Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cisco 800 glasrouter vervangen voor een Cisco iWAN oplossing

Pagina: 1
Acties:

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Waarom zou een bedrijf een glas verbinding met een Cisco 800 glasrouter vervangen voor een Cisco iWAN oplossing?

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-10 16:37
Geen idee, iets meer informatie omtrent je vraag zal wel fijn zijn.

• H8M3CuzUaintM3
Kupauw schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:27:
Geen idee, iets meer informatie omtrent je vraag zal wel fijn zijn.
Er is een Cisco Meraki AP geplaatst met een Cisco Meraki MX64 firewall volledig te beheren vanuit de cisco portal. De Epacity verbinding is daarmee weg gehaald. De configuratie begrijp ik alleen probeer ik tastbaar te krijgen waarom een glasverbinding wordt vervangen door een iWAN oplossing d.m.v. deze devices :9

Verwijderd

Omdat je met een iWAN oplossing geen gebruik meer hoeft te maken van dure MPLS, maar gewoon een "simpele" internetverbinding kunt gebruiken om je systemen veilig en efficient aan elkaar te knopen.

Zo'n iWAN oplossing stuurt verkeer richting een SaaS applicatie bijvoorbeeld direct het internet op naar de SaaS applicatie. Het verkeer hoeft dus niet eerst over je afgeschermde netwerk naar een centrale locatie om vanuit daar veilig het internet op te gaan.

• H8M3CuzUaintM3
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:36:
Omdat je met een iWAN oplossing geen gebruik meer hoeft te maken van dure MPLS, maar gewoon een "simpele" internetverbinding kunt gebruiken om je systemen veilig en efficient aan elkaar te knopen.

Zo'n iWAN oplossing stuurt verkeer richting een SaaS applicatie bijvoorbeeld direct het internet op naar de SaaS applicatie. Het verkeer hoeft dus niet eerst over je afgeschermde netwerk naar een centrale locatie om vanuit daar veilig het internet op te gaan.
Dus als ik het goed begrijp het LAN netwerk is dus eigenlijk het iWAN netwerk?
De SaaS applicatie is dan de Cisco Meraki portal?
En het verkeer naar buiten gaat inprincipe direct het internet op i.p.v. door de firewall heen en het verkeer naar binnen gaat wel via de firewall??

Verwijderd

klopt. Als het goed is, legt de Cisco Meraki access point een soort VPN naar de Cisco cloud, en dat beveiligd de communicatie tussen de portal en de AP.

De (user) traffic gaat echter WEL via de lokale ISP.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een Epacity MPLS verbinding is vrij duur. Met iWAN kan je dit vervangen door twee standaard internet lijntjes en toch een hoge uptime houden. Vanaf 7 minuten:

Draait men hier al productie mee dan? Ik heb nog geen firmware update gehad op m'n MX appliance om hiermee te spelen. Sowieso draait iWAN eerst in beta.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• H8M3CuzUaintM3
Bl@ckbird schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 21:03:
Een Epacity MPLS verbinding is vrij duur. Met iWAN kan je dit vervangen door twee standaard internet lijntjes en toch een hoge uptime houden. Vanaf 7 minuten:

[video]

Draait men hier al productie mee dan? Ik heb nog geen firmware update gehad op m'n MX appliance om hiermee te spelen. Sowieso draait iWAN eerst in beta.
De klant heeft reeds enkele locaties al in productie draaien met de Cisco Meraki AP en MX64. Voor zover ik begrepen heb is de MX64 rechtstreeks in het data netwerk aangesloten op de switch en zit de AP aangesloten via de MX64. De appliance van Epacity is hiermee eruit gesloopt. Betekend dit dan direct dat het MPLS netwerk van deze locatie vervangen is door iWAN? Ik probeer hiermee tastbaar te krijgen wat nou precies een MPLS netwerk is. Want het enige wat we weg gehaald hebben is de Cisco 800 glas router?

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij MultiProtocol Label Switching (MPLS) wordt al het verkeer getagd, zodat je ISP weet dat dit verkeer van jou is. Het is een soort van VPN om vestigingen onderling te koppelen, zonder dat verkeer versleuteld is. (encrypted) Binnen MPLS kan je ook QoS doen zodat bepaald verkeer voorrang heeft boven ander verkeer. (zoals VoIP) Een MX64 doet ook MPLS, dus ik denk dat de MX64 gewoon een vervanger is van de 800 router, zonder dat iWAN operationeel is. Wat niet is, kan natuurlijk nog wel komen. MPLS lijnen zijn zakelijke lijnen, waar een hogere beschikbaarheid voor geldt. Vandaar dat ze aanzienlijk duurder zijn dan een standaard internet lijntje.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Pagina: 1