat zodat ik naast het werk er ook op kon gamen.
Momenteel wil ik m'n 'oude' laptop (pricewatch: Samsung R580-JS06) voor werk gebruiken en een nieuwe laptop aanschaffen voor te gamen.

Wat ga je met je laptop doen?
Met name gamen ; ik gebruik de laptop niet voor video-editing / photoshop / etc.
Ik vind het niet nodig om op Ultra settings te spelen: wel heb ik geregeld meerdere programma's tegelijk open: youtube + steam + excel/word en dan een high-end game. Spellen die ik in de toekomst wil spelen zijn Fallout 4, Witcher 3 etc.

Wat is je budget?
Ik probeer rond de 1500 euro te blijven, maar als het nodig is kan dit naar 1700

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het is wel de bedoeling dat hij enigszins draagbaar moet zijn,mijn huidige laptop is 2,6kg, ik wil liefste gewicht onder 3kg.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb me verdiept maar eerlijk gezegd zijn er erg veel opties. Ik ken Alienware en MSI gaming als 'gaming laptop' fabrikanten.

Alienware:
- De Alienware 15 komt qua budget in de buurt, maar is een prijs."vanaf" ; waardoor ik bang ben dat de prijs nogal gaat oplopen met de juiste kaart etc (standaard is de NVIDIA® GeForce® GTX 965M met 2 GB GDDR5).
Ik kon geen pricewatch vinden, de laptop specificaties staan hier: http://www.alienware.nl/landings/laptops.aspx (onderin)

MSI gaming:
- Op de website van MSI zelf verdwaal ik eigenlijk al direct in de verschillende series (GT, GE, GS, GP). In de LBBG van juni zag ik de MSI GE72 ( pricewatch: MSI GE72 2QE-014NL (Apache) ) ; hoewel hierbij ook de opmerking staat dat de grafische kaart beter zou kunnen.

Verder kwam ik de Origin EON15-X tegen, wat voor mij een 'nieuw' merk is. Ook hierbij geen pricewatch gevonden ( https://www.originpc.com/gaming/laptops/eon15-x/#tech-specs ). Wat verder een probleem lijkt is dat deze niet standaard in Nederland geleverd wordt? Of heeft iemand ervaring met deze te laten 'shippen'?

Mijn concrete vragen:
1) Moet ik geduld opbrengen en wachten tot oktober/november? ( nieuws: Gerucht: Intel brengt Skylake-processors voor laptops in oktober uit )
2) Wat zijn jullie ervaring m.b.t. Alienware vs MSI laptop? Of is de Origin laptop nog een goede kandidaat?
3) Zijn er nog andere merken interessant met het oog op mijn budget/wensen?

Alvast dank voor jullie hulp!

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
Beste DrDrake,

Duidelijk is het dat je een sterke gaming laptop wilt en dat je daar een goed budget voor hebt.

Mijn enige vraag is: Hoe game jij?
1. Doe je dit bij vrienden en reis jij veel. Hierdoor game je relatief korte periodes 1 á 2 uur max.
2. Een gamer die langer dan 2 uur achter de laptop zit.

Dit is namelijk bepalend voor de laptop die je gaat kiezen afhankelijk van het gewicht.

http://www.notebookcheck....book-Review.143309.0.html
Dit is een review van de laptop die jij voorstelde. Hij heeft een laag gewicht, ziet er goed uit en is dun.
Voor de gemiddelde gaming laptop brengt dat wat problemen mee: warmte.
Deze laptop heeft een 960M en na 40 minuten wordt deze al redelijk heet.

De GT serie van MSI gaat bijna altijd goed om met de warmte die de laptop produceert.
Ze zijn dan wel dikker en hebben een iets mindere uitstraling (persoonlijk) dan de GE serie.

Anders is de N550-N551 van Asus een goed alternatief. Relatief dun en houdt de koeling nog redelijk onder controle. Met name bij de N550, deze heeft een aluminium behuizing.

Van de EON laptop weet ik vrij weinig af en durf ik zo gauw niks over te zeggen.

Groetjes,
YDeciever

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-11 13:55
Medion heeft er in die prijsklasse ook eentje met goede specs..

MEDION ERAZER X7835 GAMING LAPTOP
http://www.medion.com/nl/...ing-laptop-430018480.html

Verwijderd

Topicstarter
YDeciever schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:34:
Beste DrDrake,

Duidelijk is het dat je een sterke gaming laptop wilt en dat je daar een goed budget voor hebt.

Mijn enige vraag is: Hoe game jij?
1. Doe je dit bij vrienden en reis jij veel. Hierdoor game je relatief korte periodes 1 á 2 uur max.
2. Een gamer die langer dan 2 uur achter de laptop zit.

Dit is namelijk bepalend voor de laptop die je gaat kiezen afhankelijk van het gewicht.

http://www.notebookcheck....book-Review.143309.0.html
Dit is een review van de laptop die jij voorstelde. Hij heeft een laag gewicht, ziet er goed uit en is dun.
Voor de gemiddelde gaming laptop brengt dat wat problemen mee: warmte.
Deze laptop heeft een 960M en na 40 minuten wordt deze al redelijk heet.

De GT serie van MSI gaat bijna altijd goed om met de warmte die de laptop produceert.
Ze zijn dan wel dikker en hebben een iets mindere uitstraling (persoonlijk) dan de GE serie.

Anders is de N550-N551 van Asus een goed alternatief. Relatief dun en houdt de koeling nog redelijk onder controle. Met name bij de N550, deze heeft een aluminium behuizing.

Van de EON laptop weet ik vrij weinig af en durf ik zo gauw niks over te zeggen.

Groetjes,
YDeciever
Beste YDeciever,

Dank voor je antwoord! Met betrekking tot je vraag hoeveel ik game: meestal 's avonds een los uurtje of 2, maar in de weekenden kan ik best wel eens 3-4u of langer gamen aan één stuk door.
Als de laptop al na 40 minuten (te) warm wordt dan is het misschien geen verstandige keuze.

Verwijderd

Topicstarter
The-Force schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:49:
Medion heeft er in die prijsklasse ook eentje met goede specs..

MEDION ERAZER X7835 GAMING LAPTOP
http://www.medion.com/nl/...ing-laptop-430018480.html
Dank voor de suggestie, lijkt ook goed in het rijtje te passen.. Hoewel mijn probleem van teveel opties hier niet minder door wordt :P

• SkeXiz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11 09:50
Overweeg je het zelf een laptop samen te stellen? Check deze aanbieding: http://www.ceg-hardcorecustom.com/product/ceg_clevo_p670sg_promo

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-11 13:55
Dat is een Duitse shop, hoe zit je dan met garantie?

• YDeciever
Is BTO dan niet een goede optie? Aangezien dat op Nederlandse bodem is.

• YDeciever
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:10:
[...]

Beste YDeciever,

Dank voor je antwoord! Met betrekking tot je vraag hoeveel ik game: meestal 's avonds een los uurtje of 2, maar in de weekenden kan ik best wel eens 3-4u of langer gamen aan één stuk door.
Als de laptop al na 40 minuten (te) warm wordt dan is het misschien geen verstandige keuze.
Misschien trek ik al iets te snel conclusies! Dit is wel op maximale load...
Ik weet niet wat andere tweakers vinden van deze temperaturen?

• SkeXiz
YDeciever schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:45:
The-Force schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:26:
Dat is een Duitse shop, hoe zit je dan met garantie?
De voornaamste reden zou zijn om voor de aanbieding te gaan, dat scheelt enkele honderden euro's. Garantie is Europees geregeld en in Duitsland vaak iets strenger dan in Nederlands zelfs. Over de ervaring met garantie in Duitsland heb ik geen ervaring.

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Ik zou met dat budget sowieso voor een 970M gaan (beste bang for buck en top performance)... Of zelfs een 980m. Clevo P670SG of P670SE zijn dan mooie.. (Of 650 15 inch versie). Hiernaast heeft MSI ook nog wat laptops met 970M (GS60, GS70), maar deze worden binnenkort gerefreshed met Skylake processoren (dan ook de GE62 en GE72 varianten).

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle reacties tot zover: wat vinden jullie van de Skylake processoren die binnenkort uitkomen? De moeite waard om te wachten? Of komen deze boven sowieso boven het budget te liggen?

Verder heb ik geen ambities om zelf een laptop samen te stellen, daarvoor echt iets te weinig kennis :)

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 17:32
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:10:
[...]

Beste YDeciever,

Ik heb zelf een GS60 2QE gekocht dit jaar en die zijn nog dunner dan de GE series (19mm), de laptop wordt warm maar het toetsenbord is nooit zo warm dat ik het niet meer aan kan raken. En mijn laptop staat bijna het hele weekend aan als ik thuis ben.

Sinds MSI de 900 series in hun gaming laptops heeft gestopt gaan ze redelijk goed om met de warmte die de laptops produceren. De GE en GS series zijn dan geen laptops die je op schoot houdt als je er mee aan het werken bent, maar ze zijn ook weer niet zo heet dat je er geen uren op kan spelen.

Voor mij was mobiliteit en performance belangrijker dan de warmte productie(tot op het niveau van laptop gaat niet stuk bij normaal gebruik) toen ik mijn laptop kocht. En ik moet zeggen ik ben nog steeds extreem te vreden met mijn GS60, had ik echter een razor blade kunnen krijgen in de EU dan had ik die gekozen.
test_slang_776 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:19:
Ik zou met dat budget sowieso voor een 970M gaan (beste bang for buck en top performance)... Of zelfs een 980m. Clevo P670SG of P670SE zijn dan mooie.. (Of 650 15 inch versie). Hiernaast heeft MSI ook nog wat laptops met 970M (GS60, GS70), maar deze worden binnenkort gerefreshed met Skylake processoren (dan ook de GE62 en GE72 varianten).
Ik geloof dat de modelen op de MSI site al de skylake varianten zijn op het moment, de 6Q series zijn in ieder geval de skylake modelen. De 2QE series heeft een update naar de broadwell chips gekregen zie ik net.

[ Voor 20% gewijzigd door NC83 op 18-09-2015 10:22 ]

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

• SkeXiz
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:53:
Dank voor alle reacties tot zover: wat vinden jullie van de Skylake processoren die binnenkort uitkomen? De moeite waard om te wachten? Of komen deze boven sowieso boven het budget te liggen?

Verder heb ik geen ambities om zelf een laptop samen te stellen, daarvoor echt iets te weinig kennis :)
3 maanden geleden was m'n kennis van laptops ook nihil, en zag ik zelf ook door de bomen het bos niet meer. Vooral na veel lezen (dit subforum en notebookcheck.net etc.) had ik uiteindelijk m'n ideale laptop (qua videokaart, werkgeheugen, SSD) in gedachte en uiteindelijk ook besteld :).

Los hiervan ben ik het eens met Meneer Willems dat ik je aanraad om voor de GTX 970M videokaart te gaan, zou moeten lukken met 1700 Euro, voor 1500 Euro is een GTX 965M realistischer. Daarnaast is een SSD echt een must. Mocht je serieus grafische bewerkingen gaan doen, dan kan je beter zoeken naar een laptop met IPS panel i.p.v. TN panel.

Ik heb het idee dat Skylake zeker een verbetering is, maar niet per sé het wachten waard. Kan het hier mis hebben echter.

• Ivar19
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-11 12:23
YDeciever schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:45:
BTO gebruikt barebones van Clevo en MSI als basis, Taiwanees dus. ;)

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Clevo heeft idd gewoon service centers door heel Europa. Voor zover ik weet heb je altijd 2 jaar Clevo garantie, in heel Europa..

• YDeciever
Ivar19 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:04:
[...]

BTO gebruikt barebones van Clevo en MSI als basis, Taiwanees dus. ;)
Dat begreep ik al :)
Maar het bedrijf is van Nederlandse bodem. Dit is wel handig als je garanties van buiten Nederland lastig vind :)
SkeXiz schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:24:
[...]

3 maanden geleden was m'n kennis van laptops ook nihil, en zag ik zelf ook door de bomen het bos niet meer. Vooral na veel lezen (dit subforum en notebookcheck.net etc.) had ik uiteindelijk m'n ideale laptop (qua videokaart, werkgeheugen, SSD) in gedachte en uiteindelijk ook besteld :).

Los hiervan ben ik het eens met Meneer Willems dat ik je aanraad om voor de GTX 970M videokaart te gaan, zou moeten lukken met 1700 Euro, voor 1500 Euro is een GTX 965M realistischer. Daarnaast is een SSD echt een must. Mocht je serieus grafische bewerkingen gaan doen, dan kan je beter zoeken naar een laptop met IPS panel i.p.v. TN panel.

Ik heb het idee dat Skylake zeker een verbetering is, maar niet per sé het wachten waard. Kan het hier mis hebben echter.
Interessant om te weten! Ik heb nu een Asus N750 en zat echt te twijfelen voor een gs70
Pagina: 1